Wat is nu eigenlijk de gemiddelde prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 23:07

wat is nu eigenlijk de gemiddelde prijs van een volwassen tinker? en van een veulen?

Ik had nl. gereageert op een advertentie van iemand die een goed tehuis zocht voor haar 6-jarige tinker-merrie. Goed tehuis was veel belangrijker dan de prijs etc. Dus ik gemaild, wat de prijs was en dat ik hem een heel goed tehuis bood enzo. Was de vraagprijs 3500.- (stond vast!) Maar ik dacht dat ze de prijs niet belangrijker vond, en dan vraagt ze gewoon ff 3500.- voor haar. En de prijs stond dus ook nog eens vast!

En wat is nu de gemiddelde prijs van een veulen?
Ik had van een vriendin van een vriendin van me gehoort dat de veulens rond de 3000.- kosten.. een beetje goede merrie had ze het over.. maar is dit ook niet een beetje héél veel!?
Ik heb ook genoeg veulens gezien voor 1700.- enzo.. dus dat vond ik een beetje vreemd Verward


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 23:19

Eh, ik weet niet wat een tinker moet kosten, maar even ter vergelijking. Ik heb f3000,- voor mijn RASLOZE 6-jarige pony betaald. Zonder papieren, naam, geboortedatum, etc. Dus misschien valt f3500,- voor een tinker van dezelfde leeftijd mee, of ik ben ontzettend bekocht Knipoog .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 23:36

Citaat:
Op 2001-08-06 23:19, schreef Lunatic:
Eh, ik weet niet wat een tinker moet kosten, maar even ter vergelijking. Ik heb f3000,- voor mijn RASLOZE 6-jarige pony betaald. Zonder papieren, naam, geboortedatum, etc. Dus misschien valt f3500,- voor een tinker van dezelfde leeftijd mee, of ik ben ontzettend bekocht Knipoog .



Ik denk dat jij ook wel een beetje bekocht bent... Haha!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 23:40

Ik weet ook niet zoveel van Tinkerprijzen, maar ik denk dat 3500,- toch vrij goedkoop is voor een Tinker hoor(tenminste, als ik zo de advertenties in paardenbladen lees). Ik ken iemand met een 4-jarige Tinkermerrie, met pap. en ingereden en daar heeft ze dik 5500,- voor betaald...

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 00:35

ja, ik vind 3500 ook nie echt veel..maar oke..ik heb er nie echt verstand van dusse...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 00:48

Tsja, het hangt ook een beetje af van de kleur, de grootte enzo. Ikzelf heb f2750,- betaald voor een 6-jarige merrie, vind dit niet veel. Meestal ligt de prijs zo rond de 4500,-, maar er zijn er ook genoeg boven de f5000,-. Voor een veulentje dacht ik zo rond de f2000,-, hangt ook weer van de ouders enzo af.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 07:03

Ja Tinkers zijn vrij duur hoor. Rond de 4 of 5 duizend. Dus ik vind 3500 helemaal niet duur voor een tinker

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 07:44

Inderdaad, tinkers zijn duur. 3500 gulden is dan ook helemaal niet veel gezien de prijzen die er meestal gevraagd worden. Toen ik ging zoeken ben ik in eerste instantie, bij handelaren, alleen tinkers tegengekomen die net uit ierland/engeland kwamen, en/of nog niet of nauwelijks ingereden waren. De prijzen begonnen bij 4500 gulden. Voor Sam heb ik 5750 betaald, was wel boven de prijs die we maximaal in gedachten hadden (5000) maar omdat het een vaste prijs was, en we helemaal Lovers waren hebben we het wel gedaan. Achteraf gelukkig maar, want hij is het dubbel en dwars waard Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 10:38

De 6 jarige merrie had geen papieren Scheve mond\ en ze vertelde me dat ze weinig wit had ( Lovers ) maar als ze een goed tehuis belangrijker vind dan de prijs, vind ik dat ze niet moet zeggen 3500.- en dat de prijs vast staat! maarja.. Scheve mond\
maar nu weet ik iig wat ze ongeveer kosten..
Dan is een tinker veulen zonder papieren van 450.- wel heel goedkoop lijkt mij Verward

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 10:44

Dat is inderdaad errug goedkoop, f450,-! Ben je die tegengekomen dan??? Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 10:56

Jaa ik had een e-mailtje gekregen maar dan moest ik naar de paardenmarkt gaan in Den Bosch, daar zou het veulen wel staan a.s. donderdag.. maar mijn vader zegt dat er geen paardenmarkt meer is ivm de mkz doen ze dat niet meer ofzo.. ik heb gister een e-mailtje terug gestuurd en heb nog geen reactie..
het was een veulen van 4 maanden geloof ik en ik mocht hem in september komen halen. Het was een merrie zonder papieren en het was een driekleur... ze werd rond de 1.55 hoog. precies wat ik zocht dus.. en ze vonden een goed tehuis belangrijker dan de prijs dus ze vroegen er 450 voor..
maar ik zit nog te twijfelen of ik het moet geloven.. want alles klopt precies.. ik vroeg naar een tinkerveulen, niet te duur, grote maat, liefst driekleur of zwart met weinig wit en het liefst een merrie, hengst mocht ook.
maarja.. ik zie wel.

De paardenmarkt van zuidlaren, zijn daar ook goedkope tinkerveulens? Daar ga ik volgend jaar met mijn vader naartoe als ik nog geen veulen gevonden heb..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:21

Er zijn wel paardenmarkten maar geen veemarkten met koeien varkens en schapen.

Ik zou wel gaan kijken, mischien heb je geluk, 450 is echt een koopje!

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 14:43

Volgens mij hebben de meeste (alle Verward ) tinkers die uit het buitenland komen geen papieren, maar dat weet ik niet zeker.
De meesten komen immers zo van het land geplukt uit Engeland of Ierland, en van afstamming oid is weinig of niets bekend.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:16

is er wel zoiets als een tinker stamboek? volgens mij niet. Ik denk dat een aanschafprijs ondergeschikt is aan het gevoel is wat je voor een beest voelt. (stalling alleen als kost je zeker 500 in de maand, dus wat maakt het dan nog uit). Als het een paard is waarmee jij uit de voeten kan en waarmee jij de dingen kan doen die je wilt doen, dan moet je het doen. Ik vindd het het karakter erg belangrijk. Een paard het een naar karakter die 25 rooitjes kost, die is voor mij nog geen duppie waard. Daaren tegen een paard van 3 mille en een top karakter, is voor mij 25 waard. (bij wijze van spreke)

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:21

Er zijn zelfs 2 tinkerstamboeken Haha!
Je hebt het nederlandse stamboek voor tinkers, en je hebt de irish cob society. De laatste heeft (als ik het goed begrepen heb) een iets andere, strengere Verward rasstandaard. Welke van de 2 stamboeken nou officieel is, of wordt weet ik niet, ik geloof dat beide stamboeken elkaar nogal eens in de haren vliegen over wie nou "de enige echte" is... Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:30

Hallo allemaal, Als ik jou was en je zou graag een tinker willen kopen zou ik zeker het Tinkerstamboek raadplegen. Wat ik heb begrepen is het best lastig een goede Tinker te krijgen en ze zijn helemaal niet zo goedkoop; je betaalt algauw zo'n 5000,- voor een mooie Tinker. Wij hadden er een op stal en het is me opgevallen dat ze wel errug!!!!! eigenwijs zijn. Dus een strenge maar rechtvaardige hand hebben ze zeker nodig. Verder vindt ik ze wel grappig *LOL*

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:57

hoi,

de prijzen voor tinkers zijn inderdaad prijzig voor een merrie veulen zonder papieren schommelt die om de 2500 met papieren om de 3000
hengstveulens uiteraard iets goedkoper
merries gaan vanaf 5000 bij de handelaren op dit moment ,ruinen uiteraard iets goedkoper ,hengsten weer verschillend
komt dat ze zo populair zijn dat de prijs met gemak gehaalt word
wel goed uitkijken bij een zgn goedkopere tinker men is tegenwoordig geneigd om alles wat maar bont is als tinker aan te prijzen ivm opbrengst,als er geen behang aan de benen zit kun je er van uitgaan dat ook geen tinker is al zegt men van wel
groetjes tina en succes met je speurtocht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 09:34

Nathalie, als ik dit zo lees ben je wel heel erg gebrand op de prijs. Vraag jezelf ook eens af wat je het belangrijkst vindt: een GOEDKOPE Tinker, of een GOEDE Tinker......
Ik snap het wel een beetje hoor, want het wordt een behoorlijk grote uitgave, maar er zit vreselijk veel kaf tussen het koren!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 10:12

Citaat:
Op 2001-08-06 23:19, schreef Lunatic:
Eh, ik weet niet wat een tinker moet kosten, maar even ter vergelijking. Ik heb f3000,- voor mijn RASLOZE 6-jarige pony betaald. Zonder papieren, naam, geboortedatum, etc. Dus misschien valt f3500,- voor een tinker van dezelfde leeftijd mee, of ik ben ontzettend bekocht Knipoog .


bekocht? nee hoor kan toch nog een goeie pony zijn ik heb ook een rasloze pony van 9 jaar, zonder papier ook 3000 gulden voor betaald en ik ben niet bekocht want me kennis kan me toch niet zoiets aandoen ooh ja tinkers kosten rond de 3500 a 4000 gulden

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 bezoekers