Olivia @ 'work'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-06 09:53

Hierbij de eerste foto's van mij met Olivia. In de winter ging het rijden echt goed, we gingen goed vooruit en ze liep echt goed. Helaas begon ze halverwege april te schudden met haar hoofd, ik wist al dat ze allergisch was, maar ja, je hebt geen flauw idee hoe het zich uit en hoe erg het is. Afgelopen week was het zo erg dat gewoon rijden er niet in zat, ze trok elke keer de teugels uit je handen en wilde totaal niet ontspannen. Uiteinelijk vond ik het zielig voor der en heb ik besloten om zonder hoofdstel en teugels te rijden, maar alleen met een band. Ze liep echt lekker, deed alsof ze het al jaren kende en vond het alleen maar leuk.

Mijn vriend heeft toen wat foto'tjes geschoten met mijn nieuwe camera. En ik dacht, laat ik die eens delen met bokt.

1. even rustig stappen in het begin.
Afbeelding

2. een rustig drafje, moet aan mijn handen en houding denken. Alleen het zit best onwennig op deze manier.
Afbeelding

3. ook nog even een lekker galopje meegepakt. (niet teveel voorover zitten)
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. mijn persoonlijke favoriet
Afbeelding

Zoals je ziet is mijn houding flut. Toen ik het zag op deze foto's besloot ik de volgende dag het opnieuw te proberen en nu wat meer op mijn houding te letten. Deze foto's zijn donker en soms wazig uitgevallen aangezien het al donkerder werd en ze met de flits zijn genomen.

7.
Afbeelding

8. Ik kruip hier nog iets naar voren en ben geld aan het zoeken.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Opbouwend commentaar is welkom. Ik weet dat ik voorover kukel, maar daar wordt aan gewerkt. En is al beter als ik gewoon echt aan de dressuur werk. Zoals nu is meer ontspannen proberen paard te rijden en ja, dan let je niet altijd op je houding. Dit is ook zowel voor mij als voor het paard de eerste keer met een band om de nek.


Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:59

Wouw ik vind het echt hele gave foto;s!~
Ziet er echt lekker relaxed uit,

schud ze zo helemaal niet of iig beduidend minder?

livi= lief

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-06 10:06

Zolang ze met haar neus in het zand kan lopen op sommige momenten schudt ze minder. Met mijn langste teugels red ze dat net niet, en schudt ze dus meer. Dit is een oplossing voor de lekkere zonnige dagen.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:24

Je houding is op de tweede set foto's beduidend beter hoor! Mag ik vragen waar ze allergisch voor is?

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:39

Super gaaf zeg!!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:55

Gave foto's. Houding veel beter op tweede set, zal ook best wennen zijn alleen halstouw! Knappe merrie!

Is het alleen je lengte van je teugels? dan kan je aan een ingekorte slofteugel denken, die kan net zo lang als je wilt of aan een westernteugel, die zijn ook veel langer

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:16

Leuke foto's! Erg apart zo zonder hoofdstel rijden. Maar waar is ze precies allergisch voor als ik vragen mag?

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-06 13:31

rowo schreef:
Leuke foto's! Erg apart zo zonder hoofdstel rijden. Maar waar is ze precies allergisch voor als ik vragen mag?


Ze heeft een pollenallergie. En ze is als het goed is allergisch voor grassoorten. (volgens de test van Josefien op bokt) Dit klopt ook wel met de tijden waarin ze schudt en de bloeitijden van de grassen.

En mijn houding, ja als ik er eenmaal op ga letten, dan lukt het wel. Maar als ik gewoon ontspannen rondjes rij of buiten rij, kruip ik toch ongemerkt weer naar voren. (en dan zijn foto's confronterend )

Moesji

Berichten: 378
Geregistreerd: 08-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:22

Leuke foto's!
Echt gaaf om ook in het echt te zien hoe goed ze dan te rijden is, ik hoop dat ik dat ooit met Dar ook voor mekaar krijg

"Wanneer wij onze verplichtingen jegens de dieren goed begrijpen, blijken ze een onderdeel te zijn van de directe verplichtingen die wij ten opzichte van onszelf hebben" - Immanuel Kant

Jessicaaa
Berichten: 770
Geregistreerd: 26-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:40

wauw wat gaaf zeg! dat lijkt me nou echt geweldig

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:43

Ziet er heerlijk ontspannen uit, Olivia ziet er ook echt uit alsof ze er lol in heeft. Je merkt ook echt het verschil tussen de eerste keer en de keer erna, wanneer je echt op je houding let. Ziet er erg netjes uit dan.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-06 16:49

Moesji schreef:
Leuke foto's!
Echt gaaf om ook in het echt te zien hoe goed ze dan te rijden is, ik hoop dat ik dat ooit met Dar ook voor mekaar krijg


Dat lukt vast wel. Van wat ik zie wat je met Dar allemaal al bereikt hebt, moet dit ook wel lukken.

De eerste keer was echt het meest onwennig, ze bleef gelukkig de hoefslag volgen en ik kon het tempo bepalen. Terugnemen ging nog wat moeilijk. Nu, vandaag de derde keer zo gereden en ze was echt zo ontzettend makkelijk. Ik kon kleine voltes, grote voltes rijden, afwenden, van hand veranderen, tempo goed verruimen en terugnemen en dit in alle gangen. Dus ja, ze leert echt zo ontzettend makkelijk.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:21

ik ga het ook maar eens met Utah proberen, dan mag jij helpen

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:47

Ziet er heel vertrouwd en ontspannen uit.

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:06

Ziet er goed uit nusch!

echt ideaal voor jullie...

Wie weet ga je over een tijdje ook zo met me mee naar buiten (dromen mag toch )

K denk trouwens dat ik morgen ochtend ook ff kom, ga ik morgen opchtend/middag rijden.

En Leslie gaat met me mee morgenavond

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:13

Wat knap, en eigenlijk wel grappig dat je een paard toch zo kan sturen.
Soms denk je dat het moeilijker is dat het eigenlijk is.

Het lijkt erop dat je je vinger door de muskaton heen hebt als je aan het rijden bent..... vindt je dat niet gevaarlijk.
Misschien is het wel gezichtsbedrog....

moyra

Berichten: 9657
Geregistreerd: 19-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:17

als ze pollen allergie heeft is misschien en te proberen om met een netje boven haar neus te rijden zag van de week hie rop bokt een fjord mee lopen

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:23

Zo wel cool als je dat met je paard kan hoor! Je kon ook echt sturen enzo.. Ik rijd ook vaak zat zonder zadel en hoofdstel maar dan heb ik niet zoveel controle

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-06 13:24

@Liesje23: Op sommige foto's was het geen gezichtsbedrog. Heb halverwege iets anders in elkaar gefrommeld en heb nu een soort van handvat. Inderdaad iets veiliger en rijdt wat lekkerder.

@ moyra: een netje is voor Olivia geen oplossing. Ze irriteert zich er meer aan dat het iets oplost. We proberen een oplossing te vinden, maar eigenlijk slaat op dit moment niets echt iets aan.

berijl
Berichten: 310
Geregistreerd: 13-05-06

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:51

knap hoor om zo te kunnen (en durven) rijden!

Ik begrijp alleen niet goed wat het bit/hoofdstel nou met de pollenallergie te maken heeft.

Ik bedoel, de allergie wordt toch niet minder door geen hoofdstel om te doen?

Wellicht zou je me dit uit kunnen leggen?

Groetjes nienke

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:54

Ziet er gaaf uit, ik doe het niet na!


menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-06 13:55

cano schreef:
Ik begrijp alleen niet goed wat het bit/hoofdstel nou met de pollenallergie te maken heeft.

Ik bedoel, de allergie wordt toch niet minder door geen hoofdstel om te doen?


Ze schudt inderdaad niet minder als ze haar hoofdstel niet om heeft. Het heeft alleen 2 redenen waarom ik wel zo rij en het schudden gedeeltelijk minder wordt.

1) Ze kan zo met haar neus over de grond lopen, als ze haar neus in het zand steekt, schijnt ze er minder last van te hebben. Met mijn teugels lukt dat net niet, ik kan dan op zoek naar nieuwe teugels, maar dan komt nummer 2 aan de beurt.

2) Als ze haar hoofd omhoog gooit, krijgt ze onbewust een ruk in haar mond. Ze is heel licht in haar mond en wil het haar gewoon niet aandoen dat ze elke keer een ruk erin krijgt. Zo kan ze naar hartelust schudden zonder dat ik haar in de mond kan zitten.

Het wordt er dus inderdaad niet minder van, maar zij heeft er wel minder last van.

berijl
Berichten: 310
Geregistreerd: 13-05-06

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:02

oke, ik begreep het al niet wat die twee met elkaar te maken hadden maar het is dus een praktische oplossing. Dan snap ik het, bedankt!

Ben je bezig met een zoeken naar een permanente (als dat er is tenminste...) oplossing voor de allergie?

Misschien via homeophatie of andere alternatieve geneeswijzen?

Succes!

Groetjes nienke

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-06 16:59

@Cano: Ik ben bezig met een permanente oplossing. Helaas is dat niet zo makkelijk. Een netje is geen optie, verschillende homeopatische medicijnen geprobeerd, maar geen van allen werken echt goed. We proberen nu weer wat nieuws, maar of dat werkt weet ik pas volgende week. En ja, dan zien we wel weer verder. Ik wil niet meerdere dingen tegelijk uitproberen, want dan weet je nooit wat nou precies helpt. Dus alles rustig 1 voor 1, we hebben de tijd.

berijl
Berichten: 310
Geregistreerd: 13-05-06

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:52

maar is het niet zo dat je met een allergie voor pollen ruim van te voren (dus voor er pollen zijn) moet beginnen met homeopathie of andere middelen? (En dat je dat echt een aantal weken moet doorzetten voor je kunt zeggen of het werkt)?

Ik vind zo`n netje wel een goede oplossing hoor! Persoonlijk denk ikdat het een kwestie van gewenning is.

Maar het is bovenal enorm vervelend voor het beesie!

succes
groetjes nienke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 82 bezoekers