Opnieuw besmetting paardenvirus

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 12:04

Gister op de manege kwam er ineens een vrouw in vol ornaat (waxjas, oude spijkerbroek en groene rubber laarzen *LOL* ) de lange gang van de stallen in gelopen. Ze stond even bij Pip, de buurvrouw van Aldira te kletsen dus ik vroeg of zij de nieuwe eigenaars van Pip waren.

Dat was inderdaad zo, maar deze vrouw had nog nooit gereden en wist niks van paarden, ze moet sowiezo een paar jaar wachten met rijden omdat Pip's rug nog niet sterk genoeg is. Ze verzorgt Pip samen met iemand anders maar die was nu op vakantie dus moest ze alles voor het eerst alleen doen.

Eerst stond ze al 10 minuten hulpeloos met het halster in haar handen. Op de kop, binnenstebuiten, toch weer terugdraaien...ze snapte er niks van... Dus ik uitgelegd hoe het halster om moet. Daarna pakte ze heel kordaat de rubber rosborstel en kamde Pip daarmee van boven naar beneden *LOL* Weer uitgelegd dat ze er rondjes mee moet draaien. Kusje Zo grappig om te zien dat de dingen die voor ons zo vanzelfsprekend zijn zo moeilijk kunnen zijn voor een ander.

Toch ging het heel erg goed want Pip is normaal een onwijze zenuwpees maar omdat deze vrouw zo onverstoorbaar bezig was bleef Pippie rustig staan en was ze zo mak als een lammetje. Pling


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:19

En dan te denken dat wij ook zo sukkelig begonnen zijn,ik herinder me nog steeds dat ik pas reed en een pony waar ik op moest rijden moest opzadelen maar het bid maar niet in zijn mond kreeg en daar profiteerde die pony natuurlijk van.Toen kwam een vrouw me helpen en in1,2,3 zat het bid erin en ik zo heel verwonderd van hoe doet ze dat toch.
Heel grappig als je daaraan terug denkt. Dat is zeker al 10-11 jaar geleden maar toch zal ik het nooit vergeten Party!!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:21

ik heb de eerste keer de hoeven an de buitenkant geteerd.. Verward .........das wel al heel lang geleden hoor!!!!

Voorzitster AFM

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:22

He wat leuk zeg! Hopelijk is dit eindelijk het juiste baasje voor Pippi.
Hoor je niet vaak, dat iemand een pony koopt terwijl hij echt nog nooit gereden heeft en er niets van weet!
Gaaf dat Pip zo rustig bleef, zijn we niet van haar gewend Haha!
't Komt vast wel goed met die 2!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:24

Het bit wat je bij paarden gebruikt, schrijf je met een T Knipoog
Het is idd grappig om te zien, als een beginneling staat te klungelen (bijvb mijn mams *LOL* ) maar om een ander dingen te leren die jij al vanzelf sprekend vind is heel leuk! Dan zie je ze echt vooruit gaan, met rijden, maar ook in de omgang met dat beestje Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 13:31

Ja leuk he, zo heeft mijn moeder een paar keer op IJsco gereden en die was ook oorlog aan het voeren met het hoofdstel enzo.
En toen laatst mijn vader, had nog nooit op paard gezeten, die wilde ook wel eens op IJsco. Dus hij ging aan de goede kant staan, en zet zijn rechtervoet in de beugel.
"Euhm pap, als je er zo opklimt kom je er achterstevoren op..." Schijnheilig
En hoe ze zich dan in het zadel hijsen *LOL*
Maar toch vind ik het altijd heel erg leuk om anderen de kans te geven om ook de beginselen te leren. Als iemand bij mij komt rijden laat ik ze ook altijd zelf opzadelen en poetsen enzo.
Mijn zus ging laatst buitenrijden met een vriendin die al 3 jaar lest op een pensionstal, dus mijn zus overhandigt IJsco's zadel en hoofdstel...stond ze daar beteuterd te kijken...HAD ZE NOG NOOIT OPGEZADELD Frusty Dat is toch juist het begin van het hele paardrijden??

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:36

hihi..tja sommigen denken daar anders over Knipoog
Nu moet ik zeggen dat mijn moeder nog niet zelf durft op te zadelen, maar ik doe het wel voor en de vorige keer heeft ze zelf de riempjes ect...op de goede manier vast gemaakt, dus ze gaat vooruit Party!!

_________________
Bassie is weer terug! Joepie!! Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-08-06 15:51 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-08-06 15:52 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 14:24

Kan ook ja. Maar als mensen IJsco nog niet durven op te zadelen durven ze het bij geen enkel paard dus hoeven ze er niet aan te beginnen *LOL*
Iedereen vond IJsco zo'n poepie van AAH daar durf ik wel op...wat een schatje...en dan zaten ze erop en dan was het van "hij gaat wel erg zijn eigen gang he" en "hij gaat wel hard!" en "hij is wel sterk" hahaha, dat is het verraderlijke van de schattige kraaloogjes van een Fjord.


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 14:53

Whahaha...LOL *LOL* *LOL* *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 19:15

Hoezo eigenwijs Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan en 2 bezoekers