ruiterbewijs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 08:27

euh ik moet et ook nog doen, waarom eigenlijk moet dat? ik ga zo al over de weg Lachen
veel succes enne blijf zo rustig mogelijk!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:50

Ik denk dat je het toch moet oefenen, want je zult tijdens het praktijkgedeelte toch echt een of meerdere keren over het hindernisje moeten springen (bij ons stond hij trouwens maar op 40 cm). Of probeer op een ander paard te springen. Soms kun je daar een regeling voor treffen. Wij hoefden bijna niet te galopperen, alleen bij het van de groep wegrijden. Maar de week voordat ik was, moesten ze weer veel meer galopperen. Hoop voor je dat je het treft met de examinatrice/teur.
Die ik had heette in ieder geval Saskia Stroink. Als je haar hebt, heb je denk ik wel geluk. Maar de kans zal wel heel klein zijn, want er zijn er aardig wat.
Probeer er in ieder geval nog even goed aan te werken. Succes!!

(Het meest werd bij ons gelet op de beheersing die je over je paard had en of je wel stevig zat).

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:13

hoi!
ik heb mijn ruiterbewijs 3 en half jaar terug al gehaald. toen vond ikhet echt heel erg meevallen.
ik was toen net 10 en mocht eigenlijk niet mee doen omdat je 12 moest zijn. Ik heb het ruiterbewijs met gemak gehaald, dus dan moet het voor jullie een eitje zijn. Ik had fire toen net een week en ze was knettergek, ze ging er alleen maar vandoor. Die man die het ruiterbewijs afnam vond dat ik zo goed bleef zitten, en toen was ik al voor de praktijk geslaagt, die vragen zijn ook een eitje als je het boekje tenminste hebt geleerd.
veel succes!!!!!!!!!
groetjes joyce

Don't believe in what they say... Believe in yourself... In your own world...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:19

Succes ermee.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten, waar heb je het nou eigenlijk voor nodig? Moet ik het hebben? Als ik heel af en toe eens op Pink de bossen in zou gaan? Ik rij amper, dus ik vind het een beetje onzin, toch?
En wat kost het?

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:26

Het is nog lang niet overal verplicht hoor....bij ons nog helemaal nergens maar ik heb hem toch....en met gemak gehaald trouwens Cool

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 07:57

Ik haalde hem vorig jaar, en vond dat de theorievragen best pittig waren, dus goed leren!
Verder moesten wij in een supergrote wei, zonder hoefslag of zo, een rondje of twee galopperen, dus dat zou ik nog maar even oefenen!
Ook moesten we zonder beugels draven, en twee keer over een hindernis van 40 cm (kruis) springen.
Tijdens de buitenrit gingen wij vanwege het slechte weer in groepjes van twee ruiters 'op pad', en werd er niet (zoals eerst gepland) in het bos gereden vanwege teveel modder/slechte paden.
Oefen dus ook goed op landelijke wegen met je paard? Oh ja, in de wei moesten we ook met 1 hand aan de teugels draven en dan afwenden.
Dus dat je een beetje kan sturen met 1 hand.
Vraag anders je instructeur om wat adviezen, die weet hoe jij rijdt en wat er eventueel nog geoefend moet worden.
Veel succes!


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:09

Hoi wat leuk een ruiterbewijs. Ikheb ook wel zin er een te halen. en dan het liefst in een weekend op een manege waar ze dat doen. Kent iemand zulke maneges?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:10


Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 18:36

Ik ga ook mijn ruiterbewijs doen. Maar mijn paard schiet er in het bos steeds vandoor dus dat word lachen....

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:07

hej marlous, leek dat je naar 't reelear gaat, ik ben er vorig jaar op trektoch geweest. Het is supergezellig, en hardstikke leuke paarden! Niet allemaal even braaf, maar absoluut niet gemeen. Ze hebben daar namelijk niet van die echt afgestompte beesies, zoials je soms ziet. als je daar heen gaat, geen je dan een knuf van mij aan kristal? Is zo'n leuke pony, heb ik de trektocht op gereden, en ze gaat harder als de paarden }>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Eefje_Sammy, Evelinee_, Hobbyhorse, La_Lune, Lente, Oza04, Sabrinatomic, sasja0705, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Willempie_T en 171 bezoekers