diefstal.van zadels ????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

diefstal.van zadels ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 19:48

hoi paarden vrienden!!!! er gaan geruchten dat er zadels worden gestolen??
in de noordkop. kan iemand daar meer over vertellen??? Verward groetjes renee/michor

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:20

ik weet er niet zo heel veel van maar in noord-holland worden er volgens mij wel veel zadels gestolen, maar als je zoekt op bokt dan zijn er wel meer topics over...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:27

nou ik zuidholland zijn al een paar jaar lekker bezig hoor met zadels stelen

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:31

klopt als een bus het zadel van mij lerares (van school ) is ook gewoon uit t tuinhuis gestolen honden sloegen niet aan helemaal niks van gemerkt tot ze in het tuinhuis kwamen dus oppassen en verzekeren die boel

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:24

Bij *jolanda* is er laatst een zadel gestolen zij woont in Slootdorp!!
kijk maar bij de zoekfunctie dan zul je haar topic wel vinden

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:47

Volgens mij gebeurt het op dit moment door heel het land erg vaak!
Ik heb vorige maand nog een zadel verkocht aan een meisje van wie op stal ook alle merkzadels waren gestolen.

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:59

Ik heb gehoord voornamelijk in de kop van Noord-Holland worden de laatste tijd veel zadels gestolen. Ook gewoon uit afgesloten zadelkastjes. Je kan het beste je zadel mee in huis nemen. Bij de stal waar ik rijd zijn laatst ook 8 dure zadels uit de zadelkamer meegenomen!! Echt schandalig, pas maar op. Geen zadels meer in de stallen maar gewoon mee in huis nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:15

Ja in Breezand hebben ze ook al gestolen. En Slootdorp.
Mij zadel ligt nu ook veilig binnen want ik vertrouw het voor geen cent.

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:32

Inderdaad in Breezand en Slootdorp. Bij het kooypunt zijn ze ook op een boerderij geweest en verder heb ik er nog wel meer mensen over gehoord, maar ik weet echt niet meer waar...Verward

Als ik jou was zou ik voorlopig je zadel mee naar huis nemen. Ze weten Manege Bruin ook meestal wel te vinden en een zadelkast heb je over het algemeen zo open...Verdrietig

Ik had al een waarschuwing op de rap-site gezet. (http://www.rap-annapauwlona.nl)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 18:16

Hey,

Ja er wordt echt onwijs veel gestolen, de politie kwam hier vanmiddag nog even langs. Hij zag paardjes lopen en wilde ons even waarschuwen dat er zoveel zadels gestolen worden de afgelopen weken, misschien had ie ons dan beter ffies eerder kunnen waarschuwen. Maar ik vond het toch wel aardig van die man.
Afgelopen nacht zijn ze weer in Barsingerhorn geweest.

Extreme duivel Dus mensen uit Noord Holland Noord kijk uit!!!!!!!!!!!!! Extreme duivel

Groetjes Jolanda

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:07

Ik hoorde vandaag op les dat er vannacht inderdaad zadels zijn gestolen bij de familie Kramer en een paar weken terug bij Annemiek de Vries bij Barsingerhorn. Ze hadden het er al over dat de afgelopen twee weken 13 meldingen waren.
Gelukkig is mijn schuur van binnenuit afgesloten en moeten ze 80 meter slepen naar de weg. Dus ik hoop dat ze het maar laten. En ik heb twee herders maar die zijn ondertussen erg oud dus ik denk niet dat ze nog erg waaks zijn (Vanya is zelfs compleet doof).
Ik ben wel benieuwd hoe dit door de verzekering afgehandeld wordt. Nieuwe zadels zijn erg duur en ik hoop niet dat je van 4 gestolen zadels net een nieuwe kan kopen.
Ik hoop maar dat ik nog kan slapen als Martin op vlucht is. Van de week werd ik ook wakker van een raar geluid en lag trillend in mijn bed. Ik zal de camera maar klaar leggen, als ik wat hoor kan ik mooi infrarood filmen.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:41

Hoi allemaal,
Ja in de provincie Utrecht worden ook al zadels gestolen! Let er dus goed op! Het was nu in de plaats "MAARN"

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:59

wie steelt er nu zadels??? het is veel waard maar ik vind dat dat echt dom is om zadels te stelen, het is gewooon dom om te stelen!!!

hopelijk worden er hier in de buurt geen zadels hestolen want mijn stal heeft maar een halve deur en geen slot, je kan er zo over!!!

0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:01

Je krijgt waarschijnlijk je zadel nooit meer terug want ze worden geexporteerd naar andere landen.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 18:06

Bij mijn vriendin op stal zijn een paar dagen geleden een stuk of 5 nogal dure zadels gestolen Boos! Heel erg vervelend dus zeker omdat het allemaal nog jonge mensen zijn die veel zelf moeten betalen

Vandaag even geen achterhaalde quotes

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:24

Sorry, late reactie, ik weet het....
Maar mijn zadel is dus ook gestolen, samen met mijn hoofdstel.
Het lag in een afgesloten zadelkamer en dit zadel had ik net nieuw.
Zie ook het berichtje "zadel diefstal"

Er schijnen in Sint Pancras en omgeving (volgens de politie) erg veel zadels te zijn gestolen. Dus inderdaad: neem je spullen mee naar huis!

If it's not an icelandic, it's just a horse

Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:58

In Tinte zijn er ongeveer 5 jaar geleden zadels gestolen. De hele zadelkamer van de manegepaarden was leeg, en voor een groot deel zijn privékasten opengebroken en daaruit zijn de kieffers weggehaald. Ze zochten bij ons echt alleen maar kieffers, wat van mijn instrustrice hing er behalve haar kieffer vzh een veel duurder passier dressuur en die hing nog wel in de kast.
De pensionklanten hebben hun zadel allemaal vergoed gekregen via hun inboedelverzkering.
De manege-eigenaar was niet verzekerd en heeft dus zo'n 17 of 18 kieffers kunnen vervangen.
Tegenwoordig is de zadelkamer van de manege een soort bunker geworden, waardoor hij ook een betaalbare verzekering kon afsluiten. Want het zal het eerste bedrijf niet zijn, waar ze naar een paar jaar weer terug komen (als de voorraad zadels weer is aangevuld).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:14

Ja, ik weet het, ik heb er ook van gehoord. Hier in de kop van noord-holland zijn ze erg aan het stelen geweest. Ik heb van mensen gehoord waarbij gewoon overdag alles is meegenomen. Dus wees goed op je hoeden en neem je zadels mee naar huis. Of berg ze ergens anders heel veilig op want ze breken van alles open, om ook jou zadel te kunnen exporteren naar het buitenland.

PAS DUS OP!!!!!!

Let love shine so bright

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:02

ze zijn weer overal bezig in brabant ook heel fijn, op heel veel plaatsen hier in de buurt (mierlo) zijn al veel zadels gestolen. ook die van mij heel erg fijn

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:14

Vlak bij onze stal is laatst de hele zadelkamer meegenomen, iedereen was dus zowat alles kwijt. Gelukkig hebben wij nu iig nog een extra slot op de zadelkamer gekregen, en nu maar hopen dat ze niet komen....


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:06

Ja ze zijn zeer hardnekkig in het stelen van zadels. Ik las al in de krant over sint pancras en op de kennemerstraat weg in limmen. Echt niet nogmaal gewoon!. Deze zadels gaan gelijk weg naar oost europa en vind je echt niet meer terug.
Ik vraag me alleen af of ze onderscheid maken in merken zadels en type zadels die gestolen worden.bijv laten ze een wintec en western zadel liggen en pakken ze de dressuur, spring of ijslander zadels.

Wodan en ik onderweg in de M2

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:52

oh,oh...

ik ga maar goed op de zadels letten als het hier ook is.. Bloos

Jet

Berichten: 11912
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:02

Ik hoorde dat ze vorige week ook in Schagerbrug zadels gestolen hadden en nog ergens in de buurt, maar die plaatsnaam weet ik niet meer....

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 07:26

afgelopen woensdag hebben ze in bij de drafstal van Ton kooijman nog eens 2 zadels weggenomen en wat tuig.

Wodan en ik onderweg in de M2

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 08:58

Bij ons op stal is het zadel van mijn vriendin gestolen en gekgenoeg niets anders...terwijl diegene veel meer kon meenemen.
Het is nog nooit gebeurt bij ons in de beurt voor zover ik weet. Maar het kan overal gebeuren.
Ik vind het heel sneu voor haar, niet dat het een goed zadel was maar omdat ze alles zelf betaalt met haar paard en er heel hard voor werkt. Nu heeft ze geen geld om een nieuw zadel te kopen...dus dat word sparen.

Siësti van de Rythpluim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 16 bezoekers