Zijn jullie paarden al door hun wintervacht heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Zijn jullie paarden al door hun wintervacht heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 18:32

Ik begin me nu toch af te vragen of het bij misty niet heel erg lang duurt! Op zijn nek is hij al bijna erdoorheen, maar vanaf zijn schoft heeft ie echt nog winterhaar! Iets door zijn eten heen doen word lastig, daar is de staleigenaar op tegen, maar als het moet dan moet het, het is tenslotte niet zijn paard. Poetsen doe ik behoorlijk, ook met zo'n blok, maar hij komt er gewoon niet door! Is dit normaal?


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:33

wat voor ras is misty?
stond ie deze winter op stal met een dek? op de wei met een dek? op de wei zonder dek?
is ie ontwormt?
wat krijgt ie voor voer?
....

normaal gezien is nu het meeste haar eruit.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 18:39

Het is een Welsh k, heeft heel de winter onder dek gestaan, en hij word goed ontwormd... Voer weet ik zo niet precies, van die grote brokken, maarja, dat zijn er zoveel... en nu vers gras natuurlijk!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:43

Mijn paard is deze winter niet geschoren en loopt nu overdag buiten.
Hij begint al aardig door z'n wintervacht heen te komen, maar er zitten nog plekken (o.a. buik en hoofd) met dikke vacht.
Is het niet zo dat Welshjes over het algemeen vrij laat verharen ?

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:46

nou onze ponys zijn ook nog niet door de wintervacht heen.
Maar die staan wel altijd buiten.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:49

Duncan heeft er de hele winter uit gezien als een uit de maat gegroeide Shet Haha! , maar raakt nu vreselijk snel z'n wintervacht kwijt. Veel sneller als verleden jaar. Hij staat zomer en winter overdags buiten (zonder deken) en 's nachts in een half open stal, dus je kunt je voorstellen wat voor vacht er op zat !

Ik weet niet precies wat het verschil met vorig jaar is, maar ik heb hem vanaf 1 maart knoflook en appelazijn gegeven, misschien dat dat geholpen heeft ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:53

Mijn fjord Oliva is bijna door de vacht heen, er valt nog wel haar uit maar het merendeel is er vanaf.
Mijn andere fjord Vigo heeft nog aardig wat haar........maar die is nog jong.
De bonte shet Humpie en Shetta beginnen nu ook goed te verharen......maar de jongste shet Kismo heeft nog behoorlijk wat wintervacht zitten.....die heeft echt nog geen glad stukje vacht
Maar ze verharen al wel allemaal.....en als ik met zo een poetsblokje erover heen ga dan haal je er echt bergen vanaf....... Haha!
Dus ik moet nog even flink doorpoetsen......dan hoop ik dat ze over een aantal weken ook allemaal weer een lekker glad vachtje hebben Pling

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 19:01

zou het misschien kunnen komen door dat hij dit jaar voor het eerst "op stal" ruit? Want vorig jaar deze tijd stond hij nog in de opfok, dus buiten..


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:16

Yorghos zit alweer aardig dun in zijn vacht. Alleen op zijn buik en benen zit nog wat winterhaar. Verder is het grotendeels verdwenen. Hij staat dag en nacht buiten zonder deken.

* To Belg, or not to Belg *

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:22

Nog niet helemaal, maar wel grotendeels.
Alleen op der nek, onder der buik en der kony is het nog niet helemaal weg.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:23

Ivanka is er ook nog niet doorheen Knipoog
Op haar hals wel, maar op de rest van haar lijf nog niet, maar ik ben nog druk druk druk met poetsen Knipoog Lijnzaadolie helpt ook een handje daarbij Lachen
Ze staat de hele dag buiten, ook zonder deken Knipoog

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:24

Blacky nog niet helemaal hoor.
Op zijn nek zit dus geen wintervacht meer, maar op zijn buik en kont zit nog wintervacht.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:25

is best normaal hoor!

destiny heeft op heel haar lijf nog wintervacht, alleen haar hals is al klaar met verharen!
Quentin heeft wel een dunne vacht gekregen maar daar komen nog dagelijks wat haren vanaf en desire heeft ook nog een aardige vacht, net zoals veel paarden op mn werk

dus t is niet vreemd hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:27

Flair heeft geen wintervacht gehad deze winter Haha!

Ik ben gewoon vroeg begonnen met dek, en ze heeft de hele winter perfect korte haartjes gehad en een supermooie glans!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:36

De mijne is nog bezig met de verharing Scheve mond
Maar hij had deze winter dan ook geen dekentje op... en ik merk ook wel dat de verharing steeds minder wordt *gelukkig*

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:43

Misschien komt het door zijn leeftijd, en anders zou ik volgende winter, vroeg een dek erop doen zodat hij geen kans heeft een wintervacht te maken.

Let love shine so bright

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:53

Nova is er al zowat doorheen, Tess nog lang niet, bij haar gaat het ook niet zo snel. Maar Tess heeft iig wel een dikkere wintervacht dan Nova. Maar bij Tess komt het nog wel denk ...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:55

Meike is er al helemaal doorheen... ben er alleen niet zo heel blij mee aangezien het nog koud kan worden, en ze altijd buiten staan...

Love_horses

Berichten: 21
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:57

mijn pony is een new forest pony maar hij is er ook nog niet doorheen, best wel vervelen hoor! het lijkt wel oftie nooit weggaat en ik kan blijven poetsen Verward

roloke
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:09

Ik verzorg een hafflinger en zij verliest ook nog een hoop haar maar dit begint nu wel te beteren!!Ik zou mij niet al te veel zorgen maken ik denk dat dat van pony tot pony verschilt (en van ras tot ras ook)!!!

Sometimes I dan't wanna think anymore,then I just wanna hope

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:39

Alle drie mijn paarden zijn nog lang niet door hun winterharen heen. Zal wel door het rare warm/kou komen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:55

De ene van mij heeft al een redelijk dunne vacht, maar bij de ander trek je zo hele plukken uit. Vit. C geven wil ook wel helpen bij de verharing.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:53

Nee, Grappa had een deken op van de winter maar ook daar zit o pde buik nog best wat haar.
Gwenn heeft buiten gestaan van de winter en die zit nog afschuwelijk dik in het haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:59

Amanda is er nog lang niet door, ze heeft nu een najaarsdikte vacht, nog behoorlijk dik dus. Ik heb haar puur natuur wintervacht gegeven, dus heeft ze een siberische wintervacht ontwikkeld. Ze heeft het wel wat warm, maar ik doe mijn best, en het zal nog wel een maandje duren voor ik m'n palomino weer terug heb (in plaats van donkeroranje uit de kluiten gewassen shet).

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:40

ook Boyd is nog niet door zijn wintervacht..het lijkt wel een witte regenbui als ik hem borstel...wordt gelukkig wel steeds minder nu hij weer lekker in het land staat Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers