Welke bokkers zijn vegetariër

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Welke bokkers zijn vegetariër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 12:11

Zijn er veel vegetariërs hier op bokt? En om welke reden?

[edit:BartVB]Titel]/edit]


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:30

Ik ben niet vegetarisch, gewoonweg omdat ik het te lekker vind om te laten staan. Dat wil niet zeggen dat ik niet zonder kan, en bovendien zou je al haast vegetarisch worden als je ziet wat voor ziektes die beesten allemaal mee dragen.. Maarja dan zou je bijna niks meer kunnen eten..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:32


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:45

ik ben vegetariër... ik ben het eigenlijk al mijn hele leven. ik vind het helemaal niet erg dat mensen vlees eten ík krijg het alleen gewoon niet door mijn keel. het idee dat je een dier opeet...walgelijk als ik een hapje vlees in mijn mond zou hebben en dan zou bedenken dat dat rond gerend heeft dan zou ik echt letterlijk over mijn nek gaan. ik kan er nix aan doen en wil er nix aan doen Tong uitsteken en ik weet niet wát ik mis dus ik mis ook nix. verder zijn er zo'n lekkere vleesvervangede producten met (naar horen) vergelijkbare smaken. dat ik niet zou weten waarom wel? maar het is ieders eigen keus vind ik.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:02

Ik was ook jaren lang vega. Nu kan ik het gewoon weg niet meer betalen. Een tijdje heb ik nog limosine vlees gegeten, wat ik persoonlijk bij de boer op ging halen. Maar ik kan het niet meer betelen. Eerder betaalden mijn ouders het altijd, toen ik nog thuis woonde. De laatste 1,5 jaar was ik dus toch weer vlees gaan eten. Maar dan wel van koeien die in de wei staan, met kalf en stier. Geen hormonen voer, en niet per bosjes naar de slacht. Er werd pas een nieuwe geslacht als de vorige helemaal op was! Dat vind ik inorde, en wil ik graag steunen. Ze hadden daar ook weet ik veel hoeveel hectare land aan een stuk om op te lopen. Zoals het hoort dus! Ik wordt regelmatig ziek als ik niet genoeg vlees eet. Had ik de eerste jaren geen last van, maar na een jaar of 5 kreeg ik bloedarmoede, en dat is gebleven. Nou ja, kwam regelmatig terug, en dan weer pillen he.
Is nu gelukkig over. Maar het vloelt niet echt fijn hoor, om "gewoon" vlees te eten.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:24

Ik ben niet vegetariër, maar me zus (Linet hier op Bokt) en m'n moeder zijn het wel. Knipoog

x_eva_x

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Tholen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:28

ik ben geen vegetarier maar ik eet echt zo min mogelijk vlees.

L1 + 5 met m'n paardje Rigley

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:30

vlees = lekker

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:56

Ik ben vegetariër, maar er is echt nog maar heel kort geleden een topic over geweest dus ..

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:58

ik ben vegetarier geweest. simpelweg omdat ik niet van vlees houd. niet omdat ik het zielig vind, maar omdat ik het niet lekker vind.
alleen lustte ik de vervangende dingen ook niet, dus ik werd heel erg mager. nu eet ik ongeveer 3 keer per week vlees.
ik heb er opzich helemaal geen moeite mee, het is het recht van de sterkte, we moeten eten om te overleven

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:00

Ok, sorry dat hier kortgeleden al een topic al over is geweest. Ik vind sommige antwoorden vreselijk wat hieronder staat maar ga er geen ruzie om maken, iedereen zijn keuzes Schijnheilig

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:13

Zania schreef:
Ok, sorry dat hier kortgeleden al een topic al over is geweest. Ik vind sommige antwoorden vreselijk wat hieronder staat maar ga er geen ruzie om maken, iedereen zijn keuzes Schijnheilig


Hoezo vreselijk? Verward

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:14

Ik ben geen vegetariër maar eet ook niet elke dag vlees, laat het vaak ook gewoon staan.. bij de gedachte al dat ik een dood beest op eet.. Koe

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:16

Ik ben niet vegetarier,en zal het ook nooit worden.Iedereen natuurlijk zijn eigen mening,dat respecteer ik ook,en ik bedoel niks verkeerd,maar ik vind het zelf onzin.Behalve als je het gewoon niet lekker vind,of om medische redenen.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:24

Lindy schreef:
Ik ben niet vegetarier,en zal het ook nooit worden.Iedereen natuurlijk zijn eigen mening,dat respecteer ik ook,en ik bedoel niks verkeerd,maar ik vind het zelf onzin.Behalve als je het gewoon niet lekker vind,of om medische redenen.



Het is ook niet de bedoeling het uit te vechten hier op bokt Haha! maar vind het vreselijk dat er nog zo veel mensen vlees eten maar vind het heerlijk dat er meer en meer mensen vegetariër worden En eerlijk is eerlijk: ik heb het moeilijk om mensen die vlees eten soms helemaal te respecteren of te begrijpen tenzij ze met een echte reden voor de dag komen natuurlijk Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:31

Heb er helemaal geen moeite mee te respecteren dat een ander het wel eet, zolang ze maar respecteren dat ik het niet eet.. Wat vaak al moeilijk genoeg is voor sommige mensen Lachen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:40

Ik eet het niet, ik vind het gewoon niet nodig dat ik een dier zijn leven verpest (welk leven?) zodat ik een lekker hapje kan eten....zijn genoeg andere lekkere dingen!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:04

Is wel zo, maar toch moet je wel even denken aan de andere mensen, Zania! Ik heb het dus ook heel lang volgehouden. Ben ook geen vlees gaan eten omdat ik er niet vanaf kon blijven, maar vanwegen bloedarmoede. Maar er zijn ook genoeg mensen die echt niet zonder kunnen, maar we degelijk even goed kijken voordat ze vlees kopen. Geen kalf, geen goedkope troep, maar een eerlijk stukje vlees, ofwel een koe die een bestaan als koe heeft gehad, en niet als levende biefstuk.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:16

Zolang een koe een normaal leven heeft gehad,zie ik geen redenen om geen vlees te eten.In de natuur eten leeuwen ook zebra's,in onze tuin worden muizen door katten gegeten.Zo is de natuur nou eenmaal gemaakt.Oke,varkens bv hebben soms een veel te klein hok,dat vind ik ook erg,daarom ben ik ook wel voor biologisch vlees,maar dat is veel te duur.Vlees is gezond voor mensen,en zolang de beesten goed worden gehouden en geslacht,eet ik lekker mijn stukje vlees.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 11:17

Lindy schreef:
Zolang een koe een normaal leven heeft gehad,zie ik geen redenen om geen vlees te eten.In de natuur eten leeuwen ook zebra's,in onze tuin worden muizen door katten gegeten.Zo is de natuur nou eenmaal gemaakt.Oke,varkens bv hebben soms een veel te klein hok,dat vind ik ook erg,daarom ben ik ook wel voor biologisch vlees,maar dat is veel te duur.Vlees is gezond voor mensen,en zolang de beesten goed worden gehouden en geslacht,eet ik lekker mijn stukje vlees.



Ik vind het een heel goed uitleg Lindy, want vlees wordt gegeten al van in de oertijd, het recht van de sterkste, inderdaad maar toen werden ze niet vervoerd, in hokken gestopt, mishandelt,... dus je hebt groot gelijk Lachen

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 11:19

sherwood schreef:
Is wel zo, maar toch moet je wel even denken aan de andere mensen, Zania! Ik heb het dus ook heel lang volgehouden. Ben ook geen vlees gaan eten omdat ik er niet vanaf kon blijven, maar vanwegen bloedarmoede. Maar er zijn ook genoeg mensen die echt niet zonder kunnen, maar we degelijk even goed kijken voordat ze vlees kopen. Geen kalf, geen goedkope troep, maar een eerlijk stukje vlees, ofwel een koe die een bestaan als koe heeft gehad, en niet als levende biefstuk.


Ik zie toch: medische redenen Haha! en ik zeg niet dat je geen vlees mag eten hé Haha! sorry dat het misschien te grof was overgekomen... Schijnheilig

Christel

Berichten: 59
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:40


I love Shetlanders!!!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:38

ik ben ongeveer een jaar strikt vegetarier geweest, en dan nog twee jaar half.
met half bedoel ik dat ik gewoonlijk geen vlees eet, maar met een speciaal etentje wel, want daar kom je dan moeilijk omheen, ik vind het toch wel lekker.
waarom ik het soms doe:
ik ben half vegetarier omdat ik vind dat er te veel vlees is.
want de mensen kopen vlees omdat er zoveel in de winkel ligt.
ik vind vlees eten dus niet verkeerd, alleen moet je er mee opassen dat je niet te veeeeeel eet.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:02


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:04



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: juniper, kaatje89 en 136 bezoekers