Wat doen jullie met honden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-01 18:52

Als ik op de dijk rijdt (regionale hondenuitlaatplek) kom ik regelmatig van die honden tegen die achter je paard aan lopen te blaffen en in zijn benen proberen te bijten... nu moet Sib niet zoveel hebben van honden en wil nog wel eens een knauw uitdelen!!!

De eigenaren van de honden vinden het natuurlijk fantastisch dat die hond achter dat paard aan loopt te keffen, maar terugroepen ho maar! Laatst heb ik een hond een ontiegelijke jets met mijn zweep verkocht, toen droop hij af. Wat ik ook wel eens doe is ineens omkeren en keihard op de hond afdraven (in de hoop dat Sib hem een knal verkoopt) Hoe pakken jullie dat aan. Ik vind de honden geen probleem, ik heb meer het idee dat het aan de eigenaren ligt... (heb zelf ook een hond, maar die LUISTERT gewoon naar me als ik hem terugroep)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 18:59

klinkt misschien gek, maar probeer het hoofd van je paard naar de hond toe te draaien, daarmee neemt je paard een dominante houding aan tegenover de hond, juist omdat de hond een roofdier is, en het paard het prooidier. In weze draai je zo de rollen om.
Verder vermeld ik er altijd even vriendelijk bij dat ik niet voor de kosten opdraai als hun hond straks ineens 3 meter verderop ligt Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:00

Ja het probleem is inderdaad de eigenaars in plaats van de honden zelf.
IJsco was ook als de dood voor honden die dichtbij kwamen, dan liet ze ook echt haar tanden zien. Ik riep altijd eerst naar de baasjes dat mijn paard er niet van hield, dan wisten ze niet hoe snel ze hun hondje bij zich moesten roepen want zo'n soepbordhoef tegen hun hondje kon nooit goed aflopen }> Als de baasjes dan nog niets deden probeerde ik met mijn stem of zweep de hond weg te jagen. En een keer heeft IJsco een schop uitgedeeld aan een hond die in zijn staart hapte, heel brutaal!! Gelukkig sprong de hond vliegensvlug opzij en hield de hond er niets aan over maar voor hetzelfde geld wordt hij in zijn oog ofzo geraakt en wie krijgt dan waarschijnlijk de schuld: IK!
Dus ik ben altijd heel voorzichtig met honden in de buurt.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:00

Ik waarschuw ze meestal ook (hond maar ook eigenaar) want die van mij trapt echt gericht als een hond te dicht bij de achtebenen komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:02

Als ze echt zo dichtbij komen, probeer ik ze ook een enorme knal met mijn zweep te geven. Niet alle eigenaren hebben daar begrip voor: roepen dan dat je hun hond mishandlet en als je dan zegt dat een mep met de zweep veiliger is dan dat mijn paard een knal uitdeelt is mijn paard vals Verward
Kan ik zo kwaad om worden, moeten ze hun hond maar beter bij zich houden en als dat niet lukt is dat hun probleem.
Ik heb dus altijd een zweep bij me als ik ga uitrijden.
Maar meestal als je inderdaad op ze af rijdt, druipen ze wel af.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:05

Nou onze hond doet dat niet, je heb dat meestal met Jack Russels

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:09

dat is grote onzin sundancer.
Bij ons op stal lopen 2 grote rottweilers, richard heeft een paar weken terug dus een knal van branca gehad omdat ie er naar toe vloog.....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:23

Het is heel simpel. Ze krijgen een jetser met mijn zweep als ze te vervelend worden.
Boze baasjes, ja dat zeker. Maar ik leg dan altijd even haarfijn uit, dat die hond beter mijn zweepje kan voelen als de hoef van mijn paard.
En Isolda is heeeel erg snel met de voetjes, wat dat betreft.
Moeten ze hun hondje maar onder controle houden, heel eenvoudig.
Krijg je het antwoord, ja maa rhij wil alleen maar spelen hoor!!! Mijn paard speelt niet is het antwoord dan. En daarbij komt nog dat ik er niet graag naast vlieg door zo'n rottig keffertje, met alle gevolgen van dien!

Geloof me, Isolda en ik zijn dol op honden. Maar wel opgevoede honden, zoals onze Waldi!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:36

dit was voor ons ook altijd een probleem;
als we een strandrit gingen maken ,en we deden
dat elke dag, kwamen we de baasjes en honden tegen,liepen uiteraard ook los dat mocht toen nog,
van te voren riepen wij dat ze hun honden bij zich moesten roepen ,voordat wij er voorbij zouden gaan,er waren er altijdt bij die hun hond wel riepen maar niet vasthielden tot wij voorbij reden,na een keer of twee......hihi,eerst stopten of draaide wij de paarden,daarna niet meer,als er honden acxhter ons aankwamen,gingen we over in galop de duinen in,en twee uur later hoorden we nog,,,,, bas fikkie kazan tarzan of hoe die honden ook mochten heten,niet luistern honden baasje baasje heeeeeeeeeeel lang hond/je zoeken in duin

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:47

Mja, da's dus een van de redenen dat ik een zweep meeneem als ik naar buiten ga (de andere reden is evt. enge mannen Haha! ) Ik ben gek op honden, Sam ook en die vindt het ook helemaal niet erg als er een blaffend langsrent. Ik heb het nog niet meegemaakt dat er een in z'n benen probeerde te happen dus wat ie dan doet weet ik niet. Maar ik irriteer me sowieso altijd rot aan mensen die, bij een paard of niet, hun hond niet onder controle hebben. Hou 'm dan aan de lijn!
Een keer was ik met Sam aan het wandelen toen we een jongen met een jack russeltje tegenkwamen. Die zag ons, en tilde z'n hondje op. Ik heb nog nooit een paard zo verbaasd zien kijken *LOL*

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:04

daarbij : wij hadden op stal Barnhoorn noordwijk aan zee , een paard ik dacht the duke, die moesten we omsingelen als er een hond in de buurt was the duke in het midden en dan snel langs de hond,deden we dat niet dan viel the duke de hond aan voor dat de hond maar wat in de gaten zou hebben,zou hij wel 5 mtr verder hebben gelegen.
en niemand weet waarom the duke dat deed

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:18

Hoi,

Mijn Shet trekt er zich nixs van aan, ik kom weleens iemand met een Rotweiler tegen, die is net zo groot ongeveer als Oscar. Maar als ze hem gaan irriteren geeft ie een trap naar achteren, en niet zo'n zachte ook. (Heeft mijn eigen hond ervaring mee)
Ik zeg dat wel tegen de eigenaars van die honden hoor, van te voren.
Mijn eigen hond doe ik trouwens altijd vast als ik een ruiter aan zie komen, ook al is ie in stap. Party!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:28

Ik zeg het ook altijd van te voren dat ze ene mep kan uitdelen, laatst raakte ze er bijna een maar die vent vond het goed van mijn paard. Mijn vriendin heeft een keer op het strand gehad dat een jack russel in de staart van haar pony ging hangen, hij heeft zeker een paar meter in volle galop in zijn staart gezeten, dat zou mijn paardje nooit pikken. Meestal probeer ik mijn zweep tussen paard en hond te houden.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:46

Hallo,
mijn pony negeert ze eigenlijk gewoon. Meestal als ik een hond aan zie komen ga ik in stap over. Stug doorstappen werkt het beste Lachen , maar niet natuurlijk als je paardje ze niet ziet zitten Verward . Ik ben een keer achtervolgd door 5(!!!!) witte poolhonden, ben maar gewoon in galop ervandoor gegaan en ondertussen flink tegen die beesten brullen Extreme duivel ! Mijn verzorgpaard was al eens door die beesten 'gepakt', ze had de tandafdrukken toen in haar peesbeschermers staan!
Maar mijn pony probeert dus wel mijn opgevoede honden achterna te gaan en gezellig 'spelen' met de voorbenen, nu willen mijn schatjes dus niet meer mee op buitenrit Haha! .

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:49

Ik vind het gewoon aso als mensen hun hond niet ff vasthouden als er een paard aankomt, vooral als ze weten dat hun hond fel kan reageren(daar lachen ze meestal dan nog om ook!) Sommige paarden zijn misschien zo bang van blaffende(en aanvallende) honden dat ze gelijk aan de kletter slaan! Nou ik als hondenbazin wil echt niet op m'n geweten hebben dat er iemand ernstig gewond raakt door een val(of misschien wel een flinke hondenbeet!)

Bij mij in de polder kom ik ook regelmatig paarden tegen, mijn hond is juist dol op paarden, wil gewoon met ze spelen maar toch houdt ik 'm dan goed kort, ook voor zijn eigen veiligheid want al bedoelt hij het goed, voor je het weet tracteert het paard in kwestie m'n hondje op een flinke hengst voor z'n kop...

_________________
you bring on the sun
it's you making it shine
you light up the sky
like this heart of mine

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barokkie op 2001-08-06 22:53 ]</font>

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 14:40

Citaat:
Op 2001-08-06 18:52, schreef Sibold:
nu moet Sib niet zoveel hebben van honden en wil nog wel eens een knauw uitdelen!!!


YES! zon paard wil ik ook hebben Extreme duivel



Laatst heb ik een hond een ontiegelijke jets met mijn zweep verkocht, toen droop hij af. Wat ik ook wel eens doe is ineens omkeren en keihard op de hond afdraven (in de hoop dat Sib hem een knal verkoopt)

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel




}> (ben niet zo gek op honden Knipoog )

_________________
origineel he

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hengst op 2001-08-07 14:41 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 14:43

Lois is vorig jaar door 3 Bernersenners aangevallen en heeft het sindsdien niet meer zo op honden. Sindsdien zet ik hem stil als ik een hond aan zie komen en laat hem idd de hond aankijken. Ik kijk de hond dan ook heel vuil aan met m'n zweep in de aanslag. Hij heeft nu al een paar keer een flinke lel uitgedeeld (de laatste was voor Cl@udia's hond Knipoog ) en ik beloon hem dan altijd flink. Niet leuk voor de eigenaar, maar ik loop nu met een angstig paard rond omdat iemand anders niet het fatsoen had om z'n honden aan de lijn te doen. Boos!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 22:59

Daarvoor gaat de zweep mee, het liefst een erg lange. Zodra een hond te dicht bij Manouk komt gaat ze er voor lopen dus om dat te voorkomen geef ik die hond een lel met de zweep.
Meestal zie je ze dan daarna niet weer, na zo'n lel blijven de meesten wel uit de buurt.
De honden die ik onderweg altijd tegenkom weten ook al dat ze een knal krijgen als ze te dicht bij komen. Die komen dus niet meer. }>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:25

Ik hou zielsveel van honden, maar ik hou niet van hondenbezitters. WAnt dat zijn te vaak asociale mensen die anderen met hun hond overlast bezorgen. Ik ben zelf overigens ook een hondenbezitter hoor, maar die van mij doet het niet. En het valt me altijd op als iemand zijn hond keurig bij zich roept en onder controle heeft. Want dat is namelijk een zeldzaam verschijnsel. Hondenbezitters geven overigens ook niets om hun eigen hond, want dan lieten ze hun hond ook niet het gevaar lopen een trap te krijgen van een paard. Ik val overigens heel hard en bot uit tegen zulke mensen, niet tegen de honden want die kunnen er neits aan doen. Die tip van Stef was trouwens een goeie. Honden trappen elkaar onderling ook niet maar bijten doen ze wel. Dus omdraaien naar de hond toe en er op af gaan helpt wel. WEgrennen zowiezo niet, dan kom je van de regen in de drup.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:41

Ik laat Dennis meestal draaien zoals hij zelf wil. Dus met z'n hoofd naar de hond toe. En als de hond vervelend word dan valt Dennis aan, soms zelfs tot dat de hond enorm begint te janken(oeps, iets te hard). Ik grijp optijd in als ik echt voel dat hij aan gaat vallen maar pittig drijgen mag van mij.
Op stal als Dennis en Tammy los lopen en een van de logeerhonden word vervelend vliegen ze er achter aan en dan zoeken ze het zelf maar uit. Meestal is het 1 piep van de hond en het is over.
XXX
Ciska

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:44

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:47

Dat heb ik ook weleens gehad en dan komen de honden achter me aan, niet met een paard hoor, maar als ik gewoon ergens loop en er komen honden achter me aan, dan roepen ze ze meestal ook niet terug. Eerst vond ik het ook heel erg vervelend.
Maar ik heb besloten om een beetje terug te bijten, dus ik ben naar de eigenaar van de hond gegaan en ik heb het er met hem overgehad en daarna heb ik er nooit meer last van gehad, dus misschien helpt dat ook, maar dan moet je wel steeds dezelfde hond tegenkomen en niet steeds verschillende want dan moet je steeds maar gaan praten, maar ik wens je veel sterkte met het uitpraten(als je daarvoor hebt gekozen).

Maar uitpraten is niet altijd erg fijn, ik stapte eerst naar iemand toe en die luisterde niet eens en een GROTE mond die ik kreeg ik was echt woedend en heb hem gewoon uitgescholden!!!!!!!!!!!
Daarna was hij woedend naar huis gegaan.
Boos!