winterdeken-vraagje, anky of rambo/rhino?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

winterdeken-vraagje, anky of rambo/rhino?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 23:15

Ik heb even een vraagje over winterdekens, omdat ze zomer's vaak in de aanbieding zijn koop ik waarschijnlijk binnenkort een winterdeken.
Maar de vraag is welke?
Hij moet waterdicht zijn en absoluut niet schuren (dus geen naden op de schouder, zoals bij de highliner van Harry's horse).
Ik dacht zelf aan een Anky of Rambo/Rhino.
En als iemand andere suggesties heeft, de deken moet in pony en paardenmaat leverbaar zijn (paard is meestal geen probleem maar de wat duurdere merken zijn niet altijd in pony maat (165 onderlengte in mijn geval, nou ja mn pony's geval) )


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:18

ik heb een deken van mr ed. die is waterdicht, schuift niet, geeft geen schuurplekken en ligt super. of die in pony maat is weet ik niet.

Love the life that you live, live the life that you love

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:22

Allebei mijn dravers hebben Rambo dekens, zowel de middel- als de lichte uitvoering, in maat 165. Perfecte dekens, 100% waterdicht en schuren niet. Gekocht bij Divoza Zoetermeer, die maat is niet op voorraad meestal maar kan wel besteld worden.

Extremely rare and Beyond Compare

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:25

Ikzelf heb de rode Anky winterdeken en ben reuze tevreden ondanks dat deze niet waterdicht is. Hij schuift niet, ligt echt perfect, geeft absoluut geen schuurplekken en zorgt dat je paard een lekker dun velletje houd, zelfs in een vrij koude stal met buitenluik. Ook houd hij een kleine regenbui goed uit en heeft ie bij mij nog niet doorgelekt!

Zelf heb ik net een waterdichte Bucas tussendeken gekocht die ik van de winter over mijn winterdeken kan doen, ik heb allang gemerkt dat je dekens in de lente en het najaar het nats worden en niet in de winter. Vandaar dat ik dus voor een waterdichte tussendeken heb gekozen die ik zowel voorjaar, najaar en winter kan gebruiken Haha! Als ik een tussendeken van Anky had kunnen krijgen met dezelfde pasvorm als de winterdeken was ik absoluut voor deze gegaan, helaas word die nog niet gemaakt Frusty

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 00:38

Ja ik weet ook nog niet zeker of het een waterdichte tussendeken word of een waterdichte winterdeken, of allebei, maar dat hangt ook van de prijzen en evt kortingen af. (in iedergeval komt er 1 waterdichte deken voor beide paardjes en mn paard heeft m alvast) Ik heb voor mn paard de rhino lite, die bevalt me super, dus ik dacht zelf weer aan een rambo of rhino, voor winterdeken, maar de Anky is goedkoper en ik heb van verschillende mensen gehoord dat die ook super ligt en niet schuurt, zowel de waterdichte als een niet waterdichte.
(ik ben iig wel een deken freak, want het liefst wil ik gewoon alles Haha!)
Maar ja het geld is toch een keer op Boos!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:31

*volcano* schreef:

(ik ben iig wel een deken freak, want het liefst wil ik gewoon alles Haha!)
Maar ja het geld is toch een keer op Boos!


Ik herken het gevoel Haha! Heb afgelopen weekend een nieuwe Anky zomerdeken gekocht die ook als vliegendeken werkt en mijn nieuwe tussendeken van Bucas dus, ben er helemaal blij mee Nu kan ik eindelijk mijn winterdeken laten reinigen en opbergen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:06

Wij hebben als winterdeken de Rambo Turnout dikste/zwaartse uitvoering.
Het is de enige deken gebleken die ze meerdere jaren kunnen dragen zonder te slopen.
Meestal gaan ze 3 a 4 jaar mee.
De paarden lopen er de hele dag mee buiten en ze zijn perfect waterdicht.


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:17

Ilindra schreef:
Wij hebben als winterdeken de Rambo Turnout dikste/zwaartse uitvoering.
Het is de enige deken gebleken die ze meerdere jaren kunnen dragen zonder te slopen.


Nap heeft zijn winterdeken keurig netjes gehouden, geen scheurtje of vlek te herkennen, tot vorige week. Het was warm en ik had de deken op de zolder gelegd boven zijn stal. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet maar de volgende dag lag de deken onder de mest in elkaar getrapt middenin zijn stal Boos! Hij heeft hem van de zolder dus afgetrokken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:33

Als winterdeken de Rambo Rhino Turnout, hiervoor de Rambo Wug, maar daar was hij uitgegroeit Haha! Als tussendeken een Rambo en ook de zomerdeken een Rambo. Echter gebruik ik geen zomerdeken, dus wordt gebruikt als regendeken en ik leen hem weleens uit aan mensen op stal die om de een of andere reden geen waterdichte winterdeken hebben....
bijvoorbeeld als er in hun dek een scheur zit.
Ze zijn allemaal waterdicht en goed ademend, toen ik hem net had gekocht kreeg ik er een winterdeken bij (de voering was deels vervangen Haha! ).... en heeft hij eens een deken van zichzelf af gescheurd (badstof zweetdeken) dus ik wilde graag scheurvaste dekens Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:56

Ik heb me laten vertellen dat de Rambo Turnouts met blauwe voering uit de collectie gegooid worden/zijn, dus wellicht dat je die goedkoop ergens op kan pikken. Ik heb er toen een bij Ooteman gekocht voor 140 euro... maar dat was een aanbieding.

Verder doe ook ik vaak gewoon een waterdichte Bucas over mijn andere dekens heen en dat werkt eigenlijk prima.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:44

Als ik zou moeten kiezen tussen die merken: Rambo. Zeker! Dat is zo'n goed, sterk merk.
Anky spullen zijn vooral mooi, maar ik vertrouw meer op Rambo als het op sterkte en kwaliteit aankomt.

Als je net iets lager wilt gaan zitten qua prijsklasse, dan zijn BR dekens ook erg goed.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:04

Ik ben helemaal gek van Rhino's. Alleen hebben ze ze hier in nederland niet in de maat die ik zoek. Ze hebben in nederland helemaal niet(niet een merk) de maat die ik zoek.
Ik haal dus Rhino dekens uit engeland, 130 cm onderlengte. Ze zitten bij Dennis als gegoten. Echt perfect.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:45

Canvas, die zijn KEI, en KEI sterk, en geloof ik ook nog eens waterdicht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, paardje2013 en 45 bezoekers