SGW Roden: een goed begin en een mooie afsluiting!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

SGW Roden: een goed begin en een mooie afsluiting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 13:31

Na een hele lange dag en een korte nacht is hier dan eindelijk mijn verslag van de SGW in Roden.
Dit was voor Ret en mij weer de eerste wedstrijd van het seizoen. De laatste keer in de klasse B-paarden.

Zaterdagochtend ging mijn wekker af om 4.50 uur.. Gaaaap Op een tijdstip dat een normaal mens nog in zijn bedje ligt te slapen, stond ik mij al klaar te maken voor de wedstrijd.
Op de gang kwam ik nog een ietwat slaperige Marco tegen en Ka was aardig wakker. Lachen Ik zelf trouwens ook. Het viel me erg mee. Haha!

Om half 6 waren we ongeveer op stal en de staleigenaar was op dat moment net aan het voeren. Toen Ret z'n eten op had, ben ik hem gaan invlechten. Zoals gewoonlijk vond ie dat NIET GRAPPIG!! Boos!
Na het invlechten klaargemaakt voor de rit en meneertje rende zowat de trailer in! Hij had heel goed door dat er weer iets leuks op de planning stond.

Na exact 1,5 uur rijden kwamen we aan bij het Ronostrand in Roden.
Karin en Marco waren al vooruit gereden en hadden mijn startnummer opgehaald en nog even betaald.
Uurtje of kwart voor 9 Ret opgezadeld, want om kwart voor 10 moest ik mijn dressuurproef rijden. Tijdens het losrijden veel aan lengtebuiging gewerkt, ging lekker. Af en toe werd ie wat sterk, maar kreeg hem weer netjes terug. Ook was Rom al vroeg aanwezig om mijn dressuurproef te aanschouwen, toppie hoor! Lachen
De proef ging naar mijn gevoel wat slordig. Bij het binnenkomen bijvoorbeeld stond ie hartstikke mooi vierkant, en net nadat ik had gegroet gooide ie z'n achterhand wat naar rechts. Nog een schoonheidsfoutje bij het teugels op maat maken na het halsstrekken op de volte. Hij kwam wat tegen de hand. Verder ging alles wel redelijk netjes. Maar ik had zelf het gevoel dat er niet echt hoge punten uit kwamen. Was zelf dus niet helemaal tevreden.
Na de proef direct de vlechtjes uit z'n manen gehaald en hij was meteen weer vrolijk Haha!.

Na de dressuur Ret afgezadeld en even gewacht op Gomir, die ook net had gedressuurd en haar paard aan het afzadelen was. Samen met Gomir, Gomir's moeder, Karin, Marco, Maarten en Paul heb ik de cross verkend.
Het was echt een mooie locatie. De bodem was op sommige stukken best zwaar. Mooie sprongen, veel combi-sprongen, waar ik zelf nog beetje zat met de afstanden die ertussen zaten. Na wat gereken en gepuzzel was ik eruit op hoeveel ik ze zou nemen.

Na een uurtje was de cross verkend. Ka is toen vast Retje spring- en crossklaar gaan maken, terwijl ik met Rom nog ff het springparcours heb verkend. Zag er niet zo moeilijk uit. Tussendoor werden de uitslagen van de dressuur opgehangen en daar bleek dat ik gedeeld 3e stond met 162 punten!! Party!! Dat was dus echt een verrassing, want dat had ik zeker niet verwacht. De 2e had 168 pnt en de 1e had 179 pnt. Ik had dus een erg goede uitgangspositie. Lachen Het was nu nog een kwestie van foutloos springen en een goede cross neerzetten en ik was verzekerd van een prijs (er waren 4 prijzen).

Mijn starttijd met springen was 12.56, maar ze gingen op een gegeven moment wel erg snel er doorheen. Ik zat er net 10 minuten op en had nog net tijd om wat kleine sprongetjes te nemen en toen moesten we de ring al in. Maar ik zag het wel zitten, want tijdens het losspringen voelde Ret fijn. Lekker voorwaarts, hij had er echt zin in. Wist precies wat hem na het springen nog stond te wachten Haha!.

Het parcours ging erg lekker, na hindernis 8 werd ie wat feller en sterker, maar ik kon hem nog goed bij me houden en we waren foutloos. Maarten heeft het gefilmd en Marco heeft heel wat gave pic's gemaakt.
Nu dus alleen nog een kwestie van een goed cross rijden...

Toen door naar de voorkeuring waar ie heel netjes een hartslag had van 60.
De start lag aan het meertje. Er stond een best wel harde wind, er lag heel mul zand op het strand en Ret vond het allemaal super! Hij was nog nooit op het strand geweest, dus hij keek z'n ogen uit. Heel komisch Haha!!

Om 13.14 mochten we starten. Ret liep een lekker constand tempo, was lekker voorwaarts, mooi z'n oortjes erop. Ik kon aan hem merken dat ie er zin in had. Nergens was ie kijkerig. De sprong bij de waterbak was een boomstam vanuit een best wel smal slingerig bospad. Na de sprong ging je naar beneden het water in. Ret kwam uit het paadje, zag de hindernis, trok er lekker naar toe en plonste zonder aarzeling het water in. Volgens mij is ie verslaafd aan water ofzo, hij vindt het altijd zo gaaf! Cool
Op het filmpje dat Marco heeft gemaakt bij de waterbak is ook te zien hoe strak z'n oren naar voren staan Haha!.

Na hindernis 12 waren en 3 verplichte doorgangen over een heel groot stuk grasland. Op dit punt heb ik hem lekker voluit laten gaan, om nog wat tijd terug te winnen op de slingerige bospaadjes.
En toen waren we alweer bijna bij de finish. En nog steeds foutloos.
Maarten stond te filmen aan de overkant van het meer. Daar was een combinatie van 4 sprongen achter elkaar (waaronder de afsprong en de in-uit aan de rand van het meer). Boven op de heuvel heeft Maarten hele mooie shots kunnen maken van ons. Daarna nog de picknicktafel, de punt, nog een sprong en op naar de laatste. Een mooie massale oxer van twee grote boomstammen. Je kon daar ook de linkerkant nemen, die was wat lager, maar Ret liep zo lekker de hele rit, dat ik besloot om gewoon rechtdoor te gaan, over het hogere stuk. Deed ie zonder moeite.
En toen nog ff lekker de laatste paar metertjes doorgereden en we waren alweer gefinisht.

De optimale tijd was 374 seconden en wij hadden hem foutloos in 371 seconden gereden. Ik heb gewoon helemaal op mijn gevoel gereden, helemaal niet op de tijd gelet. Dus best knap dat we zo dicht bij de optimale tijd zaten. Lachen

Nu we de cross gehad hadden, had ik helemaal een goed gevoel erover.
Ret had zin in nog een rondje , maar heb hem maar ff rustig proberen te laten stappen langs de weg, om hem na 10 minuten aan te bieden om te keuren. Weer netjes een hartslag van 60, keurig dus Lachen

Daarna Ret lekker afgesponsd en op de trailer gezet. Aangezien ik dus verzekerd was van een plaats bij de eerste 4 moest ik blijven voor de prijsuitreiking. Karin en Maarten zijn toen alvast met Ret terug naar huis gereden, Marco en ik zijn nog gebleven.
De prijsuitreiking was pas 2,5 uur later en omdat Marco zijn haar nog wilde laten kortwieken, hebben we heel Roden nog moeten doorlopen, om een kapper te vinden die NIET om 15 uur dicht ging... Frusty

Daarna weer terug naar de wedstrijd en op de uitslagen gewacht.
Amy nog gezien met Melano bij de trailer. Eventjes staan kletsen, was gezellig.

In de kantine hing de lijst met uitslagen en daar bleek dat Ret en ik als 3e waren geeindigd over de hele wedstrijd!!! Haha! Party!!
Bewijst ie zich toch maar weer tussen z'n grote 'broers'.

Dat kon dus niet mooier: een goed begin van het seizoen en een mooie afsluiting van de klasse B... Op naar de L (Ambt-Delden)!! Ons dagje kon niet meer stuk!

Vanmiddag ga ik naar Retje toe, lekker relaxen in het bos. Hij is vandaag ook nog eens jarig, dus ik denk dat ik hem maar ff ga verwennen met een worteltaart. Een extra grote, want die heeft mijn kleine dappere pony wel verdiend! Lovers

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik een superdag heb gehad.
Maarten, Karin, Paul en Marco ontzettend bedankt voor jullie hulp, het was echt teamwork Lachen!!

En Paul, ik hoop dat je Ambt-Delden bij ons L-debuut kunt zijn, om me nog een beetje te 'personal-coachen ' Lachen.

Carina, ik vond het leuk om jou ook eens ontmoet te hebben. Ik vond het zo sneu voor je van het water. En dat terwijl Ontario verder zo goed sprong!
In Ambt-Delden gaat het helemaal goed komen!

De foto's laten helaas nog 2 weken op zich wachten, aangezien onze fotograaf 2 weken verhinderd is...
Maar als jullie dus nog ff geduld hebben, ze zijn echt de moeite waard! (ik heb ze gezien en Marco heeft weer eens goed zijn best gedaan )

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:02

Mooi verslag Lautje!
Gefeliciteerd en succes in Ambt-Delden!
(ben wel benieuwd naar de fotos Haha!)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:18

gefeliciteerd!!!!!! leuk hoor!
had je bij de waterbak ook van die slingerbochtjes dan een boomstan en dan schuin het water door en dan ging je weer omhoog?! want tijdens het NK daar had je dat wel, en stond er bergopwaarts een dikke oxer!
succes in de L!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:30

Proficiat!! Netjes gedaan!!

Ben benieuwd naar de foto's.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:38

Lautje schreef:
Om 13.14 mochten we starten.

Hmmm en wij kwamen dus ongeveer om 13.20 aan
Het was dus echt net een minuutje ofzo nadat jij gefinisht was, grmm *LOL*
Erg jammer dat we je niet hebben zien rijden, maargoed, we hebben wel het parcours gelopen en petje af hoor, wij doen het je niet na!
Je moet een behoorlijk portie lef hebben volgens mij om over die hindernissen te komen...
Ontzettend goed gedaan, een derde plaats!!! Echt super!
Zo zie je maar dat stokmaat helemaal niks zegt. Doorzettingsvermogen, lef, uithoudingsvermogen en een vechterskaraktertje wel.
Hoop dat ik de film nog eens mag zien, ben erg benieuwd.
En als ik de kans krijg wil ik jou en Ret natuurlijk ook nog eens in het echt zien crossen, dat moet een mooi gezicht zijn volgens mij.
Gefeliciteerd met je 3e plaats en Ret met z'n verjaardag!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:32

Gefeliciteerd Laura!
Jullie hebben het weer super gedaan. En ik weet zeker dat het in het L helemaal gaat lukken.
Omdat wij een hele andere route hadden heb ik de waterbak helaas niet gezien. Maar ik hoorde wel van veel mensen dat die heel erg zwaar was.
En het liep die dag wel allemaal erg in, want ik moest steeds ook eerder starten (behalve de cross dan want dat mag ook niet)... Op dat grasveld zeg maar had je een heel mooi overzicht van alle hindernissen. Maar ik had mijn vader gepland bij de picknicktafel. Ik had gezegd dat die op de tijd moest letten van mij en moest schreeuwen of ik harder moest of juist zachter, want ik wou het niet nog een keer laten gebeuren dat ik 40 seconden te snel was van de optimale tijd. Helaas was ik net 2 seconden te laat van de optimale tijd. Toch wel netjes he? Lachen
Ik vond het een erg mooie cross. Voor ons was die nog niet eens zo moeilijik Dat zand was wel af en toe heel erg zwaar he. Melano had er soms wel wat moeite mee.

Ben benieuwd naar de foto's Party!! Die van mij ben ik nu aan het uploaden...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:27

Gefeliciteerd!! Super begin!
Ik heb vanmiddag samen met Merel de cross gelopen, zag er redelijk ingewikkeld uit (zeker nu het klaar stond voor de Z Haha!)
Maar een mooi parcours, morgen zal ik weer even kijken als er gereden wordt Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:34

Oh wat gaaf zeg! Gefeliciteerd met je plaatsing en Retje!

Ik ben erg benieuwd naar de foto's en de filmpjes. Hopelijk zie ik jullie ooit gewoon in 't echt crossen, lijkt me super om te zien!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:15

Leuk verslag Lau
Jullie gingen echt super zaterdag Party!!

Ik had met de dressuur niet zo fijn gereden(zoals gewoonlijk Knipoog ), maar had toch nog 145 punten. Eigenlijk 147-2 Bloos Er sprong bij het afgroeten een paard van de veewagen(recht achter de jury) en Ontario wilde eigenlijk omkeren en de baan uitrennen. Ik was zo blij dat ik naar voren ging ipv naar achteren dat ik spontaan de verkeerde kant opging Bloos

Springen ging wel goed, maar hij was wel wat heet. Zat er nat als Lautje pas een minuut of 12 op, omdat het ineens inliep...Maar ik was wel foutloos al ging hij op de laatste hindernis wel erg vroeg af Bloos Ik wilde er echt nog een galopsprong bij maken

Nog even een paar sprongetjes gemaakt voor de start van de cross en dat ging lekker Lau zien starten en over het eiland weer binnen zien komen. Zag er echt super uit hoor Party!!
En toen mocht ik zelf van start(Cody heeft me wsl nog wel zien hobbelen, want ik ben om 13.24 gestart Knipoog ). Hindernis 1, 2 en 3 gingen super. Hindernis vier was een dubbel die vrij ruim stond en ik kwam niet zo lekker bij de eerste. Hij liep er wat dicht onder dus toen hebben we er tussenin een krabbeltje bij moeten maken. 5, 6, 7 en 8 gingen ook weer super en toen was ik al bij het water. Alleen daar ging hij vol in zijn ankers toen hij het water beneden zag(ontario stond met zijn voorbenen op de bovenste balk Bloos Hij wilde eigenlijk springen...). Daarna kreeg ik hem niet eens meer in de buurt van de hindernis...Verdrietig
Ik mocht dus mijn rugnummers inleveren en ben nog wel(via de zijkant, dus zonder de helling) door het water gedraafd. Daarna was het einde oefening Verdrietig
Ik kreeg een route binnendoor en kwam op het grote veld, maar hij had niet gezegd hoe ik dan verder moest. Heb dus maar gewoon de route gevolgd. Zag alle mooie hindernissen van het tweede stuk die ik niet meer mocht springen voorbijkomen Verdrietig Maar de laatste hindernis heb ik lekker nog genomen Tong uitsteken Daar kon ik zo mooi naar toe rijden *LOL* Dat ging ook super gelukkig

We gaan vol goede moed op naar Ambt-Delden Het gaat helemaal goed komen, maar ik had er zaterdag echt even helemaal de balen van Bloos Ik had echt hard getraind en hij ging zo goed en dan raak je eruit op zo'n rothindernis Verdrietig

Het was trouwens hartstikke gezellig met Karin, Lau, Maarten, Paul en Marco En Paul nog bedankt voor je peptalk hè! Cool
Volgende keer gaan we er gewoon weer voor Party!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 01:03

Gefeliciteerd Laura Lachen
Goed gedaan! En in Ambt-Delden ben ik er misschien ook wel bij, maar dat duurt nog effies Lachen
Peptalks horen bij de taakomschrijving Carina Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:29

Super hoor, gefeliciteerd en heel veel succes in de L! Gaat vast wel lukken!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:22

Super gedaan, Lau, gefeliciteerd!
Hopelijk pakt ie in de L net zo goed aan, maar dat zal vast wel.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:35

SUPER VAN DIE GEKKE RET. Gefeliciteerd jullie beiden. Straks mag hij als beloning die mooie deken om. Hij ligt al gewassen op jullie Retje te wachten.

Wanneer is Ambt Delden? Misschien komen wij dan ook. Evert-Jan zijn zus woont daar namelijk en misschien is daar wel wat te combineren..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:31

Super gedaan!!!!!!

Ik heb zaterdag ook lekker gecrosst in de M-pony's... Ik had een foutloze cross, het springen ging wel aardig, met inspringen was hij me een beetje te sterk, maar voor de rest ging het lekker, ook de dressuur ging super alhoewel de jury het daar niet zo mee eens was maar daar hebben we het maar niet over...haha
Ik sta nu M+6 en van mijn instructrice krijg ik advies om naar de Z te gaan, maar ik vind het allemaal wel erg snel gaan, dus ik ga nog even denken of ik NU naar de Z ga of na het NK...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:57

Super hoor Lau, echt knap! Verheug me al op de foto's!

Nog effe een (misschien stom Verward ) vraagje: waarom moesten die vlechtjes eruit na de dressuurproef? Mag je niet ingevlochten crossen? Verward

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:08

je mag wel ingevlochten crossen hoor, geen probleem zelfs, maar je kunt de vlechtjes er ook uit doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:49

Maar waarom dan? Is toch hartsikke nejes als íe ingevlochten is? Ik weet dat je niet per se hoeft te vlechten, maar ik ben gewoon nieuwsgierig (als gebruikelijk Haha! ) waarom die mooie vlechtjes er na het dressuurgedeelte uitgingen Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:01

Smaken verschillen, that's all Lachen

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 18:32

He Sonja,

Die vlechtjes zijn niet verplicht met crossen en springen en aangezien Ret zich fijner voelt zonder vlechtjes en bij hem vlechtjes veel minder mooi staat dan geen vlechtjes, haal ik ze er na de dressuur altijd direct uit. Lachen

En Hanifa, Ambt-Delden is 29 mei, hemelvaarstdag (op donderdag dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:27

Aha, ksnappum... Haha!
Pffffff hele nacht niet kunnen slapen...... *LOL*

Maar met of zonder vlechtjes, ik vind het knap!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:08

Ik gooi de vlechtjes er met uitstappen van de dressuurproef zelfs al uit Bloos Ik vind het helemaal niets die dingen(en mijn paard ook niet).

En zonder vlechtjes heb je trouwens ook veel meer houvast als je eens een pluk manen nodig hebt Knipoog


Ik sta trouwens op de wachtlijst voor Ambt-Delden...Verdrietig Ik word echt helemaal gek van het op wachtlijsten staan Verdrietig
Vorig jaar was ik bij sommige wedstrijden met drie maanden vantevoren opgeven nog te laat, terwijl een clubgenoot drie weken voor de wedstrijd opgeeft(zelfde klasse!) en er wel tussen kan...Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:33

Zooo... eindelijk een reactie van een van de grooms... Mijn usericon maakt wel duidelijk waarom het zo lang heeft geduurd voor ik een reactie kon plaatsen. Haha!

Ret heeft het weer super gedaan, hij heeft er zo ontzettend veel lol in elke keer! Op naar Ambt-Delden, hoop dat de kippengriep niet nog verder om zich heen grijpt...

En ook ik ben benieuwd naar de foto's, heb ze maar heel eventjes kunnen bekijken maar na mijn vakantie komen ze op Bokt! Party!!

BTW er is al één foto beschikbaar, als het Lautje lukt om die te (laten) verkleinen... Lachen