Stel dat jou wat overkomt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 22:59

Misschien een heel apart onderwerp, maar heeft er wel eens iemand gedacht wat er met zijn of haar paard gebeurd als je bijvoorbeeld een dodelijk ongeluk krijgt? Vorig jaar heeft een vriendin van me een dodelijk ongeluk gehad, zij stond op het punt een paard te kopen. Toen ging ik er over denken wat er met mijn paard zou gebeuren als mij dat overkwam, ik heb het er nooit over gehad met m'n ouders, eigenlijk. Na enig denkwerk wist ik zelf niet eens wat ik zou WILLEN dat er met hem zou gebeuren, laat staan dat iemand anders dat voor mij zou moeten beslissen.
Wat vinden jullie van dit onderwerp? Het is misschien niet zo gezellig, maar ik zou het toch eens willen weten...

[Edit Karin] titel verduidelijkt, maar wel gepast gehouden [/edit]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-07 00:11 ]</font>


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 23:06

Bedoel je wanneer IK dood ga?
Tsja.. heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht. Veel vriendinnen van me (die niet kunnen rijden) zeggen altijd; "Als je dood gaat, wil ik Robin wil hebben!" maar nee dat wil ik dus zeker niet. Ik weet niet hoe oud robin dan is, maar als het nu zal gebeuren, gaat hij denk ik terug naar zijn vorige eigenaar ofzo. Ik denk dat mijn ouders wel een goed baasje voor hem zullen zoeken.

Sandra_H

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 23:07

Moeilijk!! ik heb al vaker nagedacht over wat er met m'n beessies (heb ook nog 10 ratten en 2 katten) zou moeten gebeuren als wij er ineens niet meer zouden zijn. Maar ik weet het niet. Sterker nog, ik weet nog niet eens aan wie ik m'n dochter zou toevertrouwen in zo'n geval! Aan niemand eigenlijk, we hebben al heel wat mensen de revue laten passeren in gedachten, maar niemand is goed genoeg. Toch is het eigenlijk harstikke noodzaak om iets te regelen, hoewel het iets is waar je eigenlijk helemaal niet aan WILT denken....

DanceAngel
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 23:16

Ik denk ik gewoon een persoon neem die ik goed vertrouw en tegen diegene zeg dat ik graag wil dat m'n paard, als ik verongeluk, een goed tehuis krijgt en dat hij/zij z'n/haar best zal doen om dat voor elkaar te krijgen.

Maar ik denk dat je daar niet teveel aan moet denken, ik weet het niet hoor maar ja, ik krijg er zo'n raar gevoel van Scheve mond\ .

Ik hoop in iedergeval niet dat het bij jou gebeurd Knipoog .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 23:19

Ik krijg er idd ook een vreemd gevoel van. Ik heb een tijd geleden wel momenten gehad dat ik dacht ik heb er geen zin meer in (in m'n leven, serieus niet..) maar ik kon mijn paardje dan echt niet missen. En op zulke momenten word je dan dus ook echt gesteund door je paardje. Dus ik hoop dat ik geen dodelijk ongeluk krijg Scheve mond\

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 00:31

Als ik zou komen te overlijden zou ik willen dat mijn paardje terug ging naar de fokker waar ik hem vandaan heb. Dan weet ik zeker dat hij het goed krijgt.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 00:57

Dat is heel makkelijk, Inge krijgt Pinky en alles wat bij hem hoort. kheb het er nooit echt met Inge over gehad, maar ik weet zeker dat ze het wil. Helemaal niet slecht trouwens om daar eens over te praten...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 06:22

Jep blijft op de pensionstal waar hij nu staat en gaat dan met pensioen. In ieder geval zolang er nog geld van mij over is om dat te betalen, en ik denk eigenlijk dat als er niemand meer over is om pensiongeld te betalen hij toch wel mag blijven. Maar ja als hij ziek zou worden en zo wordt het voor de pensionhoudster natuurlijk wel erg duur. Maar als ik verongeluk terwijl mijn paard nog leeft, zijn er nog wel mensen die hem willen onderhouden. Hij blijft in ieder geval waar hij nu staat en zal een super vut krijgen.

Navragen is beter dan afvragen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 08:13

Als er iets met mij gebeurt zal pepper alles in het werk stellen om voor Honey en Jamaica een goed tehuis te vinden.
Misschien dat Honey terug gaat naar mijn schoonouders. Offiecieel gezien is ze van pepper

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 08:25

Ik heb het in mijn testament laten vastleggen dat mijn paarden bij mijn vriend blijven, hij zal ze niet verkopen dat hebben we besproken. Als wij bijv. allebij overlijden gaan ze naar mijn moeder of zus, met hen heb ik dit ook besproken. Ik wil namelijk niet dat ze bij mijn schoonouders belanden !!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 10:33

als ik dood ga dan zou ik of hem terug doen naar helen maar als ze in canada blijft wonen dan niet, dan zou ik eerst overleggen met haar en zou ik een goeie baas willen die er al nu mee te maken heeft, dat zijn jan en laura maar jan is een handelaar dus hij zou hem verkopen dus dan gaat ie waarschijnlijk naar laura en anders naar jessica en kelly. jessica is de dochter van vrienden van mijn ouders en kelly is de vriendin van de zoon van diezelfde vrienden van mij ouders. jessica heeft namelijk 2 jaar gereden en kelly 6.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 13:06

ik heb in een document laten opnemen dat als mij iets zou overkomen, m'n pony naar mijn beste vriendin gaat. m'n ouders weten niet zo veel van paarden dus ik heb dit zelf al geregeld. ik ben het afgelopen jaar ernstig ziek geweest dus toen ben ik hier over gaan nadenken.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 13:29

Ik heb er ook al over nagedacht mijn vriend rijd ook paard en mischien zou ik hem dan mijn paard geven maar ik vind dat hij nogal hard met paarden omgaat dus wil ik het ook eigenlijk niet.Wat ik me eerder afvraag is wat mijn ouders met mijn paard zouden doen als ik een dodelijk ongeval krijg met mijn paard ik denk dat ze hem zouden laten afmaken van verdriet maar dat zou ik nooit willen dat ze zoiets doen.Akelig om daarover te zitten denken

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 00:26

Ik denk dat Polly naar mijn beste vriendin gaat, in elk geval niet naar haar oude eigenaar maar dat snappen mijn ouders ook wel.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 07:17

Dan zou Oscar van mijn zusje worden, of m'n broertje. Inieder geval blijft hij dan wel gewoon waar hij nu ook is.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:19

Ik heb wel een vriend maar die heeft niets met paarden dus ik denk niet dat hij Max wil houden. Misschien als aandenken, maar dat lijkt me sterk want hij komt zelden op stal.
Ik heb het er toevallig een aantal weken geleden met mijn instructrice over gehad en zij zei dat ze Marcel wel wil helpen met het zoeken naar een nieuwe fijne eigenaar. M'n bijrijdster wordt natuurlijk het eerst gevraagd.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:08

Citaat:
Op 2001-08-05 10:33, schreef exlover:
als ik dood ga dan zou ik of hem terug doen naar helen maar als ze in canada blijft wonen dan niet, dan zou ik eerst overleggen met haar


Sorry, maar je kan nie meer overleggen als je dood bent..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:30

ja..das makkelijk voor mij. spot zou gewoon bij mijn moeder blijven. Mijn konijn is een ander verhaal, dat is nogal een moeilijk beest mar ook die zou denk ik niet verkocht worden.
Het is idd geen leuk onderwerp, maar het is wel zo verstandig om er eens over te praten. Een vriendin van mij is een aantal jaren geleden ook overleden en zo is er ook een meisje hier uit de buurt geweest die zelfmoord heeft gepleegd, haar pony is ook naar een vriendin gegaan.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:46

Is toch wel iets om over na te denken waar je beesten blijven als jij er niet meer bent. Moet er niet aan denken dat de dieren waar je je leven mee gedeelt hebt, zomaar afgedankt aan de veekoopman worden meegegeven!

Mocht ik nu overlijden, dan blijven mijn boefjes bij mijn vader. Mocht het zo zijn dat mijn vader eerder gaat als mij, dan zorgt Marco ervoor dat ze het goed hebben, samen met mijn zus.

Maar goed, je weet het toch niet hoe het loopt. 1 Troost, je zult het zelf niet meer merken als het mis gaat......

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 14:14

Ling zou gewoon bij mijn zus en moeder blijven.Heel simpel voor mij.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 23:16

Tja, ik heb in totaal 2 katten, 3 honden en een pony..... Die gaan allemaal naar mijn moeder, die is echt oma van ze en ze logeren daar ook altijd (behalve Luna dan, die past niet op het balkon *LOL* ).

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 10:44

Heb het hier laatst nog met een paar mensen over gehad!

Bij mijn overlijden gaat Toon naar een kennisje die helemaal weg van hem is, Kaminka moet maar naar de slager (is zo moeilijk om daar een goed tehuis voor te vinden) of mijn bijrijdster moet haar willen hebben. Klinkt hard, maar ik wil niet dat er meer gerotzooid wordt met Kaminka.

Mijn vier schatten van katten gaan naar mijn ex.

Wel goed om hier over na te denken en het kenbaar te maken aan je familie zodat zij niet voor moeilijke keuzes komen te staan als er wat met je gebeurt!

Groetjes Mieke

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 10:53

Omdat mijn vriend en mijn familie niets van paarden weet wordt Ody verkocht door het meisje via wie ik haar gekocht heb. Dan weet ik bijna zeker dat ze goed terecht komt....al heb je natuurlijk nooit garanties.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:41

Toen ik samen met mijn vriend een huis ging kopen heb ik het nodige geregeld.

Wanneer ik kom te overlijden gaat zowel Leysander en Jari naar mijn ouders. Ze zijn de compleet uitgesloten uit ons samenlevingscontract. Ook al overlijden Marco en ik tegelijkertijd. Ik heb er geen zin in dat mijn ouders en zijn ouders gaan vechten over door de door mij persoonlijk aangeschafte dieren. Het is ook zo dat Leys volledig door mij wordt betaald.

Mijn ouders bepalen op dat moment wat er gebeurt. Zij zullen een goede eigenaar voor Leysander zoeken. Ik hoop dat Karin of Carla hem dan nemen wat daar heeft het het goed. Ik weet dat Marco gek is op Jari en ik denk ook dat mijn ouders het niet erg vinden als jari naar hem gaat maar ik heb liever dat zij dat bepalen. Huilen

Ik heb deze ellende reeds eerder meegemaakt zou het niet weeeeeer willen dus vandaar.
Echt een tip om dit goed te regelen in je testament. Verdrietig

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:57

sorry dat ik 'm weer naar boven haal dit topic maar ik vind het er echt 1 om goed over na te denken dat doe ik ook regelmatig eigenlijk zou ik iets willen regelen maar hoe?
Het gekke is dat ik altijd het idee heb dat mijn paard het bij niemand beter krijgt dan bij mezelf stom he?
Over Lodewijk hoef ik me geen zorgen te maken dat is een paard die bijwijze van iedereen wil hebben en waar iedereen gek mee is.
Moet wel erg mis lopen mocht dat echt fout gaan.
Ik denk dat ik zou willen dat hij naar m'n nichtje gaat ze is nu bijna 14.
er zit alleen 1 maar aan ik wil dat ze minstens het eerste half jaar 1 keer in de week met 'm bij mijn instructeur lest Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmej, Nair75 en 99 bezoekers