Naar beneden met haar hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 17:43

Mijn paardje wil niet naar beneden met haar hoofd. Het probleem is dat ze die spieren nog moet ontwikkelen en meestal komt ze pas los en gaat ze naar beneden na een uur. Nou vraag ik me af wat moet ik hieraan doen. Iemand zei tegen mij met elastiek de eerste 20 minuten zodat ze er doorheen is en daarna zonder. Toen zei iemand anders nee dan de hele tijd met elastiek want anders denkt ze dat het ding af is en dan gaat ze weer omhoog met haar hoofd. Dus gewoon een paar maandjes met elastiek. Zo doen ze dat ook bij sportpaarden. Die worden ingereden met elastiek. Maar toen zei weer iemand anders helemaal zonder elastiek rijden. Beginnen met een lang teugeltje zodat ze gaat ontspannen. En dan komt ze wel. Ook al gaat dat heeeeel moeilijk en bijna niet. Welk advies is het beste? Of wat denken jullie? Verward

Play Like A Man, Win Like A Woman!


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 17:45

ik zou haar regelmatig gaan longeren met pessoa, misschien dat dat helpt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 17:47


Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:04

Je moet een goede instr. opzoeken die jou daar bij kan helpen.
Als je dan toch iets wilt, is een gogue wel een fijn middel.
Je moet haar hiermee longeren.
Volgens mij kun je er ook mee rijden, maar het nadeel van alle hulpteugeltjes is, dat je dan zelf vergeet te rijden en lekker mee gaat liften op je paardje.
En veel galopperen, want daar ontspant Impi veel sneller als in de draf.
En goed naar je hand toe blijven drijven hoor!
Zie verder pb'tje.

DE HEMEL OP AARDE,
LIGT OP DE RUGGEN DER PAARDEN

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:15

Naar beneden met haar hoofd?? Het gaat niet alleen om haar hoofd hoor !!! pff zinloos om dat nog eens uit te gaan leggen er zijn al zoveel topics over geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 22:40

Daar ben ik het zeker mee eens (zie mijn reactie hierboven). De antwoorden blijven toch min of meer hetzelfde. Probeer eens of je nog tips kunt halen uit die oude topics, en als je nog specifieke vragen hebt kun je een nieuw topic plaatsen. Dit is al het 4e of 5e topic over dit onderwerp in heel korte tijd.

Veel succes met het rijden in elk geval!! Party!!
moddy rijtechnisch

_________________
Just smile and keep riding!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-08-05 23:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-08-05 23:41 ]</font>

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:11

Ik zou het zonder hulpteugel proberen,ik ben geen voorstander van hulpteugels,als je haar na een uur onderin kan rijden gaat het na een paar weken oefenen waarschijnlijk direct ik vind het geen oplossing van direct naar hulpteugels te gaan grijpen.Probeer het eerst zonder hulpteugel op te lossen en als het dan echt niet lukt kan je ze nog gebruiken. Haha!
Groetjes

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:33

ik ken geen een sportpaard dat geleerd is omlaag te lopen met een stiek! Ik heb er op clubs nog nooit een gezien, op dressuurstallen niet, op africhtingsstallen niet, dus waar dat vandaan komt weet ik niet. Sorry, maar dat moest ik even kwijt.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 15:22

Dat is wel juist Kian,op de jumpingstal waar ik groom gebruiken ze dat ook niet,ik denk niet dat dat zal helpen,mischien longeren met bijzetteugels wel,2x in de week of zo,dat word ook regelmatig met de jumpingpaarden gedaan.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:52

Hoi Lientje wat fijn dat je weer kan gaan rijden. *LOL* Kijk je goed uit?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:59

nee, probeer maar zonder hulpteugel en blijf nog maar lekker een half jaar extra aanmodderen zodat je paard nog verder in het slop raakt. Lekker wroeten in de mond en schoppen omdat hij anders niet na wil geven.
Ik zou het paard longeren met de gogue. Deze gogue moet je na 15 minuten (dit paard zal lange losrijtijd nodig hebben) strak moeten, maar in het begin niet omdat eerst de spieren warm moeten worden. DAarna strak bijzetten en veel laten galopperen. DAarvan wordt hij los in de rug, want daar zit het euvel namelijk.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:59

Ik zal in elk geval voorzichtiger zijn Anne-Marie, want nog eens zo lang niet rijden kan ik niet volhouden hoor!
Groetjes Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 52 bezoekers