met meerdere in de bak word ze druk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

met meerdere in de bak word ze druk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 20:35

hoi,
als ik welles vaker in de bak aan het rijden ben,en er komen dan bijvoorbeeld nog meer bijrijden die mijn pony niet moet of die haar irriteren Haha! ,dan komt ze vaker omhoog in haar hals,en krijg ik haar dus niet goed door de hals heen,en let ze niet meer echt op mij,ook begint ze te dribbelen en veel te bewegen met haar hoofd,het wijken en zo lukt dan ook niet.
heeft iemand mischien tips?
veel overgangen rijden helpt niet echt,want daar word ze meestal alleen heter van dus daar schiet ik niet veel mee op.
en altijd in me eentje naar de andere bak gaan helpt ook niet echt.
iemand tips? kom maar op Haha!

marie
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:43

ik heb ook een volbloed en die doet net zo. ik ga een kwartiertje vroeger naar de les en longeer haar dan even met een slof eraan zodat ze goed moet werken. dan rijd ik haar even op het tempo dat zei wil en dan neem ik haar terug en tegen dan is ze al een ietsiepietsie rustiger. maar tegen dat dribbelen en zo weet ik ook niet goed wat te doen maar het heeft in ieder geval geen zin om te wijken en zo voordat ze een rustige arbeidsdraf hebben . je mag ook niet trekken aan je teugels want dat maakt het nog erger meestal je moet met je zit het meeste werk doen je zit minder actief en rustiger op en neer gaan en zeker niet sneller op en neer gaan omdat je paard gaat versnellen xxx marie

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:59

ik heb ook zo`n snelheidsduiveltje ik rijd haar dan heel veel naar voren en veel voltes zodra ze een beetje mat wordt rijd ik veel schijnovergangen bv ik draaf en laat haar steeds langzamer draven totdat ze bijna stapt en dan rijd ik haar weer voorwaarts.
en gewoon zo langzaam mogelijk gaan lichtrijden daar komen ze vaak ook op terug en veel afwisseling doet ze het netjes dan prijs ik haar de hemel in
en hoe marie dat doet is ook een goede manier

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:36

is het niet zo dat je zelf dan snel je concentratie verliest?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 15:37

waarmee okkie1?

ja dat schijnovergangen moet ik inderdaad ook altijd in de les rijden,kan proberen of dat ook helpt.

maar marie,stel je voor ik kom in de bak en ze zijn al aan het rijden,dan gaat dat natuurlijk niet lijkt mij.
maar voor de ponyclubles kan ik dit inderdaad eens proberen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:45

dat als er meer mensen in de bak rijden moet je beter opletten waar je rijd en verlies je misschien de concentratie bij je paard? dat vroeg ik me af. en verder terug waartse overgangen rijden en veel wendingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:03

Ik dacht meteen dezelfde kant op als Okkie1 (Hehe zijn we het eens een keertje eens Haha! hihi) Mogelijk ben je zelf minder geconcentreerd, waardoor je je paard minder goed bezighoudt en hij dus de andere paarden ook wel erg interessant gaat vinden.

Flink aan het werk dus, sluit je af voor de rest (WEL blijven kijken, anders worden het botsingen...) en probeer alleen met elkaar bezig te zijn.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:49

Waarschijnlijk raak je zelf onbewust meer gespannen, omdat je weet : Dadelijk word ze weer heet.
Dat voelt je paard en neemt die spanning over.

mijn advies: rij zoveel mogelijk met verschillende mensen in een bak, waarbij je zelf een houding aanneemt van " het kan me lekker toch niet schelen" en focus je niet op het goed laten lopen van je paard. hoe meer je doet, hoe beter het zal gaan.

succes.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 22:46

hmm nee ik let eigenlijk helemaal niet op andere,ik was echt met gedachte bij mijn paard.
ik ga het longeren eens proberen Lachen

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:25

Precies hetzelfde probleem(gehad). Oplossing was bij mij; Elke dag in een grote g roep rijden en gewoon maar meehobbelen Verward . Na een week of wat merk je dat het beter gaat. En laat andere ruiters vlak langs, om en bijna over je heen rijden.
Op veel verschillende terreinen rijden werkt ook nog wel eens.
Ik wens je veel succes en laat het over een aantal weken eens weten hoe het gaat! Ben wel benieuwd Knipoog