verdorie...paard op rust en regen!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 11:00

Ik baal hier dus echt van he Extreme duivel Hartje zomer en het lijkt wel herfst!
Mijn paard heeft net op een paar wedstrijden goed gepresteerd en ik wilde hem graag een weekje op rust zetten. En mijn hengst rustig aan wat longeren.
Maar met die regen gaan ze dus vaak het land niet op bij ons en longeren mag alleen in de mindere buitenbak, die is dus nu zo spekglad dat je paard continu uitglijdt....
Nu moet ik maar weer verzinnen wat ik vandaag weer met ze ga doen....zal wel rijden worden... Boos!


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:11

Titel is wel toepasselijk voor mij ook Suzanne...moet Escala op rust op het weiland (mag niet op stal) en dan krijg je van dit weer... Frusty Tsja, moet Maril toch nog wat langer wachten op zijn vakantie... Frusty Ga je idd maar rijden dan???

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:19

echt jammer dat het nu de hele tijd regent hierzo.....je kan nix leux doen met je paard ofzo

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 11:20

Maar Escala mag op het land toch?? Het is en blijft balen natuurlijk! Boos!
Maar bij ons zetten ze de paarden niet buiten met dit weer, ze staan dus fijn op stal de hele dag. 's Avonds is het dan dringen bij de paddocks, voor een kwartiertje per paard. Dat kan dus niet. Dacht ze dan maar allebei wat licht te longeren en verder beetje te stappen en poetsen etc. Maar die bak is echt spekglad dus wordt niks. Binnen en in de eb/vloed bak mag je niet longeren.
Ik vrees dat het rijden wordt. En volgende week kan hij niet op rust, want heb 17 en 19 augustus concours!!! Boos! Hij heeft er net twee wedstrijden achter elkaar opzitten, dus ik had het lekker ingepland zo..dit weekje rust.
Maar ja...ik heb mijn punten voor M2 binnen, dus die twee wedstrijden zijn niet zo belangrijk...misschien ga ik wel niet.
Hangt zowiezo af van mij starttijden...als ik voor dag en dauw opmoet denk ik dat ie lekker thuis mag blijven..gna gna!

Groetjes Suzanne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:24

Hou op over die eeuwig durende herfst! we zouden gisteren gaan honkballen en dat is mooi weer niet doorgegaan. Het is augustus en NOG kunnen we buiten niets doen!!!!!!!!!!!! Klote land. Als ik geld heb koop ik maar waxen chaps. dan kan ik toch buiten rijden met Iones.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:24

d
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 11:31

Maar dan bel ik wel ruim van tevoren af hoor! Er zijn zat mensen op de reserve.
Huizen wil ik wel graag starten, 19 augustus, maar daar sta ik zelf op reserve.

Ik twijfel dus: ik kan in Huizen Marillion M1 starten, terwijl ik mijn punten al heb, maar omdat ik het toch een leuk concours vind.
Of ik kan Imatador in Wassenaar Z1 starten in de Barokke Dressuurcompetitie.....
Moeilijke keuze wel...
Maar zowiezo druk weekend, want 17 aug Urk met Maril, 18 augustus in Soest qe keer voor de hengstencaroussel trainen met Imi en dan 19 augustus een van de twee starten....
Zoveel leuke dingen, zo moeilijk kiezen..... Knipoog

Maril is echt te druk om rustig wat te rijden, die moet je echt bezig houden. Van de week al even zonder zadel gestapt, en dat vindt ie eventjes leuk, en dan begint ie te dribbelen en heen en weer te springen. Imatador verveelt zich al helemaal een ongeluk als je weinig doet, die gaat dan alles uit zichzelf doen...heel interessant, zit je opeens in piaffe, of hij doet een hele ronde spaanse pas....niet dat je zelf nog iets in te brengen hebt...grijnz....
Ik bekijk het vanavond wel eventjes.......en hoop maar op beter weer.

Groetjes Suzanne

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:46

Door dat rotweer heb je echt nergens zin in! Zucht... Klote zomer!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:55

Ja ik heb net een half uur gewandeld met Samier en ik kwam drijfnat terug Boos! Boos! Echt niet leuk meer!! En dan zijn we eindelijk weer binnen, stopt het NATUURLIJK weer met regen grrr... Boos! Frusty

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:57

He Suzanne, wanneer en waar is die barokke dressuur wedstrijd nou precies?
Als Imatador weer helemaal goed is, dan zou die het waarschijnlijk vast wel leuk vinden om weer eens op concours te gaan of zie ik dat verkeerd? Maar ja, eigenlijk heb je natuurlijk wel een beetje een luxe probleem..... (en dan heb ik het over wat je nou zou gaan starten dat weekend) Tja dat weer slaat nergens op, herfst midden in de zomer.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 17:45

Ja, ik weet zeker dat Imatador het geweldig vindt!
Ik ging thuis een Z proefje met hem oefenen, Bob begint te lezen en ik had een ander paard!!!! Hals er nog wat extra op, oortjes erop...hij vond het prachtig!
Maar hoezo dan een luxe probleem????? Ik ben weer blond denk ik, maar ik vat 'm niet..... Verward Party!!

Ik hoop dat Imi goed blijft lopen, want ik wil hem wel starten, maar het kan ook wat teveel van het goede zijn. Die caroussel is ook een flink partijtje trainen en hij komt altijd al wat stijf van de trailer....

Groetjes Suzanne

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:27

ah ja stom he! echt vervelend en gewoon starten hoor. en hier dan: ik ook rijden; regen gestopt oke snel paard opzadelen, poetsen enzovoorts, ik bezig met opzadelen gaat het regenen steeds harder dus ik stap op en wil vlug naar de bak toe gaan maar expensive is bang ,die ging met zijn hoofd in de krul schuin en schuin lopen en ik terug naar de wei hij wou er niet in, keek me heel bang aan toch de wei in gekregen, ik doorweekt en hij. nou even later kom ik terug (in de regen) en doe zijn halster om en wil em naar het hooi sturen maar wil ie niet?? gaat ie in zijn eentje staan sukkelen Frusty ennuhh.. ik naar binnen helemaal doorweekt na een half uurtje weer een poging gedaan tot rijden deze poging is gelukt, snel naar de bak gereden en daar lekker binnen gesprongen. kreeg ik ook nog commentaar van aah zielig je pony is nat ah man zak in de stront zit ik me paard droog te wrijven gaat het weer regenen. echt stom maarja daarna dacht ik zo ach droogt wel op en ja hoor na 5 minuten opgedroogt.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 07:52

Nou met luxe probleem bedoel ik dat je 2 paarden hebt die allebei lekker lopen momenteel, waar je allebei wat leuks mee kan doen, alleen dat wel op dezelfde dag. En tja als je dan moet kiezen dan heb kan je kiezen uit 2 leuke dingen. Snap je?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 09:54

Het is een gekke zomer!

Bij ons hier aan de kust heeft de afgelopen maanden niet of nauwelijks geregend en was het de laatste weken bloedheet. Terwijl de rest van Nederland als ik de berichten mag geloven regelmatig half onder water heeft gestaan, waren wij hier aan het smeken om een beetje water tegen het stof.

Van de ene op de andere dag is het inderdaad herfst (sinds zaterdagnacht: alles stond ineens onder water: met recht het andere uiterste van stofhappen) en nu ben ik die wind en die regen wel weer zat.

Ik ben echt een zeikerd over het weer: kan niet tegen kou en kan niet tegen hitte en ik haat wind. Blijft er weinig over in Nederland!! Verward En aangezien ik geen binnenbak tot mijn beschikking heb moet ik me gewoon aan de weersomstandigheden aanpassen... Boos!

Rottig he Suzanne, als je plannen maakt en ze lopen weer eens de soep in: schijnt bij de paardensport te horen!

Ik was van plan om in mijn vakantie veel met Toon naar buiten te gaan (oefenen in alleen gaan, is hij niet gewend), maar ja in de eerste week van mijn vakantie lag er al een ijzer af en zijn hele hoef was aan gort... Huilen

Groetjes Mieke

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 10:02

Je hebt helemaal gelijk Suzan...ik snap 'm.. Party!! en het is inderdaad een luxeprobleem...

Gisteren heb ik Marillion toch maar min of meer wat gelongeerd. Echt ontspanning kreeg ik niet, want hij heeft gruwelijk de pest aan modder en plassen, dus hij hield zich vooral bezig met deze te ontwijken, of met hoog opgetrokken benen voorzichtig doorheen te lopen...op zijn tenen zeg maar Party!! Daarna heb ik hem de paddock in moeten duwen, want hij had niet zo'n trek in de plassen die daar ook in lagen.
Imatador heb ik een uurtje in de paddock gezet en daarna aan de hand wat in de binnenbak gestapt.
Allebei royaal gepoetst en een bak vol worteltjes gegeven en vandaag zien we wel weer....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Maartje_M, nien81, Oza04, wend2009 en 29 bezoekers