vorige eigenaar/fokker gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 13:37

wie herkent dit paardje:
Een haflingermerrie van 2 of 3 jaar, licht van kleur (richting palomino)
Bles beide neusgaten indringend, witte onderlip, gestreepte hoeven. Ongeveer 140cm hoog. Litteken (halve circel) op rechter achterbeen (vermoedelijk van een schop van een ander paard)
Ik heb haar gekocht van dhr De Lange uit leidschemdam, die haar 2 weken terug heeft gekocht. Maar ik wil graag weten van wie ze voor hem was, en eventueel haar fokker.
Ze heeft geen papieren, maar volgens dhr de lange hebben beide ouders wel papieren.

Afbeelding
Afbeelding


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:48

Als de vorige eigenaar haar pas twee weken had , weet hij toch nog wel van wie hij haar gekocht heeft? Verward Als hij weet dat beide ouders wel papieren hebben dan weet hij blijkbaar ook wie dan de ouders zijn. Als je de (vermoedelijke) ouders weet, kun je naar het stamboek voor informatie over haar. Succes met je speurtocht!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 13:50

nee, zit nog een persoon tussen de fokker en hem, en die tussenpersoon wil om een of andere rede het adres van de fokker niet geven

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:53

Sorry voel toch wel nattigheid hoor Verward

Lijkt me dat je het Halflingerstamboek moet proberen. Haha! anders via een bloedproef.

maare het zal niet makkelijk zijn zoeken naar een speld in een hooi berg *LOL* .

Succes met zoeken. Lachen

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 13:54

kunnen ze via DNA aan de ouders komen dan? Als ze dus totaal onbekend is in het stamboek (jamaica zelf)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:55

Ja, volgens mij is hier ook ergens een reukje aan!
Als al die mensen recht in hun schoenen staan is het toch geen probleem om het adres van de fokker door te geven.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:57

ze weten dus alleen dat dr ouders papieren hebben, maar wie de ouders zijn weten ze niet Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:57

Yep maar dan wordt het alnog moeilijk. Zou het stamboek maar even bellen voor info weet niet hoeveel halflinger hengsten er zijn in NL Haha! .

BTW denk niet dat de vorige eigenaar op Bokt komt Verward . Je zou een site moeten zoeken in de richting van halflingers enz.. of reacratie verenigingen enz.. Party!!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:00

oei klinkt eng als er maar 1 tussenpersoon is die dat verzwijgt.
Idd door DNA kunnen ze kijken of dat de echte vader en moeder zijn.
je zou dan aan de hand van haar leefdtijd de dekkingen van haar vader dat jaar na kunnen kijken.
misschien krijg je dan een lijst van fokkers die die hengst gebruikt hebben dat jaar maar als je de naam van de moeder weet kun je die eruit zoeken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:04


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:16

Heeft ze geen brandmerk waar je iets mee kunt? Via IJsco's brandmerken heb ik dus de fokker en haar stamboeknummer en -naam opgespoord.
Maar ja, ik weet niet of dat bij Haflingers ook kan.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:37

hoi,

heb je al gekeken of ze misschien gechipt zou zijn??
je weet maar nooit
Ik snap niet dat ze jouw niet willen vertellen waar ze vandaan komt ,klinkt allemaal zo vaag net of er vroeger wat mee gebeurd is omdat jij ook verteld van litteken denk ik al gauw aan verzekeringszwendel (tenslotte zijn er veel paarden die wel eens afgekeurd worden door een verzekering en schachthuis via de zgn achterdeur weer verlaten bv en sommige daarvan later toch goed genezen zijn)
Ook vind ik niet correct dat ze jouw een paardje als 3 zijnde verkocht hebben terwijl ze nog maar 2 is
Dat betekend dat je dan toch veel te veel betaald heb want de waarde van een 2jarige is lager dan die van 3 of zie ik dat verkeerd Verward en daarbij komt dan ook nog dat beter is dat ze nog even rust want ze zal natuurlijk nog wel wat gaan groeien dus in principe moet ze half jaartje rusten zeg maar om weer verder te kunnen
Voor de rest zou ik haflingerstamboek nog proberen
veel succes en groetjes tina


Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:37

het vervelende is dat we dus niet echt weten wat er gaande is. de verkoper zegt dat er een tussen persoon is die niets wil zeggen, maar eerlijk gezegt vertrouw ik de verkoper zelf niet helemaal.hij is misschien bang dat wij er via een fokker achter komen dat jamaica werkelijk 2 is, als je een 2 jarige als 3 jarige verkoopt overtreed je de wet nl, de enige manier die hij heeft om dit te omzeilen is net te doen of hij nergens wat vanaf weet.hij zei dat jamaica weg moest wegens ruimte en tijd gebrek.nou ruimte gebrek? waar ze stond had hij plek voor 42 afrikaanse olifanten, en dan kon er nog een boing747 tussen landen, en tijd gebrek vind ik een beetje vreemd als hij haar nog maar twee weken had,hij maakte op een gegeven moment ook een opmerking over dat hij ook vragen kreeg of dat hij shetlanders verkocht,kortom de man is gewoon een handelaar.het lijkt me dat een handelaar iets meer van zijn handel af weet dan hij zegt, hij werkt er niet aan mee, en daarom word deze zoektocht ontzettend moeilijk.
greetz pepper

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 17:25

terug doen...
ik zou hem jamaica terug laten nemen en toch nog doorzoeken naar andere pony..

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 17:44

maar als die man het over ruimtegebrek heeft en je ziet dat dat onzin is dan confronteer je hem daar toch mee? Ik snap het niet meer hoor. Ik zou inderdaad maar gewoon jamaica teruggeven en verder zoeken. wie weet wat er allemaal aan de hand is???

Voorzitster AFM

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 18:05

precies dit is al niet leuk, wie weet is er nog wel veeeel meer aan de hand. ik zou het zekere voor het onzekere nemen en zeker niet veellanger wachten!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 18:12

Citaat:
Op 2001-08-08 16:37, schreef pepper:
het vervelende is dat we dus niet echt weten wat er gaande is. de verkoper zegt dat er een tussen persoon is die niets wil zeggen, maar eerlijk gezegt vertrouw ik de verkoper zelf niet helemaal.hij is misschien bang dat wij er via een fokker achter komen dat jamaica werkelijk 2 is, als je een 2 jarige als 3 jarige verkoopt overtreed je de wet nl, de enige manier die hij heeft om dit te omzeilen is net te doen of hij nergens wat vanaf weet.hij zei dat jamaica weg moest wegens ruimte en tijd gebrek.nou ruimte gebrek? waar ze stond had hij plek voor 42 afrikaanse olifanten, en dan kon er nog een boing747 tussen landen, en tijd gebrek vind ik een beetje vreemd als hij haar nog maar twee weken had,hij maakte op een gegeven moment ook een opmerking over dat hij ook vragen kreeg of dat hij shetlanders verkocht,kortom de man is gewoon een handelaar.het lijkt me dat een handelaar iets meer van zijn handel af weet dan hij zegt, hij werkt er niet aan mee, en daarom word deze zoektocht ontzettend moeilijk.
greetz pepper


Jep dit is een moeilijk verhaal, het is dat Stef zo gek van de haf is maar anders had ik hem zeker terug gebracht bij hem. Iets toegeven doet de man denk ik zeker niet want dan heeft hij jullie opgelicht met dit paard qua leeftijd en een 2 jarige is meestal goedkoper dan een 3 jarige omdat je daar nog weinig mee kunt doen en hem dan toch een jaar moet houden en dus geld kwijt bent. hmm wordt lastig maar de handelaar wilt dus nite zeggen van wie hij hem heeft??? hmm irri zeg.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:14

vaak verdwijnen de papieren, als ze iets willen verzwijgen, bijv, over afstamming, of leeftijd, maar dit wordt meestal gedaan om een paard jonger te verkopen dan het is. Het enige wat ik me erbij kan bedenken is dat hij er meer geld voor wilde vangen, dan ze waard was mnt. leeftijd dan, heel gemeen trouwens. Stef je bent natuurlijk helemaal gek van jamaica, en ik zou me ff alles goed op een rijtje zetten, en me niet al teveel zorgen maken. Ze is toch gekeurd, en die was goed uitgevallen, dus daar is in elk geval niks op aan te merken. De vorige eigenaar is verplicht het paard binnen een half jaar terug te nemen als er niet gemelde gebreken zouden zijn, dus je hebt nog wel ff tijd.
Het enige nadeel is wel, dat je de afstamming niet weet voor het geval je er ooit een veulentje van zou willen hebben.

Maak je niet te ongerust, en zet maar eerst alles goed op een rijtje. Sterkte ermee Jul.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:25

Stef,

wel raar hoor, ik zou maar voorzichtig aan worden, ik vind het nogal raar dat ze het adres van de fokker niet willen geven.
En als beide ouders een stamboek hebben, dan moet zij ook papieren hebben ( want Wj heeft dat ook, een uitreksel noemen ze dat)
Ze staat dan niet ingeschreven bij het stamboek, en dan kun je als je de ouders niet kent ook niets beginnen bij het stamboek.

Veel succes er mee.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:10

Als Stef die Haf zo leuk vindt, dan moet ze haar gewoon houden. Jammer dat er dan geen papieren bij zitten maar geen ramp toch? Misschien dat je er ooit nog eens achter komt, maar dat betekent toch niet dat je niet van dit paardje kan genieten?!

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 17:40

helemaal mee eens barbara Party!!
Het gaat om de lol wat je ermee hebt, en als het dier door de dierenarts goed is gekeurd, heb je die zekerheid in elk geval

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 17:49

Maar om door iemand 'genaaid' te worden is natuurlijk niet leuk en netjes, zoals hier dus die handelaar heeft gedaan. Hij hoort niet te liegen over de leeftijd. Succes met je speurtocht. Is er geen haflingerblad waar je een advertentie kunt plaatsen want niet alle fokkers hebben internet.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 16:37

Is dit een verborgen gebrek?

zo niet: dan had jij je ogen beter moeten opendoen.

Zowel: dan is de koper verplicht om hem terug te nemen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 07:28

Mijn eerste pony was een 9 jarige New Forest, met brandmerk, maar helaas waren de papieren zoek volgens de handelaar.... Verward Maar goed, later kwamen we er dus achter dat de pony 19 was i.p.v. 9 Bloos

In dit geval verkocht een 9 jarige pony zonder papieren beter dan een 19 jarige met papieren. Dus huppakee, in de prul met die papieren heeft die handelaar waarschijnlijk gedacht.

Ik denk Stef, dat in jouw geval die Haf beter verkocht als 3 jarige zonder papier i.p.v. 2 jarige met papier. Het was natuurlijk een ander verhaal geweest als er een heel goed paier bij had gezeten en de pony het goed op de keuring had gedaan enzo.

I heb in ieder geval geleerd dat je niet te goed van vertrouwen moet zijn in de paardenwereld. Jammer genoeg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, ardanwan, Belker, Binau, NinaCharlie, SentiBot en 131 bezoekers