wat is een lancelot X elcaro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

wat is een lancelot X elcaro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 18:35

ja mensen ik hbe er geen verstand van, van al die afstammelingen
deze kreeg ik aangeboden

4 jaar
ruin
zwart bruin
168

Afbeelding

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:47

Ziet er leuk uit!! Lancelot is springgefokt maar ken er ook een paar leuke dressuurpaarden van. Elcaro is dressuurpaardenvererver maar geeft over het algemeen moeilijke karakters.

Je moet toch naar het individu kijken en niet naar het papier, maar een slecht papier is het niet. Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 20:07

nee oke dat snap ik! maar ik heb nog nooit een afstammelings paardje gehad! naja pony's heb alleen boerenknollis gehad! maar nu ik over ga op paard wil ik een wat springgericht paardje hebben!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:24

Vanaf de foto ziet hij er erg leuk uit, en helemaal als je hem aangeboden krijgt ook nog. Je kunt nooit van te voren weten of tie kan springen maar dat is de gok misschien wel waard.
Dat aanbod neem je zeker wel aan?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 21:24

ja naja aanbod is eigenlijk te vroeg! ik heb nog een pony en die moet eerst verkocht worden! maar die komt pas in augustus ofzo te koop!
maarja misschien kan kijken geen kwaad!!
thanx

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:26

reddytobias schreef:
nee oke dat snap ik! maar ik heb nog nooit een afstammelings paardje gehad! naja pony's heb alleen boerenknollis gehad! maar nu ik over ga op paard wil ik een wat springgericht paardje hebben!


Ik dacht dat afstamming en exterieur bij een springpaard van ondergeschikt belang waren.

Karakter (lef) en vermogen zijn toch veel belangrijker? En dat kun je niet op een foto zien!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:43

[quote="Samsam
Ik dacht dat afstamming en exterieur bij een springpaard van ondergeschikt belang waren.

Karakter (lef) en vermogen zijn toch veel belangrijker? En dat kun je niet op een foto zien![/quote]

Ja waarom stel je de vraag. Dat het een goed gebouwd paard is kan je zien en of hij kan springen zou je kunnen zien als je hem gaat bekijken/rijden. Omdat het een ruin is heeft Samsam gelijk, de aanleg is in dit geval belangrijker dan de afstamming.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 22:18

ik zeg toch verder nix?!ik hbe geen verstand van afstammelingen, daarom vroeg ik het! het zou leuk zijn als het een springgericht ding was. maar ik koop niet vanaf een foto hoor!! ik weet wel hoe het is om een paardje op karakter.vermogen enz te bekijken! heb immers alleen maar boerenknollen gehad die ik daarop moest bekijken!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:24

Ik bedoel het ook niet negatief hoor, maar ik zou zeggen ga het paard eerst eens bekijken en proberen. Het ziet er mooi uit en met dit bloed zou het kunnen springen dus, heb je de antwoorden die je zocht, toch??

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:27

Lijkt me een leuk paardje en de vader van Elcaro, Zeoliet (v. Ramiro) bracht volgens mij ook geregeld een goed springpaard.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:36

Ben zelf er weg van Lancelot en zijn nakomelingen. Ik heb er zelf een super merrie van, maar geen makkelijke. Hij geeft vaak mooie, paarden, springen is heel wisselend. Ik heb er een paar hele goede van gezien, maar ook een paar die er niets van bakte. Dat hou je natuurlijk altijd. De foto vind ik niet echt super duidelijk. Ga gewoon kijken en laat hem springen. Wil je hem kopen of wordt hij echt aangeboden?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:18

KWa exterieur heb je hier te maken met een prachtig paard, dat moet ook wel uit Lancelot x Elcaro.
Persoonlijk heb ik GEEN hoge verwachtingen van de beweging van zo'n gefokt paard, en dat is ondanks Elcaro...
Ik ben van mening dat Lancelot (Voltaire x Nimmerdor) gewoon niet lopen kan. Wel springen, niet lopen. Ik had zelf nooit Lancelot gezet op het mooie bloed van Elcaro...

Maar op de foto is dit een schitterend mooi paard.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:10

Ik zou iemand met veel ervaring meenemen naar het paardje. Je instructeur bijv.
Ik zou hem iniedergeval en tijdje op proef nemen.
Nou succes ermee,

Groetjes Inge

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:12

En elcaro afstammelingen staan bekend om hun moeilijke karakter.
Ik ken er zelf ook een en dat is ook een draak van een paard.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:17

Erg leuk dier, ik heb een Elcaro x Uniform merrie op proef gehad en die had een heel prettig karakter.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 05:01

laukjelover schreef:
Lancelot is echt een stoere hengst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik vind hem geen vaderpaard

boemel

Berichten: 8356
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 10:21

Ik heb een maand of 3 een jonge ruin van Elcaro gereden. Hij had een super karakter. Echt een braaf en meewerkend dier. Hij kon ook goed springen. Hij was geopereerd aan OCD aan beide achterbenen. Was helaas niet helemaal goed gegaan, want bij het achterwaarts gaan, sloeg zijn been vaak op slot. In de galop sloeg zijn achterbeen ook een keer op slot, toen viel hij zo om. Ik ben er toen mee gestopt, want dat vond ik veel te link. Was echt jammer van zo'n leuk paard.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:29

Zoveel mensen zoveel meningen. Reddy ik zou gewoon toch maar zelf naar het betreffende paard gaan kijken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 19:16

ja idd, maar ik weet dat het dus wat springgericht is en ook dressuur, das wat ik wilde weten! ik neem sowieso iemand mee!!!!
thanx allemaal!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:14

Een vriendin van mij heeft een Lancelot, erg leuk paard. Super veelzijdig, kan goed springen, maar is gezien de leeftijd van mijn vriendin veroordeeld tot de dressuur............waar ze overigens ook de sterren van de hemel loopt - ze is erg soepel en 'buigzaam'. Lekker buitenpaard, super karakter, durft alles, werkwillig, ijverig, wel dominant, maar op een vriendelijke manier.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:26

Samsam"]
[quote="reddytobias schreef:
nee oke dat snap ik! maar ik heb nog nooit een afstammelings paardje gehad! naja pony's heb alleen boerenknollis gehad! maar nu ik over ga op paard wil ik een wat springgericht paardje hebben!


Ik dacht dat afstamming en exterieur bij een springpaard van ondergeschikt belang waren.

Karakter (lef) en vermogen zijn toch veel belangrijker? En dat kun je niet op een foto zien!
[/quote]

Ook een springpaard mag er van mij best leuk uit zien hoor!!! Hoe een springpaard gebouwd is en kan lopen, lijkt mij net zo belangrijk als bij een dressuurpaard!! Idem dito voor de afstamming.

En kom op, het is toch niet dat omdat men dit paard geen hengst heeft gelaten dat we gaan denken dat zijn karakter minder is!?!?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:31

Reagerend op de vraag in de titel:

Ik zou denken dat het een paard is Haha!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:03

Lancelot is echt een superspringer. Een jongen bij ons uit de buurt (pieter koopmans) heeft hem afgelopen jaar gereden op het ek of wk voor junioren(geloof ik) en ze hadden met het team een medaille. De vrouw waar ik les van krijgt werkt op de stal waar lancelot staat en het is echt een superbraaf paard. Zowel in het rijden als op stal is die super betrouwbaar en hijs mooi.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 21:48

joostvangestel schreef:
Reagerend op de vraag in de titel:

Ik zou denken dat het een paard is Haha!


zou je denken?! Haha! Tong uitsteken

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD en 103 bezoekers