wat vinden jullie van anky zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

wat vinden jullie van anky zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 13:57

Ik kwam hierop omdat ik sinds kort met een anky zadel rijd. ik had voorheen een kieffer wien extra wat me toen ook heel goed beviel maar die heb ik niet meer omdat ze die weggehaald hebben.

ik had toen zolang een anky zadel geleent van de ruitersprotzaak eigenaresse (het was haar eigen zadel maar gebruikte hem momenteel niet omdat het niet op haar paard past en had er ook nog maar een paar keer mee gereden)
ik had toen in eerst instantie zoiets van een anky zadel da hoef ik niet, maar toen ik er mee ben gaan rijden zat het werkelijk super en zou mijn oude zadel niet meer terug willen. ik heb nog een stuk of tien andere zadels gepast maar ik kon er geen een tippen aan die.
ik heb het toen van haar over kunnen kopen.

als ik nou op wedstrijd ben krijg ik weleens hele stome reacties van tsss kijk die rijdt met een anky zadel.

dus vandaar de vraag wat vinden jullie van deze zadels????


Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:00

Gewoon poep hebben aan die opmerkingen. Als jij het een fijn zadel vindt gewoon kopen!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:09

Ik rijd zelf ook met een Anky Dressage. Ik krijg wel vaak de vraag of het een Anky is, maar nooit echt op een negatieve manier ofzo. Maar ikzelf vind het lekker rijden en ben ook erg blij met het gelpad in de zitting Haha!

Maar ik ken er meerdere, waaronder Merilyn (vriendin/instructrice) en zij vindt het zadel voor geen meter zitten.

Tsja, meningen blijven verdeeld...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 14:29

heb hem al gekocht Haha! en vind hem echt super maarja meningen verschillen he, ik had zoiets van toen ik er de eerste keer mee ging rijden " het zal wel voor geen meter zitten" maar ik moest er heel even aan wennen dat mijn benen wat anders lagen en het een iets minder diepe zit had als mijn vorige maar kon er zo op weg rijden wat ik normaal echt niet heb. pfff weet nog wel dat ik mijn kieffer toen ik die nieuw had gekocht terug wilde brengen omdat ie voor geen meter zat haha, zat na een tijdje wel lekker maarja da wist ik toen ook nie.

daarnaast ben ik door dit zadel veel netter en lekkerder gaan zitten.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:35

Zolang het zadel jou en je paardje past is hij perfect, maar die opmerkingen van anderen zegt meer over henzelf dan over jou zadel.


boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 18:20

mijn vorige instructeur heeft er een nieuw gekocht. Hij vond hem heerlijk rijden, maar was niet te spreken over de kwaliteit. Het leer was blijkbaar te zacht en sleet snel door. Ik heb het zadel gezien toen het een maand of 3 oud was (werd wel vaak gebruikt) en ik kon me inderdaad wel voorstellen wat hij bedoelde.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:39

HEt Anky zadel ligt bij een hoop paarden minder goed. Wel vind ik de vierkante lepel heel apart!! Zeker voor een dressuur zadel, `t is niet lelijk, maar gewoon flink wennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:44

Als jij het zadel lekker vind zitten, moet je je niet aantrekken van anderen. Er zijn velen die Kieffer lekker vinden zitten. Maar bij de gedachte alleen al, krijg ik blaren op mijn billen.

Zelf ben ik Passier en Stubben fan! Passier voor dressuurzadels, en stubben voor springzadels.

Ik denk wel, dat het Ankyzadel voor behoorlijk slanke mensen met lange dunne benen zeer geschikt is. Maar voor mensen met wat kortere beentjes en die ietwat mollig zijn, het zadel niet fijn zit. Er zitten vrij veel wrongen aan, en daar krijg je als mollig mens last van.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 20:53

haha ben zelf klein en niet de slankste en hele fijne korte benen not. trek me verder er ook niks van aan.

wilde gewoon jullie mening er over horen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 22 bezoekers