Pech aan de snelweg..... en meer..............

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Pech aan de snelweg..... en meer..............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 03:16

Tja.. dat krijg je ervan.... als je in Drachten woont... iemand hoort zeggen dat die nog wel zin in een karbonade heeft Vingers aflikken , je diegene ophaalt van huis... om vervolgens af te reizen naar Groningen (Amsterdams broodjeshuis) om daar een overheerlijke karbonade uit de muur te trekken. Vork Genietend van de karbonade, maar balend dat de tandenstokers op zijn. Frusty Vervolgens nog even door Groningen rijdt, alwaar je een poedelnaakte kerel aantreft Verward , zittend op een amsterdammertje (zo'n paaltje) en die vreemde bewegingen maakt. Lips are sealed
Tja... dan denk je toch bij jezelf... nou, ik heb mijn portie wel weer gehad en laten we maar weer richting huis rijden, want morgen moeten we beide weer vroeg op.. omdat de één moet rijden in een kart en de ander (ik dus) voor de kartende heren moet zorgen en moet fungeren als pitspoes. Cool

Zo gezegd zo gedaan.... rijdt je in Groningen de snelweg weer op... richting Drachten, alwaar de auto ineens een raar klappend geluid maakt, alsof je op de fiets zit en een tak tussen je spakken hebt zitten. Ai ai ai.. dat kan nooit goed zijn. Precies op de afrit.. alarmlichten aan Party!! Party!! , motorkap open en maar kijken wat er aan de hand kan zijn. Gedacht wordt aan een distributieriem. Iets wat vreemd lijkt, aangezien deze 20.000 kilometer geleden net is vervangen en nog zeker 40.000 kilometer mee behoort te gaan. Na lang wikken en wegen en veel bellen.. blijkt er helaas niemand in staat mij van deze benarde positie te bevrijden. Verdrietig Dus dan toch maar de ANWB bellen onder het mom... ja, ik heb echt mijn lidmaadschap wel betaald hoor! Schijnheilig Maar goed, na veel vragen over en weer... konden ze dan toch wel komen zonder dat er hier voor mij verdere consequentie's aan zouden zitten. Dus... wegenwacht opgeroepen vanuit Assen. Een klein half uurtje later arriveerde deze ter plaatse en bleek het de V-snaar te zijn. Pfieuuuuwww... dat was weer een pak van mijn hart, aangezien V-snaren nog wel te betalen zijn.

Gevolg... op sleeptouw... aan een té kort kabeltje... zonder werkende remmen omdat de auto niet liep, dus alleen de handrem, verblind door de gigantische lichten van de wegenwacht, in een steeds kouder wordende auto, via de snelweg, weer op weg naar Drachten. En nu... dus net thuis gekomen. De wegenwacht meneer was nog wel zo vriendelijk om die vriend van me naar huis te brengen.

Maar zo... heb ik dus altijd wel wat. Die vriend van me zei nog tegen me... Sandra... overal waar jij bent... gebeurt wel wat. En gelijk heeft ie, aangezien hij nog niet één keer met mij mee geweest is ergens heen, alwaar we niet iets vreemds meegemaakt hebben Haha!

Dus mensen... heb je een saai leventje? Kom hier bij mij... dan zul je het beleven! Haha!


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 04:08

Om nog even terug te komen op het Amsterdammetje... speciaal voor Lovely benoem ik deze nu tot 'een' paaltje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 04:10

Bijzonder bedankt Haha!.
Amsterdammertjes staan namelijk alleen in Amsterdam, herkenbaar aan de 3 kruisjes. Mocht elders een dergelijk object aangetroffen worden met 3 kruisjes, dan is dat een gejat Amsterdammertje. Alle andere paaltjes zijn gewoon paaltjes Haha!.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 04:12

Lovely schreef:
Bijzonder bedankt Haha!.
Amsterdammertjes staan namelijk alleen in Amsterdam, herkenbaar aan de 3 kruisjes. Mocht elders een dergelijk object aangetroffen worden met 3 kruisjes, dan is dat een gejat Amsterdammertje. Alle andere paaltjes zijn gewoon paaltjes Haha!.


Hmmm... dan ging het hier om door de gemeente geplaatste, gejatte paaltjes uit Amsterdam! Haha!

Maar goed, het ging dus om een 'poedelnaakte' kerel die zat op 'een' paaltje... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 04:14

A. hadden de paaltjes 3 kruisjes???
B. welke gemeente plaatst er clandestien Amsterdammertjes buiten Amsterdam?
C. Poedels hebben toch haar??

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 04:16

Lovely schreef:
A. hadden de paaltjes 3 kruisjes???
B. welke gemeente plaatst er clandestien Amsterdammertjes buiten Amsterdam?
C. Poedels hebben toch haar??


Antwoord A: Ja, de paaltjes hadden 3 kruisjes
Antwoord B: Eeeeeh.. Groningen? Verward
Antwoord C: Geloof me... deze had haar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 04:19

Zo'n paaltje dus???

Afbeelding

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 04:20

Verplaats de xxx zo'n kleine 10 cm. naar beneden.. en dan heb je 'm.
Zal dan wel een imitatiegeval zijn Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 07:22

Inderdaad Honeybee, ik heb ze ook al vaker gezien en ik ben nog nooit in Amsterdam geweest behalve in de RAI Lachen (btw ook nog nooit in Groningen, dus er zijn schijnbaar nog meer gemeenten die ze gebruiken..). Maargoed wat een verhaal weer! Hoop dat je toch nog een beetje je slaap krijgt voordat je weer aan je avontuur van vandaag kan beginnen Knipoog


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 07:53

Ai Love, lekker plaatje kies je weer uit met die hondenpoep ernaast *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:29

Typisch Nederlands plaatje toch? Nergens in de Wereld lopen zulke viespeuken rond als in Nederland, die hun hond overal maar laten schijten..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:46

Die hondenpoep doet 't 'm Haha!
Gebeuren dit soort dingen ook alleen als die vriend van je erbij is?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:34

Honeybee schreef:
Verplaats de xxx zo'n kleine 10 cm. naar beneden.. en dan heb je 'm.
Zal dan wel een imitatiegeval zijn Haha!


Juist, het zal een imitatie-Amsterdammertje zijn Haha!.

Zoals op de foto is het enige echte originele Amsterdamse Amsterdammertje en wordt inderdaad wel vaker in combinatie met hondenpoep gezien.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:42

Een Amsterdammertje is toch een groot biertje? Lachen zo noemen ze die hier iig.

Die v-snaar maakt echt een kabaal! Wij hebben het laatst ook gehad, en stinken naar verbrand rubber in die auto. Frank er heilig van overtuigt dat er een tak onder zijn auto hing Haha! Tot hij de motorkap opendeed, my god wat een stank.

Gelukkig was het voor het huis gebeurt bij ons en niet op de snelweg zoals bij jou.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:46

flair schreef:
Een Amsterdammertje is toch een groot biertje? Lachen zo noemen ze die hier iig.


En dat noemen wij weer een Vaasje Haha!.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:52

En een fluitje, dat lijkt meer op een vaasje Haha!

Afbeelding

Dat is een Amsterdammertje.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:02

Een fluitje is een klein biertje en wordt geschonken in een slank glas, de naam is afgeleid van de champagneflute Haha!.

Het glas op de foto is inderdaad een Vaasje.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:38

Een vaasje of emmertje of kwartje of amsterdammertje, als er maar genoeg bier in gaat Haha!

(in een fluitje dus niet )

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 14:41

Nou, jullie kunnen het vast al wel raden... ik heb dus géén oog dicht gedaan vannacht. Om half acht werd ik alweer opgehaald.
Eigenlijk ben ik nog steeds aan het pitspoezen, maar tja... de hond moet er op zijn tijd ook even uit en zit vandaar nog even vlug achter de computer. Mijn ogen vallen zowaar bijna dicht. Slapen Ik heb het echt helemaal gehad! Scheve mond
Helaas zijn er wel wat kleine ongelukjes gebeurt, maar gelukkig niets ernstigs. Wél komen we nog op de televisie... ben benieuwd of ik er zelf ook nog op kom Haha! Dat zal vast niet het geval zijn. Althans.. laat ik het niet hopen, aangezien ik me niet alleen brak voel, maar er ook brak uitzie. Haha!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:56

Ai, das wel minder dan maar gelukkig ben je weer veillig thuis Tong uitsteken
Oeh ik ga wel even naar de tv kijken, hadden de heren nog een bepaald pakje geregeld voor je? Knipoog Btw, een avontuurtje is altijd leuk, zeker als jij toch richting Groningen moet Haha!

Vandaag even geen achterhaalde quotes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie