Clinic Brad Whittaker in Hoenderloo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Clinic Brad Whittaker in Hoenderloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:26

Wie zijn er allemaal geweest; gekeken of meegedaan met paard.

Ik heb één sessie bijgewoond als toeschouwer en vond het heel interessant om te zien hoe hij via 'body-language' het paard in alle gangen en wendingen kreeg (grondwerk).
Leuke en duidelijke uitleg, al met al een paar leerzame uurtjes geweest.

Volgens mij kan hij ook goed dansen als ik die heupbewegingen zo eens zag Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:11

cowboys dont dance! dat zegt Brad altijd ha ha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 10:29

Ik dacht dat de uitdrukking was "real cowboys don't linedance" Haha! (wel eens op een T-shirt zien staan).
Maar ik begrijp dat er niemand verder geweest is Verward

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:42

Ik ben in Marum geweest bij de Westernstable Westerkwartier. Daar gaf hij een kijkclinic. Deze duurde de hele dag en ik vond het heel leuk en leerzaam en hij vertelt het op een leuke manier. Hij liet daarbij het grondwerk zien en het zadelmak maken van het paard. Aan het eind van de dag reed hij een stukje met het paard waar hij aan het begin van de dag mee begonnen was. En dat alles zonder dwang.
Dit is wel een hele korte samenvatting, maar er viel veel te zien. s avonds was ik tenminste aardig moe, maar dat kan ook komen van het feest dat ik die avond van tevoren had gehad Haha!
De volgende dag natuurlijk zelf het een en ander geprobeerd (grondwerk), en dat ging wel goed. Je moet er wel een soort van conditie voor hebben Knipoog
Ik vind het wel een aanrader.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:41

Sugarmiss: het is inderdaad "real cowboys don't linedance"! Je hebt het goed gezien, Brad kan inderdaad goed dansen..Two-step wel te verstaan. Ik heb dit zelf niet ervaren(hihi), maar terwijl ik met een andere cowboy stond te dansen zag ik Brad weleens voorbij swingen..Maar goed, beetje off-topic denk ik.

Ik ben zelf niet op z'n clinic geweest, maar het is altijd erg indrukwekkend wat hij laat zien. Afgelopen zomer heb ik samen met hem paarden getraind in Canada, waaronder veel roundpenning. Het is erg intensief en kan lichamelijk erg vermoeiend zijn! Maar als je ziet dat het paard op je reageert, is de beloning erg groot! En zodra je iets fout doet, vertelt het paard je dat ook gelijk. Je lichaamstaal is waar alles om draait.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:01

Helaas niet geweest, maar ik zou 'em nog wel eens graag aan het werk willen zien (al was het maar vanwege jouw opmerking over z'n heupbewegingen Sugarmiss Tong uitsteken )
Ik zou wel eens willen zien hoe hij met Dot zou werken...

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:28

Ik ben al in Marum geweest. Heb de clinic team-penning meegedaan. Ik vind Brad een hele fijne en kundige trainer. Heb in Canada, bij hem, ook iedere dag aan de round-pen gestaan, als hij daar aan het werk was. Inderdaad erg leerzaam.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:15

op dit moment is Brad in Kamerik en ik hoor net dat hij zondag een buitenrit gaat maken op de veluwe..sorry! justine (even jeddahs naam gebruikt)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 08:47

jeddah schreef:
op dit moment is Brad in Kamerik en ik hoor net dat hij zondag een buitenrit gaat maken op de veluwe..sorry! justine (even jeddahs naam gebruikt)


Dus misschien kom ik hem nog tegen Haha!
Nahh zal wel niet de Veluwe is zo groot. Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:50

Hmmm... zeg em maar dat'ie bij mij mag komen koffie drinken Haha! Stal en paddock zijn leeg, (wel weer jammer dat Dot dan niet thuis is Knipoog ) dus de paardjes kunnen ook uitrusten... en dan weer door over Kootwijkerzand... mooie route *LOL* Knipoog

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:19

Ik ben dus ook in Marum geweest, mijn paardjes staan daar ook, dus dat was wel handig. Brad heeft ook nog laten zien wat ik met mijn jaarling hengst kan doen. Dat was heel leuk en leerzaam.
Ook heb ik (met mijn andere paard) met de teampenning meegedaan.