Paragnoste deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 12:29

Ik had het met een andere pensionklant over die paragnoste gehad die had gezien waar Barbiano last van had. Ze was ook geinteresseerd want ze hebben een merrie die de laatste tijd heel vervelend is bokken etc. Ik wist dat de merrie afgekeurd was maar dat ze haar toch hadden gekocht dus.... Maar in ieder geval kon ze gisteren bellen voor de uitslag. En........ haar paard had helemaal nergens last van. Ze heeft gewoon heel veel energie. Ze kreeg teveel voer en ze had heel veel weidegang nodig. En moest uiteraard flink bereden worden. Dat meisje was ontzettend blij want die had ook al haar bedenkingen. Toen zei de paragnoste dat ze nog iets zag nl dat haar paard een strootje in haar neus had zitten of had gezeten wat had geirriteerd. Het bleek dat de merrie veel had gehoest de laaste tijd maar dat het sinds een paar dagen over was. Dus het strootje er gelukkig uit was. Dit vond dat meisje zo frappant omdat ze er niks van had gezegd. Ik ben heel blij voor haar!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:56

Ik zet hier toch altijd grote vraagtekens bij hoor. Dit paard is afgekeurd en ik neem aan dat daar een gegronde reden voor was en dat deze conclusie is getrokken na uitvoerig medisch onderzoek. Ik vind het gevaarlijk dat een paragnost dan gaat vertellen dat het paard niets mankeerd. Eerlijk gezegd kan ik me hier ook behoorlijk over opwinden Boos!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 12:59

Gaan we weer maar ik wil toch reageren. Als een paard op foto's afgekeurd is kan het toch ook zijn dat hij hier nooooooooiit last van krijgt en een paard dat goedgekeurd is wel allerlei kwaaltjes heeft. Dat is alles.


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 17:53

Ik wil ook even een (hopelijk tactische) opmerking plaatsen.
Een goede paragnost of iemand anders die uitspraken doet die niet aantoonbaar zijn door feiten, zegt altijd erbij "Ik denk dat..." "Mijn gevoel is...." "Ik kan het mishebben maar..." etc.
Met andere woorden, zij zeggen erbij dat hun diagnose niet de juiste hoeft te zijn, en dat zij ook maar op bepaalde gevoelens afgaan.
Het feit dat een paard is afgekeurd, wil nog niet zeggen dat-ie naar de slacht moet.
Daar komt bij:
Lisette schreef:
En...... haar paard had nergens last van.
Wie zegt dat die paragnoste dit zo gezegd heeft?
Ze kijken tegenwoordig wel uit om zomaar uitspraken te doen. Het zijn meestal de 'slechtere' paragnosten die wel dingen beloven als 'Ik maak jouw paard beter' en dergelijke, en zij verzieken het voor de anderen.
Ik kan er over meepraten, Peter mijn man en zijn vriend Jan hebben een site met daarop allerlei links naar paranormale en alternatieve geneeswijzen, maar wat we soms al niet tegen komen aan mensen die de boel bedriegen...!
Daarom, als ik reiki aan paarden geef, via een foto of rechtsstreeks, doe ik het gratis. Geen beloften, gewoon voor de gein, baadt het niet, schaadt het niet.
Mensen die niet geloven in dit soort dingen, prima. Maar soms komen alternatieve geneeswijzen zo negatief over. Terwijl de meesten met positieve energie werken!
Groetjes, Dorine.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 20:24

Ik geloof absoluut niet in dit soort mensen, maar iedereen heeft het recht te geloven wat ie wilt. alleen mijn persoonlijke mening is wel dat je bij problemen er altijd eerst een goede veearts bij moet halen, die mensen hebben niet voor niets jaren gestudeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 00:05

Het gevaar aan zulke uitspraken is dat mensen graag een bepaald antwoord willen horen, in dit geval: Je paard heeft geen pijn, je paard voelt zich gezond. Een dergelijke uitspraak kan makkelijk aangegrepen worden om alle twijfel over de gezondheid van dit paard weg te wuiven, dit kan makkelijk ten koste gaan van het paard zelf, de paragnost heeft immers gezegd dat het paard niets mankeert.

Ik weet ook dat goede paragnosten aangeven welke positieve voorwaarden je zelf dient te scheppen om de kans op een goed verloop zo groot mogelijk te maken.

Het is zeker niet mijn bedoeling om alternatieve geneeswijze in het algemeen in een negatief daglicht te stellen. Maar ik vind dit toch een typisch voorbeeld van hoe het niet zou moeten. Een paard kan niet praten als een mens, maar dat wil nog niet zeggen dat ze je niets vertellen. Ik luister liever naar mijn paard en naar de V-arts in plaats van naar een paragnost die dergelijke controversiele en harde uitspraken doet.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, GoogleAdsense, herous, hwn, janneke584, Jussem, LesleyAnne, PeerAppel, Telpeva, TinkerTreas en 77 bezoekers

cron