Help, grote snee...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 20:35

in de BUIK van Sib...

waarschijnlijk opgelopen door langs een spijker of ander scherp iets gelopen te zijn, hij was nl. "eng" glad! De snee meet ong. 7 centimeter en zag er niet diep genoeg uit om te laten hechten... ik spuit het sinds gisteren 2 keer daags in met Acederm, maar ik merk weinig vooruitgang. Iemand enig idee hoe snel dit geneest en of er een litteken (witte haren) overblijft?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:39

Ik zou wel even DA laten komen, misschien moet er een krammetje in zodat er geen litteken ontstaat straks?

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:06

Zielig hoor voor Sib Huilen
Voor wondjes gebruik ik altijd groene zalf, deze is verkrijgbaar bij de dierenarts.
Het ontsmet en heelt tegelijk, en doordat de wond zo snel dichtgaat laat het ook geen witte haren na.
Beterschap !!!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:22

Carina heeft dat ook gehad vorig jaar. ik heb er betadine zalf opgesmeerd, dan komen er ook gen vliegen in.
Carin aheeft geen witte haren gekregen, bij haar groeien er gewoon helemaal geen haren op... Frusty Frusty Frusty

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 21:34

Ga maandag gelijk ff de DA bellen (weer!).
Jammer hoor zo op de valreep zo vlak voor zijn verhuizing, baal er wel van putverdurie!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-08-05 21:35 ]</font>

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 22:03

Met Acederm moet het wondje echt binnen een paar dagen helemaal dicht zitten. Als je geen vooruitgang ziet, bel dan gewoon de dierenarts. "Better safe than sorry".

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 19:25

Hier even het vervolg... het gaat wel beter sinds vandaag, gelukkig!Dierenarts gebeld, vond het niet nodig om te komen kijken aangezien er niks "uitpuilde", raadde me wel aan door te spuiten met de Acederm ig.v. infectie.
Het is nu dicht en er zit een roze velletje overheen. Ben toch bang dat ik er een litteken aan over houdt aangezien de snee aardig openstond. Ik heb nog gevraagd aan de stalhouder om hem niet te lang op het land te laten zodat die buik niet zo dik wordt en er niet zoveel spanning op de wond komt i.v.m. openspringen, maarja... daar wordt uiteraard geen gehoor aan gegeven... Extreme duivel

(Als je dan toch weggaat ben je ineens stront voor ze, apart volkje he?)