paard kopen: advies gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 10:35

Ik zit met een dilemma en misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik wil al heel lang zelf een paard hebben. Aangezien ik mijn studie afgerond heb, ga ik binnen korte tijd werken en zal ik best een leuk salaris verdienen. In ieder geval genoeg om een paard te kunnen onderhouden. Nu is het geval dat mijn instructrice een heel leuk paard te koop heeft waar ik stiekem verliefd op ben. Ze vraagt er een redelijk bedrag voor.

Nu is het zo dat ik geen geld heb. Ik heb mijn studie zelf betaald en dat was behoorlijk duur. Nu kan ik dus twee dingen doen.

1: Geld sparen en dan maar hopen dat tegen de tijd dat ik het bedrag bij elkaar heb dat paard er nog is.

2: Geld lenen en dat paard kopen en keurig elke maand een bdrag aflossen.

Nu wil ik graag jullie mening. Wat zou jij doen in mijn geval ?

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-05 16:10 ]</font>


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 10:50

Ik zou eerlijk gezegd zelf nooit geld lenen om een paard aan te schaffen, zelfs niet als ik helemaal verliefd ben. Er zijn meerdere fijne en mooie paarden en tegen de tijd dat je het zelf kunt betalen, kun je er veel zorgelozer van genieten.
En als je toch goed gaat verdienen zoals je zelf zegt, heb je toch na een paar maandjes al een leuk bedrag bij elkaar gespaard? Wacht dan nog even die paar maandjes af, kijk ondertussen rond en koop een leuk paard tegen de tijd dat je het zelf kunt betalen.
Waarschijnlijk heb je, net als zovelen, al jaren geduld gehad, houd dan nog even een paar maanden geduld en koop dan een paard van je eigen geld!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 11:10

Ik ben het niet met je eens, Kitty. Ik ben 2 jaar geleden echt stad en land afgeweest op zoek naar een leuk paard en die zijn echt niet zo gemakkelijk te vinden.

Kun je niet met je instructrice afspreken dat ze hem vasthoudt voor je?? Ik weet niet hoe dringend ze van dat paard af wil, maar anders is dat misschien een optie.
Dat je nu alvast een koopcontractje tekent om hem/haar in de toekomst te kunnen kopen.

Waar ik Kitty wel weer gelijk in geef, is dat ik dus ook echt geen geld zou lenen om een paard te kunnen kopen. Daar is het toch te zeer een 'luxe' uitgave voor.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 11:20

Tsja, ik ben het dus niet met Kitty en Fitz eens...toen Escala op mijn pad kwam heb ik namelijk wel een (klein) bedrag geleend om haar (en gelijk een goede uitrusting, vond ik erg belangrijk) te kopen!!! Ik zou mezelf dus niet in een grote schuld steken om een paard te kopen, maar als je een bescheiden bedrag moet lenen om je droompaardje te kopen dan zeg ik dus: go for it!!! Daar wil ik trouwens nog wel bij zeggen dat ik in een goede positie was om af te lossen (weinig andere kosten), dus dat zou ik ook mee laten spelen. Als je dus niet veel hoeft te lenen en je weet dat het aflossen geen problemen geeft, dan vind ik dat je moet doen wat JOUW gevoel je ingeeft! Succes met beslissen! (En houd ons op de hoogte... Knipoog )

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:02

Misschien kun je met je instructrice een leuke regeling treffen ?
Bijv. een bedrag per maand betalen, of het paard een tijdje "leasen" zodat je verder kun sparen om het paard in 1x te kopen ?
Succes !!!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:05

Probeer inderdaad iets af te spreken. Maar aan de andere kant, kun je over een jaar ofzo misschien ook wel een heel leuk paard tegenkomen.
Ga inderdaad nooit lenen. Een meisje heeft dat bij ons op stal gedaan, met gevolg dat ze haar paard weer heeft moeten verkopen om de lening terug te betalen want dat kon ze dus niet in combinatie met de stalling daarvan...

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:34

Het grote gevaar van geld lenen voor bijv. een paard of auto is dat als er wat met je paard gebeurt of je rijdt je auto total-loss dan heb je niets meer maar je blijft wel de lening afbetalen!
Dus als je dan weer iets nieuws wilt kopen en weer geld moet lenen heb je 2 leningen.... en ga zo maar door.
Je kunt natuurlijk een verzekering afsluiten, maar ja ook die kost geld. Succes met je beslissing!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaxEnHenkie en 134 bezoekers