cavia!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 20:46

jippie! omdat mijn konijn vorige week moest inslapen, heb ik nu een cavia gekocht. hij heet noodletje (noedeltje) langharig, en nog maar 10 weekjes oud!! hij is bruin met wit en zijn koppie is zwart!! hij is zooo lief!!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 22:17

Whoehaaaa!!! Leuk man!
Ik wil ook weer eentje... ik vind ze zooo lief, die beessies! Zodra ik mijn eigen huisje opgeknapt heb, neem ik er ook weer een. Nou twee wil ik er dan.
Maar ja, kan dus nog wel ffies duren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 09:01

wij hebben vroeger ook een langharige gehad, die was echt superoud geworden 15! We kregen hem (Habbakuuk)pas toen hij al 11 was omdat zijn vorige eigenaren er geen zin meer in hadden. Dat was op het laatst dus een grijsharige cavia.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 10:36

Gaaf!! leuke beesjes zijn dat he cavia's? Ik neem voorlopig geen nieuwe meer want ik ben nog niet over het overlijden van Bliksem (mijn cavia) heen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 10:48

Ik heb drie cavia's gehad maar die zijn allemaal helaas vrij snel doodgegegaan.
Ik had ook twee hamsters die volgens mij een beetje hele erge ruzie hebben gehad. Om het smakelijk te houden er is er nu nog 1......

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 12:56

Ik heb er twee Muis van 6 jaar, een driekleurige borstelhaar met een zwart koppie en een witte "hanenkam" echt heel punk en Djinn een cremekleurige langhaar van 8 maanden. Muis is echt een knuffel gaat alnguit bij je in je nek liggen enzo. Djinn is nog wat schuw maar ze zeuren harder om voer dan de katten (die er ook wat van kunnen)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:02

'k heb er in de loop der jaren heel wat versleten, dwz ik kreeg er 1 die drachtig bleek te zijn, nou dan gaat het snel, vooral als je niet doorhebt dat 1 van de baby's ook een meneertje is, dus weer 3 nesten. Kon ze gelukkig makkelijk kwijt in de dierenwinkel. Heb er nu nog twee, Freddie, een kleine zwarte gladhaar (meer ratje als cavia), en Pietemien, een ruwhaar in zwart, bruin en wit.
Mooi spul, zou er niet zonder kunnen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:29

hou er alsjeblieft goed erg in dat een cavia zelf geen vitamine C aanmaakt, en dat wel degelijk nodig heeft. DUs regelmatig fruit geven, of wat druppels vitamine C door het water

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 00:59

sorry maar cavia's enzo. Ik heb er niets mee. ik heb er een paar als logeetje gehad en mijn kat vond ze wel leuk. de cavia's trouwend de kat ook. Maar ik heb er niets mee. mijn moeder verteld dat ik er wel ooit een heb gehad. Maar dat weet ik niet eens meer. dus zo'n indruk heeft het niet gemaakt haha

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 08:41

Ik vond cavia's altijd geweldig. Als ik later meer thuis ben en een tuin heb wil ik er ook weer een paar.
Dit was met cavia Piep, die is een jaar of 8 geworden. de foto komt uit 1981 denk ik.
Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 10:53

hahaha, originele naam!!! Piep

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 13:24

En wat een lieve fotoo!!!!!!


flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 19:50

haha ja hij is zo lief joh, hij word nu al wat rustiger, inhet begin rende hij steeds piepend weg! ja ik geef elke avond groen (andijvie, witlof, peterselie) en cavia voer dus volgens mij is dat wel goed toch?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 20:05

sinaasappels vinde zo ook errug lekker en vooral daar zitten vitamine c in

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 20:19

Ik dacht ook eerst dat caviavoer (met toegevoegde vitamine c) en elke dag groenvoer genoeg was. Tot een van mijn cavia's wat lusteloos werd. Vitamine c tekort. Het is dus echt belangrijk apart vitamine C bij te voeren . Bij de dierenwinkel hebben ze druppels die je door het water en voer kan doen maar fijngestampte (mensen) vitamine C pillen door het water kan ook volgens mijn dierenarts of zelfs een heel klein beetje roosvicee door het drinkwater. Er zit ook veel vitamine C in peterselie en paprika.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 18:16

ooooh ok bedankt he!@

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 18:53

roosvicee door het drinkwater vinden de meeste cavia's errug lekker. wij hebben het bij ons op de kinderboerderij ook regelmatig gegeven

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 11:00

die van de roosvice kende iknog niet. Is wel slim, al zou ik er niette veel van geven, vanwege de suiker. Ik geef mijn knaafjes cavia-voer, iedere ochtend en avond verse groente of fruit, verder regelmatig een knabbelstaaf. Ze drinken maar erg weinig water en met VitC erdoor helemaal niet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 13:25

Ik was gisteren in Emmen in de dierentuin. Daar hebben ze van die hele grote bakken vol met cavies! Ik vind ze zoooo schattig en het kriebelt alweer. Zodra ik in mijn "eigen" huis kan, komen er weer twee knagertjes.
Twee, want das het beste voor de beestjes. Ze kunnen soms erg eenzaam worden....
Aangezien ik er alleen 's avonds ben, vind ik het oneerlijk ten opzichte van de cavie. Met zijn tweetjes hebben ze overdag ook afleiding!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 10:38

Is de kinderboerderij dan weer open? Die was namelijk vanwege MKZ afgesloten, en aangezien de knaafjes daarboven zitten, dacht ik dat je er niet bijkon?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 10:18

Dit is trouwens een erg goede site met informatie over cavia's
<br>
<A href="http://members.ams.chello.nl/f.koornneef/">Caviahuis Pinkeltje</A>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 21:45

Het kon wel, verder was alles dicht in de boerderij. Je kan vanaf beneden uit het rattenriool in de ruimte van de cavies komen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 21:57

de kuikentjes ook niet te bereiken? Vind ik ook zulk leuk spul. Toen ik een jaar of 8 was heb ik van mijn zwager een kuikentje gekregen. Om dat mijn konijntje toen dood was kon ie in het konijnehok, iedere dag mocht een poosje los lopen. Tot ie te groot werd, is ie terug gegaan naar de ouders van mijn zwager. Had ie mooi de ruimte om te scharrelen...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:06

Nee ook de kuikentjes waren afgesloten. Ik ben ook dol op dat jonge spul. VInd grote kippen overigens ook erg leuk!
Wij hebben ook ieder jaar kuikentjes, dit jaar hebben we een "lakenvelder". Nou ja, wel een beetje een mislukte haan, maar toch wel mooi. Komen vast mooie kippies van! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, _Nadia_, CarpeDiem_, claudtje, Evito_06, Flew, Gaby, GrapeshotBot, hagelslag, Ineke2, Josien_, JoyenUnory, Kirrietje, Ladyson, Lielle, Luzerna, MoniqueT, Mrskiwi, Nathalie18x, Nicky1963, NinaZ, Niobe, Pova, Roulette_, runnerfan, ryukapple, YvonneV en 76 bezoekers