Het lijkt er op dat ik Pjelk kwijt ben...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 12:15

Vanochtend wilde ik gaan rijden dus Pjelkje in de gang gezet en ik zou de poetskist uit zijn kastje halen. Hing er een briefje of ik voorlopig niet met Pjelk wil gaan rijden Verdrietig dus Pjelk weer op stal gezet. Saskia ( die zorgt voor de paarden op de manege) kwam nog even langs en zei dat ze gisteren de eigenaar van Pjelk nog had zien rijden. Met sporen en dat het er echt niet vriendelijk aan toe ging. Daar had ze dus wat van gezegd. Ik baal echt want eerst zeiden ze dat ik goed reed en goed met paarden om ging ( slijm slijm) en Pjelk altijd mocht blijven rijden en nu mag het toch niet meer. Moest onderweg naar huis een beetje Huilen . Wat is voorlopig? 2 dagen 2 maanden of een verzachte versie van nooit maar?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:21

He, balen maar waarom ga je geen verhaal halen bij de eigenaar. Waarom je voorlopig niet meer mag rijden?? Zou ik doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:32

Dat vind ik echt een lage streek om je dat zo via een briefje te laten weten. Ze hadden op zijn minst je kunnen bellen.
Echt rot. ik zou wat moed bijeen rapenen ze bellen en vragen over wat en hoe. Nu weet je niks.
Sterkte!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:47

Erg gemeen... Tbegint erop te lijken dat al die mensen zo zijn... Verdrietig

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:58

Ik zou iig naar die mensen toe gaan en vragen waarom je niet meer mag rijden.
Wel een hele lae streek van die mensen, hoor. Frusty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 14:38

Jeetje wat banketstaaf zeg!
Ja het blijft het nadeel van een paard van een ander rijden he, uiteindelijk ben je altijd afhankelijk van de eigenaar, dat heb ik ook wel gemerkt.
Ik zou gewoon proberen er redelijk over te praten.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:08

Das banketstaaf zeg!! Ik zou igg wel even langs de eigenaar gaan en vragen waarom je niet meer mag rijden...
Maar ik vind het niet kunnen dat ze je dit via een briefje laat weten, bel dan op zijn minst op, want dan kun je wat terug zeggen nu eigenlijk niet.

Maarja daar heb je niks aan...
Sterkte ermee en ik hoop dat die eigenaar tenminste wel het fantsoen heeft om even met je te praten.

_________________
Bassie is weer terug! Joepie!! Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-08-07 16:08 ]</font>

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 10:12

Ik heb gisteren even met Pjelk zn eigenaar gepraat en gevraagd waarom ik niet meer met Pjelk mag rijden. De reden is dat zijn vriendin 4 uur (!) per dag met hem oefent om hem aan de teugel te rijden. Zij beweren altijd dat ze erg goed kunnen rijden en met hun paarden om gaan maar als ze denken een paard zo aan de teugel te krijgen dan lijkt mij dit niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:55

Pfff, dat slaat echt nergens op zeg. Raar hoor. Zouden ze echt 4 uur gaan oefenen om hem aan de teugel te laten lopen?
Denken ze echt dat ze zo een fjord kunne veranderen in een dressuurcrack? Dacht het niet dus! (geen nekel paard btw)

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:19

oow jeetje wat erg zeg!!!!
Lijkt me echt balen hoor!!!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 18:28

Ja best wel. Ik vind het vooral erg zielig voor Pjelk. Ik heb niks tegen dressuur of aan de teugel rijden, ook niet voor een Fjord maar ik vind hun manier van doen gewoon niet goed. Pjelk heeft sowieso een erg stevige bouw ( enorm dikke hals) en daarbij is het gewoon een heel lief paardje wat voorwaarts genoeg is zodat sporen volgens mij ook niet echt nodig zijn. ( hij loopt nu trouwens nog maar B). Ik denk zelf eigenlijk dat ik maar ga stoppen met hem te verzorgen. Dat ligt absoluut niet aan Pjelk want ik vind hem echt wel leuk maar met zn eigenaar kan ik het niet goed vinden. Bovendien rij ik niet zo goed dressuur en Pjelk leert nu zoveel nieuwe dingen die ik niet ken dat het alleen maar verwarrend voor hem is als ik op hem stap.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:43

Jeetje wat jammer zeg en dan moet het ook nog op zo'n manier bah!
Ik denk inderdaad dat je er beter aan doet om niet meer heen te gaan, je loopt je alleen maar te ergeren eraan. Het is wel heel moeilijk natuurlijk maar het moet wel leuk blijven. sterkte ermee

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 19:54

Hoi Katrien bedankt voor je lieve reactie en de rest ook. Ik vind het heel jammer van Pjelk maar ik kan gelukkig mn vriendin Eva nog helpen met haar verzorgpaardjes. Zij verzorgd twee Fjorden merries en een veulen. De 5-jarige merrie Ragnilde is ingereden en een pittige tante. Sita is 4 en die rijden we in. Zij is echt een lieverdje. Ze lijkt ons echt een typisch buitenrijpaardje te worden. Sita heeft ook een ondeugend hengstveulentje genaamd Waldor. Dus aan zo`n stel heb je je handen ook wel vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:14

Ik mis even iets geloof ik Verward Ik heb je geen pb gestuurd hoor!
Al denk ik er wel aan. Ik vind het echt sneu. Zeker al shij opeens zo hard moet gaan werken zou wat ontspanning juist goed zijn. Ik heb echt met Pjelk te doen.
Maar goed sterkt eer mee hee!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:45

Jullie paardjes lijken op elkaar hihihi. Usericon van Cowgirl en Katrien, kijk maar eens Clown

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 20:15

Hoi Katrien. Jullie usericons lijken inderdaad op elkaar! Vandaar mijn vergissing. In mijn laatste bericht bedoelde ik dus Cowgirl Lachen .

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 14:44

Frusty hee mellienpien, ik vind het ook nog steeds erg zielig hoor, maar zoals emiel (eigenaar) doet, kan je beter kappen geloof ik. Je komt maar gewoon mij helpen en aan dat stel hebben we inderdaad ook wel 4 handen aan vol. ps emiel reedhier net langs met z'n toeterarola en ik heb nietteruggezwaaid hoor! Extreme duivel
Eva

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 12:42

Ha go Eva! Ja gelukkig zijn de andere Fjorden er nog en gaan we vanmiddag met Rag naar de manege Lachen . Ik stop nu trouwens met vrijrijden op Pjelk maar de les wil en mag ik wel doen. Ik heb geen zin om weer op manegepaarden te gaan en Pjelk is gewoon veel leuker dan alle paardjes van manege hier!