vraagje voor bijrijders!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

vraagje voor bijrijders!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 13:25

ik heb een vraagje! en wel voor bijrijders van een paard of pony van iemand anders...

kopen jullie ook spullen voor het paard? zoals halsters, snoepjes, borstels en misschien andere dingen. een vriendin van mij koopt nooit wat voor haar verzorgpaard, en betaald er ook helemaal nix voor. ik heb ook een verzorgpony en koop af en toe wel wortels en oud brood, nu wil ik een nieuw halster kopen maar zij zegt dat de eigenaar dat zelf moet doen.

hoe denken jullie daar over? ik betaal trouwens voor de rest nix mee aan de pony.


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:31

ik koop altijd snoepjes enz voor mijn verzorgpaarden
heb ook al eens een halster gekocht hoor.
Ik hoef eigenlijk niks te kopen want we hebben zo goed als alle spullen
en ik vind dat ik op zijn minst iets kan terug doen voor die mensen want ik mag trouwens gratis voor hun paarden zorgen en rijden

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:34

In de tijd dat ik nog paarden voor andere reed, had ik er meer tuig liggen als de eigenaar zelf Lachen

Alleen toen ik daar stopte werd zijn kast wel erg leeg *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:11

Same here.... Haha!

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:54

Er liggen ontzettend veel spullen. Maar ja...ik ben shopverslaafd Haha! !! Dus als er weer zo'n leuk boekje van horselover binnenkomt moet ik gewoon weer wat kopen!!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:12

Eigenlijk wil ik best graag dingen kopen voor het paard......maar wanneer ik dan iets van plan ben, denk ik bij mezelf, waarom??? Zoals snoepjes of brood dat kan, maar dat neem ik gewoon van huis mee (brood en appels etc).
Maar heb nu een keer een halster met touw gekocht en dan niet specifiek voor het paardje waar ik op rijd, maar voor algemeen. Omdat we rechtstreeks van huis naar het land fietste en dan met paard naast de fiets naar stal. En anders moest ik altijd eerst naar stal.
Maar heb het er wel met een aantal over gehad. Ik doe met het tuig samen met de bazin, want die gebruikt het zadel voor 2 paarden. Ook dekens en peesbeschermers en borstels heeft ze al, dus is het een beetje een belediging om het apart te gaan kopen, alsof haar spul niet goed is.
Ik wacht dus gewoon daarmee tot het een keer echt nodig is of tot ik me eigen paardje koop.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:45

Ik denk dat vooral verbruiksartikelen wel op prijs wordt gesteld... Dus inderdaad: ook eens snoepjes meenemen of en zak muesli voor na het rijden (of dat wat hij altijd krijgt na het werk), een keer en vliegenspray meenemen of antiklit of een shampoo... Vooral die dingen die je beide gebruikt voor het paard en extra snel op gaan doordat je vaker met het paard bezig bent...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:51

Ik rijd ook een paard voor andere mensen, hoef er ook niks voor te betalen maar koop zelf eigenlijk nooit wat. Neem wel eens snoepjes mee, heb ook wel eens een bontje voor het halster gekocht, maar verder niks. Ik help vooral mee door de stallen aan te vegen, uit te mesten (ook de stal van het andere paard, die ik niet rijd), zadel en hoofdstel invetten, bak harken enzv. Gewoon als ik iets zie dat gedaan moet worden. We hebben er nooit iets over afgesproken, maar ik doe het gewoon. Ook als de eigenaren er niet zijn, verzorg ik de paarden. En ik neem voor de eigenaresse een paar keer per jaar een boemetje/bloemstukje oid mee.

:D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:53

toen ik nog bijrijder was kocht ik niks. kon ik ook simpel weg niet betalen. en de spullen va de eigenaar waren altijd prima in orde.

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:56

ik koop zo nu en dan welleens wat hoor! en daar heb ik dan zelf ook profijt van!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:56

runningkawa schreef:
In de tijd dat ik nog paarden voor andere reed, had ik er meer tuig liggen als de eigenaar zelf Lachen

Alleen toen ik daar stopte werd zijn kast wel erg leeg *LOL*


hmm... dit komt me heel erg bekend voor Haha!
om heel simpel antwoord te geven ja. eerst vraag ik het aan de eigenaar, vind die het niet nodig (wat ze meestal niet doen), dan haal ik het zelf als ik het zelf wel nodig vind.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:42

Ik had voor Dennis ook alles zelf toen ik hem nog verzorgde. Inmiddels heb ik Dennis zelf aan mijn verzameling toegevoegd Knipoog . Voor Dien heb ik wat losse spulletjes, net als voor de andere paardjes.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:06

Ik koop ook wel is wat voor Roos, heb vandaag nog bij tentenkamp peeskappen en een hoofdstel gekocht, niet dat het hard nodig is ofzo.. heb ook zelf halsters, halstertouwen en een shabrak gekocht (had Roos natuurlijk nog niet.. Haha!) En koop ook regelmatig een zak snoepjes of neem wat lekkers van thuis mee, heb ook wel is een potje hoevenvet gekocht (gebruikten we voor alle paarden)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:55

Ik heb ook heel wat spulletjes thuis liggen. Bijvoorbeeld een stapel sjabrakjes (die nu trouwens op stal liggen Knipoog), hoofdstelonderdelen enz. Ik vind het juist heerlijk om wat spulletjes van mezelf te hebben en te gebruiken! De eigenaren hebben er geen bezwaar tegen, dus waarom niet?
En als ik ooit stop met Chica (hopelijk nog lang niet....) dan kan ik ze misschien nog wel voor andere paarden gebruiken of verkopen Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:55

toen ik nog verzorgpaarden had kocht ik ook wel eens wat. Ook snoepjes enz. Maar ook wel eens een halster en hoofdstel ofzo. Ik betaalde er verder ook niets voor dus vind ik dat er ook wel wat tegenover mag staan. ik heb ook een pony van die gekregen, daar heb ik dus ook wel een swat voor gehaald. Shabrakjes en beenbescherming. Hij had wel shabrakjes maar ik wilde zelf een andere en dan vind ik het logisch dat ik het betaal.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:01

mijn verzorgsters van hon hebben hun eigen borstels, halster, zadel, hoofdstel gebruiken ze van mij.
Bijrijder van Jamaica heeft een sleutel van mijn kast en gebruikt dus mijn spullen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:21

Ik heb wel altijd spullen voor mijn bijrijdpaardjes gekocht hoor.
Alleen dat die kast erg leeg werd daarna komt me ook heel bekend voor. Haha!

Het enige wat ze nog hadden was 1 halster zonder touw en 1 hoofdstel, de rest was allemaal van mij. *LOL* Lips are sealed

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:12

ik koop niets voor mijn verzorgpaarden.
en waarom: de baasjes hebben zelf alles, en ik rij er toch maar 1 tot drie keer per week op.
als het nou zo zou zijn dat ik hen 7 dagen per week rij, en de baasjes kijken er totaal niet naar om, ja dan zou ik het wel doen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:10

Ik heb gister nog 3 zakken paarden snoepjes gekocht bij de hyporama voo me verzorgbeestjes. Ik koop wel vaker fruit, groente of snoepjes.

Ik koop zelf me zwepen, ik heb ook zelf steigbeugelblokjes aangeschaft maar wat betreft tuig en dekjes koop ik niks. We hebben alles in 10 soorten en maten op stal geloof ik, dus is niet nodig

22 Januari verwachten we ons kleintje

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:04

Ik verzorg 3 fjorden Lachen In het begin kocht ik vaak snoepjes, heb in totaal 3 halsters gekocht, een frontriem en een wit wedstrijddekje waar Violine op staat geborduurd. Ook heb ik wel eens uitvergrotingen van mooie foto's aan de eigenaren gegeven.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:18

Ik koop weleens wat voor pats.
Voor de pony's op de kibo koop ik het meest, maarja, hun zijn van ons allemaal, hebben geen vaste eigenaar dus dan is het niet erg.
De spullentjes die ik nu gekocht heb gebruik ik alleen, anders weet ik het wel weer!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:21

ik rijd mijn moeder's paarden (net als zijzelf) en daarvoor heb ik een complete uitrusting (net als zijzelf). We gebruiken ook altijd elkaars spullen, werkt prima.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:43

ik koop weleens iets voor mijn bijrijdpaard, soms een zakkie snoepjes dat ik in de kast leg, maar ik heb ook andere dingen gekocht, ik heb een keer een mooi shabrak met de naam van het paard aan de eigenaresse als kadotje gegeven, en bandages via bokt gekocht dat goed bij een ander shabrak paste en ik heb ook hoevenvet,antiklit en lederspul gekocht
maar dit heb ik allemaal gekocht verspreid over een jaar

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:52

Ik heb tot nu toe aleen maar snoepjes gekocht voor m'n bijrijdpaard, en ik neem altijd brood voor hem mee. Maar alle spullen die hij heeft, zijn harttikke goed, dus ik hoef ook niks te kopen. Ik betaal wel 40 euro per maand, als bijdrage. Ik ben wel van plan om een lila halster + shabrak en bandages te kopen, maar die blijven dan wel van mij. De eigenaresse zei vandaag tegen mij dat ze die had gezien en zo leuk vond bij haar paard. Alleen die zij had gezien waren erg duur. Dus vandaar het idee om dat te kopen. Ga eens kijken wat ze kosten eerst.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:51

Voor Evert koop ik af en toe wel eens wat, vorig jaar een winterdeken gekocht en net met tentenkamp een longeersingel en en een nieuw halster... vind het er een beetje bij horen, ook al betaal ik dan een deel van de stallingskosten... maar dat is ook weer ieder voor zich, ik werk en kan het me dus permiteren...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Kempi001, Pova en 103 bezoekers