Gebruiken jullie een vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Gebruiken jullie een vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 07:02

En waarom, wanneer etc.?
En welke dekens (qua merk) vind je prettig?

Gr. Linda


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:09

Ik heb er ooit nog over gedacht om een vliegendeken voor in de wei te kopen. Maar dat idee heb ik maar uit mijn hoofd gezet omdat zo'n deken het geen week zou uithouden *LOL* . Het zou gesloopt worden door het rollen en het spelen met de anderen.

Misschien als ik echt eens grote tochten gan beginnen maken met de koets, dat ik dan een vliegedeken ga kopen voor de "menpony", want die lastige dazen maken dat je je heel de tijd met je zweep moet concentreren om die rottige beestjes weg te vegen!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:13

Ik ben van plan een vliegen dekentje te kopen, voor als ze heeft gezweet en dan gelijk de wei in gaat. Ik denk dat het dan wel fijn is voor d'r omdat de vliegen haar dan niet echt kunnen plagen. Ook voor gewoon in de wei, maar dat moet ik even aankijken omdat ze dan met vuelen loopt en die de gewoonte hebben in alles te bijten Lachen Maa rik koop er wle in iedergeval eentje, wanneer isk hem dan ga gebruiken moet ik nog even kijken Lachen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:13

Ik heb er 1 van S&K ik heb een paar keer een goedkope gehad meestal merkloos maar die gaan uitrekken of zitten op de borst zo ruim dat ze afzakken.
Deze blijf heel erg mooi liggen ik heb er nog wel een dekensingel om zodat hij niet gaat draaien.
Ik gebruik ze eigenlijk alleen maar op de trailer omdat het paard dan kort vast staat en zo de vliegen slecht wegkan jagen op borst etc en omdat hij dan rustiger staat .

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:17

Ik gebruik ze idd ook alleen maar op de trailer en op wedstrijden.
Ik weet niet wat voor merk ik heb, maar hij blijft wel erg goed. Hij was overigens ook niet echt goedkoop.
Die hele goedkope zijn compleet uit model na 1 x dragen!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:44

Ik heb er een van Harry's Horse met kruissingels. Gebruik hem alleen na afspoelen op mooi weer, transport en afzweten op stal. Niet voor op land.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:59

Vorige zomder had ik er 1 gekocht,die stuk was nadat Rinkja hem een paar uur op had gehad. Boos!
Maar ik ga denk ik wel weer een nieuwe kopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:06

Jep,
ik gebruik ze in de zomer onder mijn coolers, dan drogen ze sneller.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:52

Haha die van mij hebben de vervelende gewoonte de gaten toch iets te groot te maken...
Met het gevolg dat ik er wel 2 paarden in kan stoppen, en de viegen er weer goed bij kunnen. Heb je die deken tenminste voor niks gekocht, da's altijd erg prettig Haha!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:57

Tegen de vliegen heb ik een vliegendeken voor op de wei. Ze sloopt de deken niet en kan er gewoon mee spelen. Hij is van Harry's Horse. Ook voer ik knoflooktabletten bij tegen de vliegen (heb ooit gehoord dat dit helpt). Tif is dus vliegvrij. (soms).

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:03

Van moeder natuur heeft mijn paard een hele dikke mooie vliegenmepper gekregen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:03

Ik gebruik voor Omar geen vliegendeken maar moet wel binnenkort weer beginnen met knoflookpoeder.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:39

Nooit gebruikt en hij zou het bij RB ook niet uithouden denk ik.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:54

ja ik gebruik een vliegendeken (alle paarden bij ons hebben er eentje), zo'n geval van gaas met een hals en een buikflap. Voordeel: het scheelt me kapitalen aan vliegenspray. De deken is lekker ruim dus mijn zadel kan er ook onder voor een buitenrit. Over een maand of twee gaat die deken weer op. Nu mag ze genieten van een fijn dekenloos bestaan. Kan ze lekker rollen.

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:55

Ik gebruik altijd een ruime vliegendeken om over het zadel te doen als ik 's zomers het bos in ga. Ik doe dan alleen vliegenspray op de hals. Ik vind het erg goed werken.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:39

Gaat een vliegendeken over het zadel niet sneller scheuren? Kan je hem er eigenlijk ook onder laten dragen?

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 05:42

Joop heeft altijd heeel erg veel last van die hele kleine mugjes, hij begint nu al met heel erg schuren. Misschien gaan we een keer er toch een voor hem kopen, maar het is alleen zo duur als je een goeie wil kopen!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:04

Ik heb een witte gekocht omdat het ook wat koeler is. Bovendien zijn er bij ons met al dat water behoorlijk wat vliegen en muggen, dus het leek me wel handig.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:30

Cowgirl schreef:
Van moeder natuur heeft mijn paard een hele dikke mooie vliegenmepper gekregen.

helemaal mee eens.
Als hij op de wei staat gebruikt hij zijn manen, voorpluk en staart maar...
Maar met rijden (nouja warmstappen/uitstappen) en met mennen heb ik er een vliegendek op liggen.
Vorige jaar waren we een keer al mennend in het bos beland, en smiddags kreeg ik spontaan geld voor een vliegendeken van mijn vader Haha!
Die was overtuigd Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:37

Ik gebruik mijn vliegendeken alleen als er echt veel beestjes zitten. En dan alleen met rijden. Op de wei niet, dan gebruikt hij zijn staart wel. Bovendien zou zo'n deken het niet lang uithouden vrees ik.

* To Belg, or not to Belg *

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:34

Ik gebruik vliegendekens als ik ga rijden. Jurga gaat zowiezo overdag het land niet op, ze is nogal overgevoelig voor vliegen en dazen, ze krijgt centimeters grote bulten over har hele lijf. Als we har voor de kar of onder het zadel inpakken in vliegendeken, hals en evt kopstukkie, is het nog net te doen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:38

Ja, ik gebruik hem. Rihjoka is nogal gevoellig voor stekebeesten en wordt ook helemaal lek gestoken en met zo'n deken is het toch minder. Verder na het afspoelen en dat soort dingen.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:46

Ik gebruik hem alleen tijdens bosritten, anders begint hij erg irritant te doen (hoofdschudden, trappen enz.) en kan je niet meer fijn rijden.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:14

Tamara had d'r een keer eentje maatje paard die helemaal uit model was. Hij was heel lang(naar beneden) en heel kort(de rug). Je had dus een paard van 200 cm en een ruglengte van ong 95 cm ruglengte nodig die d'r in zou passen. Halverwege zat ook een biesje en daar onder hebben we hem afgeknipt, toen was hij maatje Dennis. Hij heeft hem 15 min omgehad toen er een keer verschrikkelijk veel mugjes zaten maar hij zat d'r toen al hopeloos mee in de knoop. Helemaal aan gort binnen 15 min. Nu ben ik op zoek naar een dun zomerdekentje, zijn toch ff wat sterker en hebben grotendeels het zelfde effect, ik zal helm toch niet vaak gebruiken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers