Vliegendeken in de strijd tegen zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Vliegendeken in de strijd tegen zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 21:29

Ik heb me laten vertellen dat een normale, met fijne mazen, vliegendeken een hoop kan helpen in de strijd tegen zomereczeem. Heeft iemand hier ervaring hiermee? Of is dit flauwekul??

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:45

Helaas, alle normale vliegendekens hebben te grote mazen voor deze piepkleine mugjes. Je zult echt een ander soort deken moeten hebben.
Tevens hebben normale vliegendekens geen hals en/of staartflap en dat is juist de plaats waardee meeste paarden er last van hebben.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:47

Mijn verzorgpaardje van vroeger werd ook helemaal ingepakt tegen zomereczeem, ik had het idee dat dit helemaal niet hielp ! Nou moet ik wel zeggen dat dit beessie al behoorlijk oud was en ook hele erge eczeem had, hij schuurde zich tot bloedens toe Misselijk , heel zielig dus. Zonder die vliegendeken was het helemaal geen harden, dus wat dat betrefd hielp het misschien een beetje. Verward Ik zou niet weten wat je er anders aan zou kunnen doen, maar ik vond dit ook geen succes!

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:53

Nee alleen een boettdeken helpt tegen zomer exceem

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:00

Nee idd je hebt diverse middeltjes, o.a. cullivetsem en allergitum (Paardendrogist). Maar ook dit werkt niet 100% en je moet er al vroeg mee beginnen en tot oktober mee doorgaan. Als je dan uitrekent wat je kwijt bent kun je beter een deken kopen, of zoals ik doe er zelf een maken Haha!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 13:42

Hmm, daar gaat m'n hoop.

Culliversem en Allergitum heb ik ook geprobeert, hoop geld kwijt en geen resultaat...

Sugarmiss, hoe heb jij zo'n deken gemaakt?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:57

Wij hebben ook echt van alles geprobeert, helaas zonder resultaat Verdrietig
Later toch maar besloten om een boett deken te kopen en dat werkt super.
Eerst hebben we voor nood een Buccas deken gekocht......wil ook goed hoor en is iets goedkoper, maar het nadeel aan de bucas deken is dat er geen buikflap onder zat en natuurlijk kreeg ze daar enorme jeuk Verdrietig
Foto's van beide dekens staan in mijn profiel.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:12

Jaja dankzij Sugarmiss heeft Blacky straks hopelijk minder last van zijn zomereczeem.
Maargoed een gewone vliegendeken helpt idd niet.
Zoals Sugarmiss al zegt zijn de mazen te groot. Anders wist ik ook wel dat ik aan zo'n deken ging beginnen.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 18:57

ik heb een vliegendek dat van horgaas gemaakt lijkt te zijn , en wonder boven wonder schuurt die van mij niet!deken gaat helemaal over hals .het is van harry's horse en dus niet duur.ik moet er wel bij zeggen dat die van mij lichte vorm van zomereczeem heeft.maar ik ben iig wel te spreken over die deken !

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:14

moonlight krijgt knoflook en heeft tot nu toe nog geen jeuk. ziujn jullie paarden al begonnen met jeuken?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:26

nee bij ons nog niet en bij ons staan er 3
knoflook helpt een klein beetje, ik hoop voor je helemaal maar ik dnek nie dat dat zal lukken

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 20:03

Carina krijgt ook knoflook, en dat helpt idd wel iets. Gister deed ze iets schuren, maar kan ook toeval geweest zijn.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:37

Andrew heb ik alleen nog maar zijn neus zien schuren, maar kan ook hooikoorts zijn. Hij heeft zijn dek nu regelmatig op, maar op stal 's nachts nog niet altijd. Hangt wat van het weer af. Straks als hij dag en nacht het land op gaat krijgt hij wel zijn eczeemdeken op. Ik heb er 1 van een soort stretchstof, door een vrouw gemaakt, en nu ook een echte boett-deken. Ik kan straks dus vergelijken welke beter is. Alle middeltjes helpen alleen maar een beetje tegen de jeuk. Knoflookolie hielp bij mijn pony niet. Nu voer ik kruiden tegen allergische reacties, en gebruik mijn deken. Ik hoop dat hij zo deze zomer zonder noemenswaardige jeuk doorkomt.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:42

Wij hebben een Welshje wat het in erge mate heeft. Zij is al wel weer begonnen met schuren. We hebben alle middeltjes al geprobeerd (nu al vanaf maart een speciale olie), maar het helpt allemaal niets. Ik vrees toch dat we aan een boetdeken moeten gaan beginnen.

Don't dream your life, live your dreams!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:01

Saar heeft nu dag en nacht haar boettdeken op. Ik ben er heel erg tevreden over. Als ik heb gereden en daarna de deken weer om ga doen, dan steekt ze zelf haar hoofd er al in. Ze heeft hem graag om Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:03

Ja maar je weet toch wel hoe Cindy is???? Met een gewone deken kom ik al amper in de buurt.....
Ik heb Saar nog niet gezien met haar deken op, zal eens kijken! Was je zondag op Hester aan het rijden??? Ik heb met Fedde gesprongen!

Don't dream your life, live your dreams!


Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:58

Misschien dat het een of twee keer problemen geeft om de deken om te doen. Maar ze heeft snel genoeg door dat ze door die deken geen last meer van de vliegen heeft Haha!

Anders wil ik wel een keer komen helpen.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:09

Mijn eczeemdeken heeft gewoon een rits. Want de opening van die Boettdekens is wel erg krap IMO. Nu moet hij nog wel over het hoofd maar de opening is een stuk groter, dus dat gaat veel makkelijker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annick96, Googlebot, Pony2024 en 118 bezoekers