Wat hebben jullie moeten doen voor je paardje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Wat hebben jullie moeten doen voor je paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 12:39

Ik heb echt jaren en jaren moeten zeuren en toen mocht het nog niet Boos! Toen kwam mn vriendin die bij een handelsstal ermee dat er een hele leuke pony te koop stond. Dus ik weer zeuren en toen zijn we gewoon een keer komen kijken, niet van plan iets te gaan kopen ofzo (dacht ik) en toen mocht ik een keer komen rijden en van het een kwam het ander. Ik weet zeker dat als mn vriendin en baloe er niet waren geweest dat ik nu nog eeuwig ponyloos was geweest.

Ik heb trouwens wel 500 euro zelf mee moeten betalen dus ik ben echt niet verwend dat ik alles maar krijg wat ik wil Pling


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:47

een keer m'n moeder de site van de marktplaats laten zien, en gezegd dat er wel wat leuke hafjes op stonden. Na een aantal jaar zeuren hoor)> Mijn moeder had vrieger ook een pony, dus die was toen snel om. Ik kon haar bij mijn verzorgpony';s stallen voor een leuke prijs dus dt was ook geen probleem. Ik haal het meeste voor mijn pony zelf, maar mijn moeder koopt ook wel eens wat voor haar.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:00

M'n ouders hebben nooit iets te maken gehad met paarden,
en dat maakte het ook een beetje moeilijker om ze te overtuigen,
maar nu... na vele jaren zagen,
krijg ik een pony,
'k moet wel zelf 1000 euro bijleggen,
maar dat heb ik er zeker voor over! *LOL*

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Teletubbie

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:01

IK ZEUR AL KEI LANG ! Huilen

maar krijgen HO ! maar Boos! Ik vind dit egt niet leuk !
veel mensen die ik ken hebben een eigen paardje !
ennik wil er ook 1 *LOL*

maar het mag niet Huilen Ach gut Verdrietig Verward Gaaaap Scheve mond

Kijk mijn Avatar ! Oogje van Britt ! Lachen

Teletubbie

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:02

ANJA ! Haha!

heb jij mij geblokt op MSN ????? Verdrietig

Kuzz larissa Party!!

Kijk mijn Avatar ! Oogje van Britt ! Lachen

Teletubbie

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:03

OHNEEEEEJ ! Vingers aflikken

sorry.....


Kuzz lala Party!!

Kijk mijn Avatar ! Oogje van Britt ! Lachen

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:13

Ik heb heel lang een halfpension paardje gehad op een manege. Dit is al een tijdje terug en die betaalde mijn moeder altijd voor me. Nu een paar jaar verder heb ik sinds kort een eigen pony. Ik heb altijd een eigen pony van me ouders mogen hebben, maar die moest ik dan wel zelf kunnen betalen. Dus ik heb goed gespaard en toen heb ik een pony gekocht en die onderhoud ik nu helemaal alleen. Party!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:47

Uhmm...nou ja...ik wilde vanaf mijn 3e jaar al een eigen pony Tong uitsteken Toen ik 16 werd mocht het eindelijk. Het was eerst de afspraak dat ik na mijn HAVO examen een eigen paard zou krijgen, maar we liepen tegen Buddeltje aan en toen konden we die kans niet laten schieten natuurlijk *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:53

Niet veel eigenlijk Lips are sealed
Toen ik 9 was en een eigen pony kreeg reden we allemaal van ons gezin. Vader, moeder, zus en ik. Allemaal manegelessen, maar sommige van ons wilde ook wel een springlesje in de week erbij nemen.

Toen zijn we (nou ja moeder dan) gaan rekenen en kwamen we erop uit dat een eigen paard/pony zelf goedkoper werd.
Daar kwam bij dat mijn zus en ik veel plezier hadden in wedstrijden rijden. Maar op die manege stonden zowel goede als minder goede manegepony's en om het eerlijk te laten verlopen voor de NPC (dus wel officiele wedstrijden) had iedereen het ene jaar een goede pony en het jaar daarop een minder goede pony.

Wel een eerlijke manier, maar toch wel erg jammer. Dus hebben we besloten een eigen pony te nemen. Mijn moeder had al een jaar of 2 een leasepaard gehad voor 4 dagen in de week en we wisten al een beetje wat ons te wachten stond.

Zo is het eigenlijk gekomen. Dus mijn tip: zorg dat je ouders ook gaan rijden Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:53

Ik heb zelf mijn tinker gekocht. Heb er wel wat geld voor moeten lenen, en ze is nog niet helemaal afbetaald...... Maar daar wordt hard aan gewerkt.
Vroeger mocht het nooit van mijn ouders, maar 'later als ik groot ben'nu dus, heb ik het wel kunnen doen. Wat ik ervoor heb moeten doen is niet zo veel.
Wat ik ervoor moet laten is iets meer, en dan voornamelijk financieel. Nooit meer op vakantie, niet shoppen bij Albert Heijn (= duur), niet uit eten gaan, niet stappen, weinig nieuwe kleding kopen, geen auto meer rijden (als mijn huidige wrak het binnenkort begeeft) en ga zo maar door.
MAARRRRRRRRRRR het is het allemaal waard, en ik heb er ook geen moment spijt van, want ik krijg meer terug dan ik ervoor moet laten!


Jessiej

Berichten: 48
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:01

Op mezelf gaan wonen Knipoog okay ik heb mn pony nu nog niet, maar zodra ik terug ben van vakantie komt ie dr Lachen En ja dan natuurlijk alles zelf betalen, buiten de hypotheek van ons huisje om, dus dat is wel bezuiningen.Gelukkig hebben we 2 goede inkomens dus veel hoeven we er niet voor te laten, we kunnen nog gewoon op vakantie, leuke dingen doen etc etc

Well I know I have my weaknessess
as you point them out to me
but our confont the spots of doubt as they arise

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:15

eerst mocht ik van m'n ouders altijd pas een paard als ik op me zelf zou wonen. maar toen ik 3,5 ofzo (weet nie meer precies hoelang) elke dag trouw naar m'n verzorgpaardjes was geweest. mocht ik toch loulou kopen (ik was toen net 16 en woonde dus nog thuis Haha! )

maar ik moet wel alles zelf betalen (op 10 euro in de week die ik van m'n ouders krijg na), heb loulou zelf betaald en ik onderhoud haar ook helemaal zelf

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:23

Ik moest laten zien dat ik een pony kon verzorgen en de verantwoording aan kon, zeuren hoefde eigenlijk niet zo, ja mijn moeder overtuigd krijgen, maar mijn vader was al eerder overtuigd dan ik Knipoog
Na 9 maanden rijden/verzorgen vond ik ene stalling, en mijn moeder had toen zoiets van "als je een stalling vind, mag je een pony"
Dus ja, toen zijn we maar op zoek gegaan Knipoog

Ik heb gewoon een jaar lang alleen maar over paarden gepraat in hun bijzijn, ze waren erg overtuigd *LOL*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:42

Ik heb echt jaren moeten zeuren. Toen ik 2 jaar geleden een mooie pony zag staan die te koop was (was wel wat aan de kleine kant voor mij maar voor mijn nichtjes) heb ik mijn mama en papa kunnen ompraten om die te kopen. Mijn oma vond dat ze maar de helft moest doen en dus hebben we hem gekocht voor de kleintjes. Ik was zo blij, ik had toen toch een ponytje was al 22 Verward toen. Ik had wel nog vaak tegen papa en mama gezegd dat daar nu toch ook een grote voor mij bij hoorde Schijnheilig . Toen ik op vakantie was in Italië de vakantie nadien belde mijn mama (ik was jarig toen) en kon het niet verzwijgen. Ze gingen die middag voor een paardje voor mij kijken *LOL* Mijn broertje had gezegd dat hij vond dat ik daarbij moest zijn en dus hadden ze maar gewacht tot ik terugwas voor te gaan kijken. En na enkele keuringen heb ik mijn Tacheke gekregen. Een prachtige merrie van ongeveer 3 die nu 2,5 maanden onderzadel is (westerngereden).

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:51

Ik heb altijd gezeurd om paarden.
Eerst wilde ik op paardrijden, dat mocht op m'n 7e.
Tsja, niet snel daarna gaan zeuren om een eigen paard, dat was alleen erg zinloos (zag ik zelfs in Tong uitsteken)
Toen gaan zeuren of ik dan een verzorgpony mocht, ok, als je 12 bent.
Verzorgpony na een tijd zoeken gevonden, maar ook snel weer kwijt.. Dus toen gaan zeuren om een lease-paard. Vooruit, voor minder dan € 100,- in de maand mag dat wel bij iemand anders. Dat liep ook al mis, dus toen bij een manege gaan leasen. Dat doe ik nu nog steeds..
Ben alleen altijd blijven zeuren om een eigen paard en heb m'n ouders nu omgepraat Haha!
Als we hier in de buurt een huis kunnen vinden waar een paard bij kan en wat betaalbaar is, gaan we verhuizen en krijg ik een paard aan huis. Moet hem wel delen met m'n moeder dan, die wil ook gaan rijden (heeft het ooit is gedaan, maar geen les)
Nou zal het nog wel een tijd duren voor we een huis vinden enzo, maar ik ben allang blij met de plannen Lachen

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:15

Toen ik tiener was mocht ik kiezen of een jaar naar Amerika, zoals mijn zus gedaan had of een eigen pony. Nou, die keuze lag voor de hand Haha!.
Wel had ik vooraf afgesproken dat ik hem moest verkopen zodra ik 18 was. En zo is het ook gebeurd, ik heb toch een paar jaar dikke pret gehad.

En nu is het eenvoudiger: ik werk zelf dus ik onderhoud hem ook zelf.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:18

Veel werken om uiteindelijk zelf mijn paard te kopen
en nog meer werken voor het stalgeld, tuig enz Lachen

Maar het is het allemaal dubbel en dik waard Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:19

Toen ik ben samen gaan wonen, kon ik een paard kopen. Bij ons huis zitten stallen en weiland, dus de keuze was snel gemaakt. Binnen een week stond er een merrie bij mij thuis... Helaas was dat een *hoe zal ik het zachtjes uitdrukken* onhandelbaar geval Boos! , maar wel met super fokpapier. Haar heb ik verkocht en toen heb ik Imker gekocht.

Ik heb dus goed moeten sparen en toen kon ik mijn paarden kopen.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers