Zoë heeft geveuld...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Zoë heeft geveuld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 10:24

Zoë, de bonte merrie, van de aparte kruising heeft in de nacht van maandag op dinsdag haar veulen(s) gehad. Ze had dus een tweeling...
Ze was er helemaal aan toe, het was alleen 6 weken te vroeg... nu twijfelde de eigenaar dat ze misschien een maand later gedekt kon zijn, dan zou het veulen twee weken te vroeg zijn geboren, en dat zou nog goed kunnen, maar helaas dat was niet zo...

het verhaal gaat zo:
Chantal, macliza en ik hadden al twee nachten op stal geslapen om te waken bij Zoë. Ze was erg onrustig, maar er gebeurde niets. De derde nacht wilde ze echt niet op stal en hebben we haar buiten laten staan.
Toen we die nacht om een uur gingen kijken was ze behoorlijk onrustig. We besloten om in het land te blijven zitten. Het was bijna volle maan en niet echt koud die nacht.
Zoë werd steeds onrustiger en toen ze helemaal ging liggen, zijn wij ook dichterbij gaan zitten. Dit was zo'n 3 uur verder !!
Wij zaten in een hoek van het land, heel rustig met z'n drietjes, en zoë ging iedere keer heel dichtbij ons liggen. Chantal moest op een keer zelfs haar benen intrekken anders lag ze erop!
Na 5 uur duurde het ons te lang en om half 6 was de veearts er, die hadden we gebeld. Toen ging zoë net echt beginnen (zal je altijd zien, is de arts er, gaat ze zelf beginnen)
Toen was het veulen er met 10 minuten. De veearts ging weer weg, het veulen zag er goed uit, wel wat klein, maar ze was van een ponyhengst, dus ja. Ineens klapt zoe weer om, begint te persen en perst er een gigantische bal uit. Doodeng, want wij dachten dat het de baarmoeder was eerst. Boer piet en ik voelde eraan, en er zaten botten in. Piet trekt het open en er ligt een tweede veulen, een hele mooie muisbonte hengst. Dood helaas.
Ik glijk de veearts weer opgebeld, toen werd het een heel ander verhaal, alle puzzelstukjes vielen op hun plaats en Zoë was gewoon op 28 juni gedekt, en had nu een tweeling van 6 weken te vroeg waar het merrieveulentje nog van leefde en onder de grootste zorg en een warmtelamp moest.
Dus wij moeder en kind naar binnen gehaald. Veulen biest gegeven van Zoë (een ramp om te melken) en onder de warmtelamp.
We hebben alles uit de kast gehaald, maar het mocht niet helpen helaas.
Noa werdt om 6 uur 's morgens geboren en is om 6 uur 's avonds overleden.
he bah, zit gewoon te janken nu.... Huilen Huilen Huilen
Waarom moest dat nu zo lopen....


Afbeelding

Afbeelding

[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/noa1.jpg(1).JPG[/img]
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 19-04-03 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:41

Wat sneu, maar jullie hebben alles geprobeert en meer kun je niet doen, sterkte....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:45

sterkte....
Wel een ontzettend mooi veulen

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:46

heel veel sterkte ik leef met jullie mee, ik begrijp hoe je je nu voelt. Nog niet zolang geleden hebben ook wij ons veulen moeten verliezen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:52

Wat verschrikkelijk...
Sterkte met het verlies

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:17

Sterkte ik weet hoe het is... Verdrietig Wij hebben ook een veulentje gehad dat maar een halve dag is blijven leven...

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:27

Oh wat een vreselijk naar verhaal. Het was nog zo een mooi veulentje. Ik voel echt met je mee. Veel sterkte hoor.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:34

Sterkte! Is echt ontzettend poedersuiker als je dat overkomt.
En net wat Stef zegt , het is echt een heel mooi veulen.

Maakt de moeder het verder goed?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:36

Heel veel sterkte. Vind het echt jammer voor jullie, het is zon schattig mooi veulentje op de fotos!
Hoe gaat het nu met zoe (kan de puntjes niet vinden)?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:48

Sterkte zeg

Maar wel pracht veulen *LOL*

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:00

idd schitterend veulen!!!! Veel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat moeders het goed maakt. Ik heb ook zojuist een paardje verloren. Dat blijft heel lang pijn doen. Maar je komt er wel weer over heen.
sterkte

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:03

sterkte meid! Dit is echt heel vervelend, en t was zo'n mooi veulen....

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:05

Wat erg !
Toen ik aan het verhaal begon te lezen leek het allemaal zo goed te gaan Verdrietig

Mooi veulentje, hopen dat Noa wel gezond blijft

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:14

Ooooo wat vreselijk. Op de foto's ziet ze er zo gezond uit, heel erg jammer dat ze het niet heeft gered. Sterkte ermee.

Binominaal
Berichten: 14
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:36

en voor de moeder is het ook geen feest allebei de kids in een dag kwijt...sterkte ermee

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:05

Heel veel sterkte! Mooi veulen. Bij ons op stal is wel eens een mooi bont veulen zonder gehemelte geboren. Dat is ook helemaal fout afgelopen.....

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:17

Heel veel sterkte.

Het was wel een ontzettend mooi veulentje.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 14:12

Sterkte ermee, Ik weet hoe moeilijk het is een jong dier te missen nadat je er zoveel tijd en moeite in hebt gestoken. Tja soms gaat het helemaal mis, maar je hebt je best gedaan. Helaas mocht het niet zo zijn, voor wat het waard is het was een prachtig veulen met ean prachtige naam.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 16:59

Ow jeetje zeg, wat erg Verdrietig Verdrietig Ze zag er mooi uit!! Ik weet hoe het voelt Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:20

Twinkie schreef:
Wat erg !
Toen ik aan het verhaal begon te lezen leek het allemaal zo goed te gaan Verdrietig

Mooi veulentje, hopen dat Noa wel gezond blijft


Die is toch gestorven? Dat haalde ik uit de tekst onderaan...

Sterkte hoor, het was een ontzettend mooi veulentje...

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:25

Het is wel een heel mooi veulen.
Ik had het v/d week van kristel al gehoord dat beide veulens zijn overleden. Helaas. Ik hoop maar dat het met sam straks wel goed gaat als haar veulen(s) geboren worden.

Hoe is de zoe erop het moment aan toe? En laat piet haar dit jaar nog dekken?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:29

Ik heb helemaal kippenvel....
Heel veel sterkte! Het was zeker een prachtig veulen.... Ach gut

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:41

Jee wat erg zeg... sterkte!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 17:47

wodan schreef:
Het is wel een heel mooi veulen.
Ik had het v/d week van kristel al gehoord dat beide veulens zijn overleden. Helaas. Ik hoop maar dat het met sam straks wel goed gaat als haar veulen(s) geboren worden.

Hoe is de zoe erop het moment aan toe? En laat piet haar dit jaar nog dekken?


Ja nou, volgens mij zitten er bij sam ook twee in, die was zowat nog dikker als Zoë!!

Met Zoë gaat het erg goed, dr uier droogt al aardig op, en ze is vrolijk en fris. Tegen mijn verwachting in!
Gelukkig maar, ze lijkt er niet erg onder te lijden. Arme schat.
Eigenlijk wil ik haar gaan kopen van Piet, dat weet ie ook, maar ik wil dan niet dat ze gedekt wordt.
Eerst maar een ijslander afwachten die is ook gedekt door dezelfde hengst, en is ook al zo dik, als er daar ook twee inzitten dan ligt het waarschijnlijk niet aan Zoë.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:46

Wat zonde. Het was een mooi veulen. Het lijkt op de foto alsof ze haast geen vacht heeft. In dat geval heeft zo'n beestje ook weinig kans. Jullie hebben je best gedaan, maar helaas. Sterkte.