Wie doen er ook aan afdelingsdressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Wie doen er ook aan afdelingsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 09:09

Hey!

Ik ben benieuwd welke bokkers ook aan afdelingsdressuur doen (dus in bijv. een viertal of achttal).

Zelf rijdt ik in het viertal van onze ponyclub. Maar merk dat er (helaas) slechts weinig verenigingen zijn die dit willen/kunnen organiseren. We hebben amper concurrentie op wedstrijden, erg jammer Verdrietig (tja, ik rijdt dan wel in Friesland, dus zegt al wel genoeg, ik denk dat er meer viertallen zijn in het midden/westen van het land)

Wat zijn jullie ervaringen?


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:50

Ik Lachen

Vroeger achttal ponies (M) en vorig jaar viertal paarden (L)
Ik rijd ook in Friesland en hier is het erg weinig idd. In het zuiden wordt het veel meer gedaan.
Mijn ervaring is dat de meesten veel te veel blijven rommelen om hun eigen paard goed te laten lopen, terwijl het geheel juist goed moet zijn.
Dus veel kijken en afstanden bewaren en dat soort dingen. Maar alles valt te leren Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:51

Ik heb het een poosje gedaan, maar we waren niet zoveer dat we op officiele wedstrijden uitkwamen.

:evaw:

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:37

Ik ben vroeger altijd een fanatieke 8- en 4-tal rijder geweest. Ben zelfs nog naar de Levade geweest. Maar die tijd is voorbij. De paardensport is veel individueler ingesteld tegenwoordig.
Ik geloof ook niet dat ik er nog voor te porren zou zijn nu je tegenwoordig altijd 2 proeven kunt rijden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:40

ik. al een aantal jaren!
vorig jaar in het Z-tal (3e op de hippiade) en de jaren daarvoor M en L
dit jaar hebben we allemaal groentjes erin, dus het zal wel een L 4-tal worden!
2 of 3 jaar geleden werd ons Z 4-tal(waarin *jolanda* meereed) Nederlands Kampioen
hier in Noord-Holland hebbe we ook niet denderd veel concurrentie. denk dat er in NH iets van 5 tot 6 4-tallen lopen die hier in het noorden wel is uitkomen op wedtsrijden!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:42

ik heb viertal paarden en achttal Friesen gereden, we zijn er mee gestopt omdat het vreselijk moeilijk bleek iedereen bij elkaar te krijgen voor het oefenen...Jammer, maar helaas

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 11:24

reddytobias schreef:
ik. al een aantal jaren!
vorig jaar in het Z-tal (3e op de hippiade) en de jaren daarvoor M en L
dit jaar hebben we allemaal groentjes erin, dus het zal wel een L 4-tal worden!
2 of 3 jaar geleden werd ons Z 4-tal(waarin *jolanda* meereed) Nederlands Kampioen
hier in Noord-Holland hebbe we ook niet denderd veel concurrentie. denk dat er in NH iets van 5 tot 6 4-tallen lopen die hier in het noorden wel is uitkomen op wedtsrijden!


Toch is er wel meer dan in Friesland, 2 jaar gereden reden wij op het concours in Schoorl met ons M viertal, omdat er in Friesland dus geen concurrentie was (op de Friese Kampioenschappen waren we nb het enige M viertal pony's Boos! ) En daar hadden we in ieder geval wel een aantal concurrenten..


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:40

he wat leuk dan heb je dus ook tegen mij gereden, want ik ga meestal niet mee naar Schoorl maar ons 4-tal wel altijd, en 2 jaar geleden ben ik wel in Schoorl geweest! ja tis vervelend daarom gooien ze bij ons de M en Z bij elkaar!!!!!!!
wij starten overigens meestal met 2 4-tallen, dus dat is wel leuk! maar ik ben nu de enige die over is bij de ponyruiters die zoveel ervaring heeft met 4-tallen! rijden verder nog 2 meiden die 1 of net 2 seizoenen een beetje meerijden en de rest heeft het nog nooit gedaan! dus we zullen wel 2 L 4-tallen krijgen!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 22:00

He toevallig! Maar ik zou niet meer weten tegen wie wij toen hebben gereden. Weet niet of je ons viertal nog herinnert, wij waren met die kikkergroene truitjes (vallen overal op, de truien van Tally Ho Party!! )
Dit jaar hebben we ook een L viertal. Ik ben de enige die er 'ervaren' in is (ben nooit ervaren genoeg Haha!) en bovendien hebben we niet genoeg punten om in een M viertal te mogen starten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:54

hey ja wij hebben wel eenst egen jullie gereden! hebben jullie ook allemaal het zelfde hoofdstel?!dat viel me namelijk op bij een 4-tal, weet alleen niet of jullie dat zijn! wij rijden overigens met blauwe truien(wieringermeerruiters)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:55

Tally Ho, dat viertal heb ik ook regelmatig zien huppelen *LOL* Maar ik ben met mijn pony ook wel een paar keer in Sneek gestart Knipoog

Viertal/achttal is voor mij een eens(eigenlijk twee keer) maar nooit weer ervaring. Ik heb nogal met een rotervaring afgesloten en daar heb ik nog een jaar lang gezeur van gehad(achter mijn rug om)...Verdrietig

Mooi dat ik dus geen tijd, geld en energie meer in een vier/achttal ga steken!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 10:51

Yep klopt! We hadden/hebben allemaal hetzelfde hoofdstel. Blauwe truien, hmm, kan mij er wel iets vaag van herinneren ja! *LOL*

En idd, als het niet klikt als team (en er achter je rug wordt omgepraat) is er niets aan. Dan wil het ook niet. Gelukkig kunnen we allemaal wel goed met elkaar opschieten, op onze eerste wedstrijd ook heel veel positieve reacties gehoord. De jury was ook laaiend enthoustiast *LOL*

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:24

Bij onze ponyclub is het verplicht mee te rijden met het viertal als ze je vragen!! Maar het is ook altijd heel erg leuk dus ook niet erg.
Ik rijd al sinds mijn eerste jaar op de ponyclub afdelingsdressuur, 1ste jaar als 2 in een ABC-L achttal, daarna 3 jaar voorop in dat achttal. In 2000, 2001 en 2002 in viertal CDE-L, als 2de, alle jaren naar de NKB-kampioenschappen geweest, in 2001 zelfs NKB-KAMPIOEN CDE-L!!!!!!!!!!!!!in 2002 naar B. Kampioenschappen, helaas net niet door, 2 of 3 puntjes verschil dacht ik. Dit jaar starten we CDE-M, ben de komende 3 jaar waarschijnlijk kopruiter, dit jaar is in ieder geval al zeker!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:52

hier wat foto's:
ja jullie hebben allemaal zo chique het zelfde hoofdstel! rijden jullie ook altijd ponyclubkampioenschap? tegenwoordig heet dat zeker weer verenigingskampioenschap?! dat reden wij altijd! was wel lachen, moest altijd springen voor de club! Tong uitsteken

Afbeelding
2000, L Kampioen NH, ik ben de 2e van links
Afbeelding
2000, Nederlands Kampioen in het Z
Afbeelding
dit zal wel 2001 of 2002 zijn geweest, maar welke klasse?!?!?1geen idee, ben de 2e van links
Afbeelding
Noord-Hollands Kampioen Z 4-tal en 3e op het NK ben de 3e van links
Afbeelding
2002, NH kampioen, 3e van links
Afbeelding
hippiade 2002, 3e van libks, zit een beetje stijf haha, heb een bodyprotector aan hoor! was de dag ervoor door me rug gegaan!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:07

ik heb bij de pony's in het l-viertal en daarna M-viertal meegereden, ook vaak naar de NCB-kampioenschappen

daarna M-viertsl bij de paarden, ook naar NCB-kampioenschappen en naar NKB-kampieonschap, maar helaas, steeds minder leden van onze club(hadden altijd minstens 2 ponyviertallen en 2 paardenviertallen) willen meedoen, dus nu hebben we nog maar 1 pony L-viertal en een L-viertal bij de paarden, dus ik rij nu t saaie L proefje, met 3 B-ruiters(en nix tegen B-ruiters maar hun paarden lopen stukken minder dan die van mij, vandaar dat ik voorop moet maar t gaat dit jaar echt slecht!)

vorig jaar hadden we een M-viertal met 4 bruine paarden, alle 4 hetzelfde type paard, dus dat was echt wel supergaaf! zouden dit jaar Z gaan rijden met dat viertal maar helaas hebben sommigen zich bedacht Boos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:22

ach dat krij je! wij hebben nu ook allemaal groentjes. ik moet ook steeds voorop! maar aangezien het bij ons aan het begin niet zo lekker liep! en ik er er eigenlijk wilde stoppen, vanwege de grote problemen, maar ze willen dat ik nu reserve ga op de kleine wedstrijdjes zodat ik op de kampioenschap wel mag presteren! of te wel, dan ben ik wel nuttig! ach ik gun het die kleintjes wel! vroeger was het altijd super gezellig!! maar dat kan ik nu niet meer zeggen! helaas! ik rijd dan ook niet echt mee voor de gezelligheid maar voor die meiden die toch een 4-tal willen hebben! anders was ik er wel uit gegaan!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:17

Vroeger hadden wij ook een viertal bij de pony's, die deden het ook erg goed maar die is er al heel lang niet meer, we hebben ook maar weinig ponyleden.
We zijn wel bezig met een viertal maar we missen het 4e lid... ook hebben we erg last van de nivo verschillen, 1 zijn Z2, 4 rijden L2 ( 2 willen geen viertal rijden) en de rest hobbeld in de B, die zijn ook allemaal 13 en jonger en rijden niet serieus.. dus ja, dan schiet het niet echt op.

Volgend jaar moet ik naar de paarden, Stacy is een grote D, er rijden nog wel een aantal pony's bij de paarden rond, misschien een paarden viertal met pony's? Haha!

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 10:07

Nee, ik geloof niet dat wij meededen aan het pc kampioenschap, of wel... Naja, ik weet het niet meer Leuke foto's zijn dat trouwens!

Hier ook nog een paar van ons viertal;

Deze zijn van op de levade 2001, ons 'oude' M viertal. Ik sta op reserve omdat dat mijn eerste jaar was dat ik bij het viertal reed. De rest reed al langer en waren dan ook in 2000 Nederlands kampioen L viertal geworden.

Afbeelding

Afbeelding

De inspectie, ik sta 1e van rechts...
Afbeelding

Deze is van dit jaar, op onze 1e wedstrijd. Ons 'nieuwe' L viertal... (ik ben 2e van links)
Afbeelding

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:19

Ik heb vroeger bij de ponyclub ook nog in een viertal gereden en misschien ook achttal maar dat weet ik niet meer. (Dat is te lang geleden)
Ik weet nog wel dat ik een keer tijdens de proef met ons viertal met pony en al om gevallen ben. Mijn pony vond de merries met veulens in de wei aan de andere kant van de wei zo interessant dat ze struikelde over haar eigen benen en vervolgens uitgleed. En daar lagen wij alle twee op de grond...
Later heb ik op de manege ook nog in de carrousselgroep gereden, maar sinds ik Laiser heb heb ik dat nooit meer gedaan.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:32

he finesse, alleen de laatste foto doet het! maar wel leuk! dit jaar ook naar Schoorl?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 16:28

He wat raar, bij mij doen ze het wel allemaal Verward Het is wel zo dat de laatste foto van clubs komt en de andere van freeservers... Maakt dat uit? Denk van wel dan. Naja, anders ga ik ze ook nog wel ff uploaden op clubs.

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 16:36

Zo, een 2e poging Knipoog

Hier sta ik op reserve dus (levade 2001)
Afbeelding

Hier is de inspectie, ik ben de 1e van rechts...
Afbeelding

En dan nog de groet (beetje donkere foto helaas)
Afbeelding

Of we dit jaar weer naar Schoorl gaan, geen idee. Ik ga niet over de 4-tal wedstrijden, ik hoor vanzelf wel waar ik moet rijden Haha! Maar weet wel dat het een leuk concours was, dus wie weet... Zodra het bekend is geef ik het wel ff door Knipoog

Azra

Berichten: 32
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:24

ik rijd nou geen 8-tal, omdat dat met Azra helaas nog niet ging, ik vind het nl. altijd super leuk om te doen, maar mijn zusje rijd met Valentijn wel 8-tal, ben benieuwd als ze moeten rijden. Ons 4-tal rijd nu ook M, geen concurrentie dus in de M

sorry bart, ik ben gewoon newforestlover

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:13

ik heb vroeger heel veel afdelingsdressuur gereden (ik heb alle klassen gehad met 8 en 4tal) en altijd met heel veel plezier, tot het laatste jaar waarin ik het altijd verkeerd had gedaan. Was de afstand tussen mij en mijn voorligger te groot, dan lag dat altijd aan mij; ook als de afstand tussen mijn voorligger en degene daarvoor tegelijkertijd te klein was Frusty Toen ik dat seizoen ook nog eens een hoop gezeik kreeg omdat ik te laat bij het 4 tal was (was er wel maar moest mijn st&tr even wisselen voor het 4tal hoofdstel; Trammelant liep dus 2 Z proeven, een M springparcours en Z 4tal mee!) terwijl degene die nog NA mij aankwam niets te horen kreeg, was het voor mij genoeg. Jammer, ik merk dat deze herinneringen het eerst terug komen, terwijl ik het jaren met enorm veel plezier heb gedaan. Mijn moeder heeft met Trammelant nog kur op muziek 4tallen op Indoor Brabant gereden, dat was ook heel gaaf.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:23

Bij mij komen ook eerst de negatieve dingen van het laatste jaar naar boven en dan pas alle leuke dingen hoor lielle...Daarom begin ik er ook niet meer aan Bloos

Ik was er altijd, heb de levade op een wildvreemd paard in het Z meegereden, was de enige die geen gekke fouten maakte en heb er daarna nog ruim een jaar gezeur van gehad...Huilen Voor mij geen viertal meer!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 11 bezoekers