Metall dochter van mijn merrie verkocht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Metall dochter van mijn merrie verkocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:06

Aan de ene kant heel fijn,
deze Metall merrie uit mijn Jonkrouwruta (v. El Corona) stond nog steeds bij de fokker, ze is vandaag helemaal gekeurd en...

gelijk door gebracht naar Schiphol...

Nu heb ik het er al maanden over dat ik het dier nog even op de video moet zetten en nu ben ik dus rijkelijk te laat, zooo stom! Frusty
Alles wat ik nu heb zijn deze stomme foto's die ik gemaakt heb toen ik voor het eerst bij mijn merrie ging kijken.
Ik hoop dat ik contact kan leggen met de nieuwe eigenaars... (wie weet zijn ze tzt ook wel geintresseerd in een Flemmingh uit Jonkvrouw Haha! ).

Hier nog als veulen:
Afbeelding

En als 2 jarige:
Afbeelding

Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:16

Jammer Sjuim dat je het te laat hoorde, maar een leuk reisje???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:20

Doe we na de boktveiling een Sjuimpje-veiling,
"Help Sjuim aan een retourtje Afrika!"

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:25

Whaha ja goed plan suus, moet je alleen geen foto's meer plaatsen van jouw luxe stallen en je zadelkamer met tig hoofdstellen en zadels denk niet dat de mensen jouw dan gaan sponsoren.........

Altijd proberen of ze ook interesse hebben in jouw baby flemmingh natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:28

Gewoon een tijdje geen bandagesetjes en bijpassende chabrakjes kopen. Dan heb je het geld wel bij elkaar. Easyjet is niet duur meer. En vliegen kost sowieso niet zo gek veel meer. Ze zijn blij dat er mensen een ticket kopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:34

Helaas,
Easy Jet vliegt niet op Zuid Afrika en van die paar bandagetjes ga ik dat niet redden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:37

Genoeg andere maatschappijen die daar wel op vliegen. En voor een paar honderd euro heb je een ticket. Dus een paar keer geen bandages met chabrakje............en dan ben je er hoor. Volgens mijn berekeningen. En die zijn meestal behoorlijk goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:38

Klopt, verder dan Athene kom je niet met Easy Jet, maar voor volgend jaar is dat wel erg handig.

Leuk dat haar vorige dochter zo goed terecht komt Lachen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:46

bij de KLM is een retourtje dik 750 euro (Bij Air South Afrika 2000 euro),
en dan praten we nog niet over verblijfskosten etc.
Daarvoor kan ik Jonkvrouw nog een keer met Metall laten insemineren, ga ik gewoon mee als begeleider *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:48

Als ik aan afrikanen denk en aan sport moet ik altijd direct denken aan die ene film. Waarin een stel afrikanen de Olympische spelen willen winnen met bobsleen..........goh hoe heet die ook alweer Haha!

Maar sjuim, Afrika is wel supertof, dus het is een beregoed excuus om daar voor die merrie heen te gaan. Kun je direct een safari doen, dat schijnt echt heel wijs te zijn. Leeuwen kijken enzo...........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:49

Nou Sjuim die bandages van jou zijn dus niet alleen goud.....kleurig, begrijp ik Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:50


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:53

Hahaha jep, ik ook heey do you want to kiss my lucky egg?? Sanka, are you dead? Jah man..... Haha!:D:D:D
Heey you people did you ever see, we are the jamaican bobslee team! (uhm het is idd Jamaica) Btw afrika is wel om te doen, vrienden van ons gaan regelmatig naar Afrika toe. Als je buiten het seizoen gaat is het redelijk betaalbaar. Enne volgende keer meer pics nemen, zodat het je niet nog een keer overkomt. Maare gelukkig bestaat er zoiets als e-mail hopelijk kunnen de nieuwe eigenaren wat foto's naar je toe mailen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:54

Sjuimpje schreef:
Dat waren Jamaicanen Haha!
[AM] Sanka, are you dead?


Maar leuk was ie wel Haha!

Alle gekheid op een stokje.........even serieus. Als je de kans krijgt om voor wat voor reden dan ook naar Afrika te gaan. Zou ik deze kans met beide handen aangrijpen. Vaak zijn het toch de wat rijkere gezinnen die paarden kopen. En die zijn vaak erg gastvrij. Dus je krijgt de reis van je dromen!!!!!!!!!

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:25

Misschien heeft de oude eigenaar in Nederlands nog wel een videoband of foto's die je kunt overnemen/bijbestellen van de merrie.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:29

hier nog een veulen in de combi Metall x El Corona

Ufo wint Veulenkeuring in Waddinxveen

Fokker Jan Timmerman uit Moordrecht was afgelopen zaterdag apetrots op zijn Metall-veulen Ufo (vm El Corona). En terecht, Ufo was de onbedreigde kampioen tijdens de veulenkeuring in Waddinxveen. Deze veulenkeuring, waaraan in totaal zo’n dertig veulens deelnamen, werd door Fokvereniging VWF Z-H West georganiseerd. Ondanks dreigende wolkenvelden viel er niet of nauwelijks regen en dankzij de goede bodem van de buitenmanege van Manege Reigersburgh in Waddinxveen, konden de veulens zich uitstekend presenteren. Natuurlijk kende de veulenkeuring een wedstrijdelement, maar net zo belangrijk was de voorlichtende waarde. Ieder veulen kreeg ruim de tijd zich te presenteren en na afloop van de individuele presentatie volgde een uitgebreide en duidelijke toelichting door de jury, die bestond uit Piet Lelieveld en Toin Hoefs.

Eigen fokkerij
Al in de rubriek hengstveulens stak de rijtypische en over veel uitstraling beschikkende Ufo met kop en schouders boven de anderen uit. Ufo beschikt over sterke verbindingen, heeft in draf en galop veel afdruk en toont een goed gebruik van het achterbeen. Het rassige veulen was tijdens de FSP-veulenkeuring in Ermelo ook al goed voor een finaleplaats. Ufo komt uit de stermerrie Jufeera (v. El Corona x Nurprimus), die Timmerman ook zelf fokte. “Ik heb Jufeera weer drachtig van Metall. Die combinatie lijkt goed te passen, hoewel je natuurlijk nooit van te voren weet of er weer zo’n goed veulen uitkomt. Dit veulen heb ik trouwens verkocht aan Wout Plaisier uit Heerjansdam. Er was na Ermelo al veel belangstelling voor en het is natuurlijk hengstveulen. Als het een merrieveulen was geweest, had ik hem nooit weggedaan”, vertelt een bescheiden Timmer

Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:19

Waar is ze heen in Zuid Afrika?
Ik heb er nogal wat familie zitten die ook weer paardenmensen kennen...