pfff... zou het allemaal erbij horen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

pfff... zou het allemaal erbij horen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 16:55

Bij een verhuizen van stal naar andere stal??
Nieuwe omgeving, andere paardjes, andere manier van voeren, enz.

Het is zo'n achterlijk paard aan het worden sinds hij daar staat, zo stoer ineens, ik geloof neit dat ik hem ooit heb verteld dat ie zich moet bewijzen tegenover andere paarden Haha!

Maargoed, ik rijd nu altijd in een buitenbak van ong. 80 bij 40 (schat ik, western bak, Colin hoe groot is die bak? Haha! ) Maargoed, ik kan hem neit meer goed bij me houden, bij de galop raced ie er wat op los en doe ik alle moeite om normaal te blijven zitten en hem om de obstakels sturen en tegelijkertijd een beetje normaal proberen te laten lopen..
Elke keer als ie in stap/draf ongevraagd versneld zet ik hem op zn kont en mag ie paar passen achterwaarts doen. En tot 4 dagen terug kende die heel goed achterwaarts en maandag was inene de hulp van achterwaarts een hulp voor steigeren geworden??
pff.. heb fijn met hem geoefent, elke keer als ie omhoog kwam even stem verheft (ja dat is bij hem genoeg) en hem stil laten staan en verder gestapt, even wat anders doen en weer proberen. 1 Pasje achterwaarts is braaf.

In draf moet ik hem extra langzaam laten draven anders houd ik hem neit bij me en gaat ie fijn zn mooie uitgestrekte draf laten zien aan niemand Verward Dus het begint er steeds meer op te lijken dat i western paard gaat worden, want we joggen nu vooral veel (of iets wat erop lijkt) Haha! (bijna je zin Colin Knipoog ).

Gister werd ie me echt te bont dus zijn we naar 't hol gegaan (is overdekte longeerbak) daar mocht ie wel zo hard draven als ie wou, hij moest zelfs. Maar wel met zn kop naar beneden en in de juiste stelling.
Na een half uur had ik hem waar ik hem wou dus heb ik fijn met hem aan de hand langs de weg uitgestapt (in het donker ).

Vanochtend mocht ie nog eventjes een uurtje in de paddock voor ik hem ging vlechten (moren wedstrijd). Maar ook dat kon niet normaal, ik deed hem los en hij maakt een sprong en bokt fijn naar me. Dit heeft ie Diana ook al geflikt en dan echt gericht en goed hard, voor haar was het maar goed dat ze dr hoofd wegdraaide anders had ze een rake gehad.
Diana heeft toen 's avonds en de volgende ochtend met hem geoefent na hem 1x flink op zn flikker te hebben gegeven toen ie het weer deed had ie zn schattige wateroogjes en babyface weer terug *LOL*

Niet echt fijn zo'n puber Lips are sealed

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:46

Wow!!! Die is effe aan het klieren!
Je pakt hem wel goed aan, want het is het beste als ie het zo snel mogelijk afleerd.
Ik heb bijna nog nooit van zo'n klier gehoord...
Laat me raden: een engeltje op stal!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:09

Je moet hem niet achteruit laten gaan als ie zo versnelt, dat slaat helemaal nergens op natuurlijk. Oefen veel tempowisselingen met hem en zet hem op een kleine volte als je vind dattie te hard gaat.


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:26

Zet hem veel aan eht werk. Veel tempowisselingen en figuren rijden. Ook figuren die helemaal niet bestaan.
Dat hielp altijd bij de pony waar ik eerst opreed. Opeens naar links en als hij dan denkt weer naar links te gaan en lekker te gaan rennen, niet te veel tegen houden maar opeens naar rechts en steeds kleine voltes maken en scherpe wendingen.
Veel succes!

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:11

Hhhhmmm, ik zou eens ernstig naar het soort en de hoeveelheid voer kijken, kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie last heeft van te veel energie.
Paardje van mijn vriendin wordt helemaal onhandelbaar als ze kuilgras krijgt. Het is maar een idee, maar ik zou het niet op voorhand uitsluiten. Succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:19

ikke, ik geloof dat het voer op haar vorige stal niet goed was, teveel eiwitten en te weinig vitamine E, dacht ik.

Maaike: de bak is 28 bij 60 (jaja, en de Vinger (:D, vraag Diaan of sil Tong uitsteken) kan dat weten *LOL*

Veel tempowisselingen, en als hij ongevraagd versnelt kun je hem op zijn reet trekken (klinkt rigoreuzer dan dat het is, voor ik weer pennyreacties krijg) en gewoon even laten staan. Vervolgens weer aandraven en weer tempowisselingen maken (op je zit natuurlijk Knipoog).

Dat bokken naar je als je hem losgooit getuigt van geen respect. Je kunt eventueel meteen je halstertouw naar hem toe zwiepen en daarnaast veel respect-oefeningen doen. Tijdens het wandelen stilstaan en bij druk achter de oren zijn hoofd omlaag en een paar passen achteruit.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:36

Met freestyle training bouw je een vertrouwensband op met je paard. Dan zal hij/zij je gaan respecteren. Je zult allicht heel veel liefde voor je paard hebben, maar die liefde gaat echt verder dan poetsen, knuffelen en leuke goodies kopen voor hem/haar. En ja het is echt niet zo raar hoor dat een paard "stoer" gaat doen als hij verhuisd is naar een andere stal. HIj/zij moet zich toch laten gelden in de wei.

Liberate tutemet ex inferis!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:50

Maar het paard staat niet met andere paarden in de wei Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 17:59

hij staat op een halve kilo fyto horse PER DAG en 3 plakken hooi. Verder met mooi weer hele dag op paddock. Ik zal morgen even meer tijd nemen om alles te lezen en obsession ik vind dat het wel ergens op slaat..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:29

Met rijden moet je hem bezig houden. Hij moet niet mee gaan denken Van nu gaan we nog 10 rondjes draven en nu weer 10 op de andere hand enz steeds weer wat anders dat werkt bij mijn pony ook heel goed ik ken dat verhaal! groetjes Danielle

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:30

Het voer bij ons op stal is niet te eiwitrijk volgens de DA, dan was Ewald dik geweest zei hij. Maar eerder nog, het is nog nooit nagekeken op dat soort zaken dus kan er ook niet over gepraat worden. De andere paarden op stal hebben nooit dezelfde verschijnselen als Ewald gehad (bulten op huid, lusteloosheid) dus of het aan het voer lag ik weet het niet hoor, XoNo? Het kan wel zo zijn dat hij er zelf een soort van gevoeligheid voor heeft maar dan is het verhaal dus omgedraaid.

Verder stond hij dus wel samen met de andere paarden en zou hij wellicht meer zijn energie kwijt kunnen in vergelijking met nu hij alleen staat?

Weet iemand bij wie/wat je kuilgras e.d. kunt laten controleren op de voedingswaarde ervan?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:06

Gaat vanzelf wel weer over hoor, dit gedrag. Veel paarden doen dit als ze verhuisd zijn. Het komt voort uit onzekerheid en dat kan zich onder andere uiten in plotseling "lomp" gedrag of extreem veel schrikken. Hij moet gewoon even zijn draai vinden en dat heeft even zijn tijd nodig.........groetjes en succes friesje

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 14:05

Klopt wat Pellie zegt, had je nog gezegd toch wat de DA zei, colin.. Haha!
Het kon allemaal ook heel goed van zn schimmel komen.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:29

Kan ook Haha! Dan ben ik dat helemaal vergeten Maaike Haha!
Ik denk dat Friesje weleens een punt zou kunnen hebben. Hoelang staat hij nu bij Sil en Diaan? Neemt het al af?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 19:35

Friesje Bloos tssssk...
Hij staat nu bijna 3 weken bij Sil en Diaan, hij komt steeds beter in zn vacht en is heel vrolijk. Elke keer als ik langs kom *hinnik*, maar dat kan ook heel goed van onwennigheid komen Tong uitsteken
Ik vind hem er goed uit zien, hij krijgt weer zn mooie lichtbruine kleurtje Lovers

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:38

hoe was je wedstrijd trouwens gegaan?:)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 19:42

Hihi leuk dat je het vraagt.
Hij was heel braaf (ik zie weer spoken van te voren Haha! ). !e proef 158 punten en 2e proef 150 punten (we namen in de galop 2x een bordje mee Bloos maar hij galopeerde wel netjes). Mn 1e winstpunt dus Lachen

Verder maar weer ontopic blijven Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:46

ja ik zag het staan in je tekst.
maar gefeliciteerd!
kun je nou gaan oefenen dat ewald de bordjes kan laten staan Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:49

Mischien betweterig, maar ook ff zn zadel nakijken, en bv zijn tandjes.Mischien heb je dat allang gedaan, en hou ik mijn mond. Knipoog

Waarschijnlijk is dit gewoon min of meer pubergedrag, en speelt het voorjaar ook mee. Hier is het ook een stuk waaieriger, en is Pompidou stukken drukker.

Flink bezighouden tijdens het rijden, zorgen dat ie niet de kans krijgt om uit zich zelf de benen te nemen, of om naar enge dingen te kijken. Verzin wat aparte figuren, zodat ie echt even moet gaan nadenken. Knipoog Houd zijn aandacht erbij.

Dat bokken naar je is echt heel fout en getuigt van geen respect. Ik zou als je zo'n paddock inloopt met hem, eerst ff een rondje gaan lopen ( hij zal wel denken: Verward ), dan halthouden, en rustig het halster eraf halen. Maar goed, als anderen het ook voor je doen, die hebben daar weinig trek in denk ik. *LOL*

Ik heb geen verstand van freestylen, maar ik kan me goed voorstellen dat jouw paard daar best wel wat aan zal hebben. Gewoon boven staan, slechte dingen 'onaangenaam maken', goede dingen prijzen.

Succes ermee. Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:52

Zijn tanden zijn goed, is laatst nog naar gekeken. Het zadel naar mijn mening ook, maar zal er wel iemand naar laten kijken, want daar had ik zelf nog neit aan gedacht.

De galop is neit wegvliegen, maar hij springt meteen al zo aan zeg maar, hij gaat meteen hard. Of ik hem nu vanuit een volte met veel stelling in de galop zet of gewoon in een hoek, maakt niks uit hij gaat Verward


Citaat:
Ik denk dat Friesje weleens een punt zou kunnen hebben

dit vatte ik anders op dan moest Tong uitsteken

Citaat:
Friesje Bloos tssssk...


Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:05

Anneke schreef:

Dat bokken naar je is echt heel fout en getuigt van geen respect. Ik zou als je zo'n paddock inloopt met hem, eerst ff een rondje gaan lopen ( hij zal wel denken: Verward ), dan halthouden, en rustig het halster eraf halen. Maar goed, als anderen het ook voor je doen, die hebben daar weinig trek in denk ik. *LOL*


ghe ghe ja waldi is niet altijd de geduldigste met in en uit dingen gaan... Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 07:19

heele erge onverwachtse dingen hgaan doen hèv Knipoog
die is indrdaad aan het puberen

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, MyWishMax en 112 bezoekers