Wie o wie helpt deze WELSHfan???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-01 17:47

Hoi,

Ik denk erover onze Welsh A dit jaar te laten dekken door een uit Duitsland
geimporteerde hengst (voordat je je gaat afvragen waarom we niet naar een gewone in
NL goedgekeurde hengst gaan - ik woon in Tsjechie) en hij heeft van Vaders kant een
Nederlandse afstamming, dus ik heb info nodig! Bijv. over FORSYTHIA'S TRIFOS
15539. Ik geloof dat ze meerdere goedgekeurde zonen had, maar welke waren dat? En
was haar zoon Pandoer (v.Baledon Pippit) in NL goedgekeurd (dekt of dekte in
Duitsland)??? En wat is de afstamming van haar moeder Forsythia's Tosca? Het staat
helemaal niet op het stamboekpapier dat ik voorhande heb ("die verdammte Deutschers
nogmal!")!!! En nog over 2 Engelse Welshjes, maar wie weet kent iemand ze: Wie was
MARSH CRUSADER (afstamming weet ik)??? In Wynne Davies' boek kan ik niets
vinden!!! Was hij bekend, wat voor kleur had etc. (geb.1955). En zijn zoon MARSH CASTAN??? Die heeft hoogstwaarschijnlijk in Duitsland gedekt. Maar zijn afstamming
van moederskant is dus ook spoorloos verdwenen op dit stamboekpapier... Of weet
iemand misschien gewoon iets over de Marsh stoeterij? Wat voor bloedlijnen ze
gebruikten? Het zou mij erom helpen!!! En ja, ik weet dat ik dit bij het NWPCS zou
kunnen vragen, maar ik vraag het dus aan jullie!!! Ook als je geen antwoorden hebt,
reageer, leuk om iets van de Welshliefhebbers te horen! -x- N.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 04:16

jaa ben welsh fan. Ik zal eens kijken of ik wat info heb over deze dieren. denk het niet want mijn voorkeur gaat uit naar de nederlandsche welshjes. tja je moet ergens een grens trekken...