Vanmiddag DA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 12:22

omdat ik toch steeds onzekerder wordt betreft honey, of ze nu wel of niet drachtig is, heb ik besloten de DA te bellen.
Hij komt haar vanmiddag opvoelen.
Ben nu gelijk een beetje zenuwachtig.
Ik ga er niet vanuit dat ze drachtig is, maar wat kan die verdikking in de uier dan zijn?
Wel heeft hij me nadrukkelijk gezegd van de uier af te blijven, omdat ik anders, mocht ze drachtig zijn, de melkproductie op gang kan zetten.
FF stressen nu dus


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:23

Nou Stef, veel succes vanmiddag! Ik zou ook zenuwachtig zijn in zo een situatie! Verward

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 12:29

tja, en stel dan dat ze drachtig is. Leuk hoor zo'n veulen, maar het is niet echt geplanned. Dag boktweekend (althans, zonder honey dan)
En van de zomer wedstrijden, zit ik met zo'n veulen.
Maar wat ik het ergste vind, stel dat ze drachtig is, ik kan het veulen niet houden, het moet weg (ik heb er simpelweg geen plek voor)
Naja, we zien wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:33

maar eh, hoe zou het kunnen dat ze drachtig is? Is ze soms een keertje ontsnapt of zo, of heeft er ooit een hengst in haar weitje gestaan?
Er zal toch geen srpake zijn van een onbevlekte ontvangenis? *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:35

Op zich kan je best alweer snel rijden hoor en de wedstrijden zijn dan ook niet zo´n probleem.

Hoe langer je een paard in beweging houdt hoe beter het is. Bij ons gaan de paarden na 3 weken weer licht aan het werk. Vaak rijden ze totaan de bevalling door maar wel rustiger aan hoor. De paarden zien er fit en gezond uit.

Ook wel heel gezellig zo´n veulentje? Je wilde er toch een bij misschien wordt deze iets groter (duurt alleen wat lang).

Gr Pris

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 12:39

nou, ik denk niet dat deze groter wordt, aangezien de hengst 86 cm is.
Jippie --> Honey heeft toen een poos op een kinderboerderij gestaan, omdat ze daar zo snugger waren geen aparte wei te maken, moest ze noodgedwongen bij die hengsten. Op zich was dat niet erg, aangezien de bedoeling was dat ze nu nog steeds op de KB zou staan. Echter, de boel is dus flink ge-escaleerd, en straks zit ik dankzij hun met een veulen, maarja.
Wat ik me wel afvraag, zou ik, als er iets mis gaat ofzo, hun aansprakelijk kunnen stellen?
Hun zeiden namelijk tegen mij van je kan komen, er is een aparte wei. Aangezien ik geen trailer heb, zijn we er toen aangespannen heen gegaan (bijna 2 uur rijden).
Toen ik daar dus kwam was er geen aparte wei, maar honey was veel te moe om weer terug te gaan.
DUs zodoende


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:45

Het lijkt mij dat je ze aansprakelijk kunt stellen, mischien zelfs al voor het ongemak dat je hebt mocht Honey drachtig blijken (je kunt immers niet met hem aan de gang), mischien dat je verzekering daar meeer overweet? gewoon effe bellen, nee heb je...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 13:05

hon is niet verzekerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 13:10

ja je kunt hen aansprakelijk stellen. Een jaar of 5 terug heeft de rechtbank een uitspraak gedaan in een dergelijke zaak.
Het betrof een sportmerrie die was gedekt door een hengst van de buurman die was uitgebroken. De eigenaar van de hengst heeft de eigenaar van de merrie een schadevergoeding moeten betalen.
Nou dat wordt dan nog spannend *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 13:12

maar jippie, ik heb haar toch zelf in die wei gezet?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 14:15

Inderdaad Stef, ik denk dat je daarom ook niets kunt verhalen.
Op de rijstal waar ik vroeger werkte is ook zoiets gebeurt. Alleen was de hengst er zonder toestemming bij gelaten. Het was dus de schuld van de eigenaar van de hengst en dan kun je er iets van verhalen.
Zij hebben geld van de verzekering gekregen en het veulen is erg mooi geworden. 2 vliegenin 1 klap!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Appeltje_1, Emmaa_92, Ghazella, onpaard, Pierus, Skye93 en 123 bezoekers