rijden gaat niet zo lekker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

rijden gaat niet zo lekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:21

jemig wat een knol heb ik ineens, ik kocht haar als brave merrie en nu ze in conditie komt en lekker in haar zomervelletje zit heb ik best moeite met haar. Zo ook vandaag, het is een gevacht om haar voorwaarts te houden en al haar iets niet aan staat dan schrikt ze en schiet ervan door...... Verward argh ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaag en dat terwijl het zaterdag zo lekker ging.
Nu wordt ik erg onzeker en zit niet meer zo lekker in het zadel, hebben jullie enig idee wat ik hier mee aan moet?

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:10

Gewoon rustig blijven en nadenken wat je allemaal in je les moet doen. Het kan niet altijd goed gaan, en misschien heeft ze even een dipje. Succes iig en kop op laat de moed niet zakken. Go girl

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 07:58

Elk paard wil graag z'n berijder even uitproberen. Zelf rustig blijven in ieder geval. Als je jezelf niet ontspant geef je juist aanleiding. Vergeet niet, paardrijden heeft z'n ups en downs. Succes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:11

Ik ga helemaal met Arno mee, paardrijden gaat niet altijd van een leien dakje! Was het maar zo, dan was ik nu ook M dressuur *LOL*. Nee hoor, door hard knokken kom je ergens, dat gaat niet zomaar. Dat houdt juist de uitdaging erin.
Ik ga vandaag weer voor het eerst op mijn merrie, kan niet meer wachten na twee en een halve maand.... Jij veel succes met mabel.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 08:20

Jij heel veel succes met je merrie!

Dus dit is een down, nou dan hoop ik dat ze na die weekend weer up gaat we gaan onze zinnen verzetten in Loon op Zand dat zal ons goed doen hoop ik. Ik doe maar een druppeltje bisonkit op mijn bil zodat ik in het zadel blijf, hahaha

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:36

Doe die bisonkit dan maar aan je rijbroek, plak die vast op je zadel en als ie droog is, in de rijbroek wurmen... Anders kom je er niet meer vanaf, dan zit je zelf met je kont vast Tong uitsteken.

Enneuh dank je... Zal wel rennen en schreeuwen naar babe worden.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:53

Hmm, die bisonkit had ik voor een ander paard graag willen gebruiken Haha! Was ik niet middenin een hindernis beland. Dat paard moest nl. na een aantal jaren verziekt te zijn weer opnieuw vertrouwen krijgen in het springen. Was alleen een beetje groot en gruwelijk lomp. Alles ging goed, paard kreeg weer vertrouwen in de sprongen, todat ie opeens zoiets had van "He, maar dat is een hindernis, dat moet ik eigenlijk eng vinden". Vol in de rem en aangezien ik net klaar zat voor de sprong en hij nogal lomp bewoog, val ik zo voorover in de hindernis. Believe me, it hurts.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 09:00

Beterschap Arno! toch maar even langs de gamma de volgende keer Lachen

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:19

Nou, dit was iets meer dan een jaar geleden. Toen was ik nog iets fanatieker met het rijden van paarden van andere mensen. Maar ja, om eerlijk te zijn werd ik het een beetje zat. Paard wordt weer wat verbeterd, eigenaar is je dankbaar en gaat vervolgens weer net zo slecht verder. Had bij 1 paard dat er gewoon wonden in de flanken zaten van de sporen! Toen de eigenaar weer kon gaan rijden waren de wonden netjes dicht en begonnen er al weer netjes haren overheen te groeien. Binnen een week! zaten er weer 2 wonden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:19

Zooooh, ik heb mijn ritje op Jurres overleefd! Kon weer zo wegrijden! Had ik ook wel verwacht, daar niet van, maar het is wel fijn.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 10:25

Kijk eens dat zijn goeie berichten Lachen je loopt dus nu met je hoofd in de wolken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:37

ja, beetje wel, ben blij dat ze het zo goed oppakt. Volgende week heb ik weer priveles dus gaan we er weer tegenaan.