Paganini

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Paganini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 13:10

Eindelijk, na tijdens zijn eerste verrichtings test naar huis gestuurd te zijn, en bij het verkorte onderzoek weer, is ie door de herkeuringscommisie ggk, er waren nogal wat beperkingen aan dat paard, dat werd allemaal genegeerd en hij is toch ggk wat vinden jullie hiervan? had ie wel of niet ggk moeten worden, en wat is je persoonlijke motivatie erachter? ben erg benieuwd Haha!


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:24

Ik vond het in Den Bosch wel een leuk sportpaard om te zien, maar vind het absoluut geen dekhengst. Ik vond hem ook niet echt flitsend. Voor mij had hij niet goedgekeurd hoeven worden. Te weinig souplesse ook.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:54

Te kort aan souplesse, absoluut, daarnaast een scheef voetje en matig voorbeengebruik. Jammer, voor mij had hij niet hoeven worden goedgekeurd. Ook door het inteelt via Havidoff (v. Clavecimbel (Statuar x Apple King) x Statuar.
Toch vond ik hem wel opvallend in de hengstencompetitie, maar was blij dat hij in eerste instantie niet werd goedgekeurd. Maar goed, we kunnen pas een goed oordeel over hem geven als we wat nakomelingen van hem hebben gezien. Het is immers al wel vaker gebeurd dat hengsten waarvan in eerste instantie niet zo veel van werd verwacht, tóch (hele) goede veulens gaven (bv. Casco, Oscar etc).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:28

IK heb een veulen van hem gezien bij de moeder van Obelisk, dat was een knaap van een veulen, met veel bot en gewrichten en toch een heel mooi koppie.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:47

sarabande schreef:
IK heb een veulen van hem gezien bij de moeder van Obelisk, dat was een knaap van een veulen, met veel bot en gewrichten en toch een heel mooi koppie.

Die was toch van Saturnus, die hengst die er vorig jaar tijdens het verrichtingsonderzoek uit werd geknald?

Verder heb ik te weinig van Paganini gezien, 1 keer thuis op stal gezien en dat was het.
Maar ik wacht het jaar even af, Obelisk is nu verkocht en ik denk dat Rutten nu volop met Paganini gaat dekken, dus volgend jaar zullen er volop veulentjes van hem rondlopen.
En tja, ik vind Rutten gewoon een enorme kenner, iemand die precies weet wat een paard tegenwoordig nodig heeft om het ver te kunnen brengen. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 15:55

[quote="Sjuimpje] Die was toch van Saturnus, die hengst die er vorig jaar tijdens het verrichtingsonderzoek uit werd geknald?[/quote]

O ik dacht van Paganini maar misschien heb ik het fout, zal het eens navragen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:36

Ik heb Paganini vorig jaar onder het zadel gezien tijdens een hengstshow. Het ging toen om de nafok van Havidoff, maar ik vond Paganini wel een prima beest. Vroeg me toen af waarom die niet was goedgekeurd. Heel krachtige uitstraling, heet type.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:35

Mooi type, goed sportpaard, beheerst op zeer jonge leeftijd reeds oefeningen van de 'hogere' dressuur, maar er mee gaan dekken zal ik niet doen,....!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:38

Jan_VT schreef:
Mooi type, goed sportpaard, beheerst op zeer jonge leeftijd reeds oefeningen van de 'hogere' dressuur

Dat beheersen ze bij Rutten allemaal op zeer jonge leeftijd, anders gaat hij er niet mee verder.
Hij wil zo snel mogelijk zien of ze genoeg aanleg hebben, zo niet wordt er geen energie in gestoken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 106 bezoekers