Pfoe... ah.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 19:55

Veranderen van stal gaat ook niet zonder slag of stoot. Vandaag even wat voorbereidinkjes getroffen voor de niewe stal... dwz: o.a. hooi besteld voor de winter. Daar heb ik 3 dagen over gedaan. Ik kon balen kopen op de oude stal (uit solidariteit Misselijk ) omdat dat vers gemaaid was, maar toen puntje bij paaltje kwam werd er gezegd dat ik ze maar van de winter moest komen halen omdat ze anders maar opgeslagen waren bij ons in de nieuwe stal en muf zouden worden. Nou lijkt het me geen ba(a)l uitmaken waar het opgeslagen ligt want muf wordt het toch wel als het te lang ligt. Nuja, balen dus. Haha! Nu kon ik wel van de broer van die en die en daar de zus van ingekuild gras kopen in kleine baaltjes, want... ze hadden toch over etc. maar dat kon ik niet halen want ze waren op vakantie... dus dat kon dan pas weer volgende maand, want ik had het toch pas van de winter nodig??? Toen werd ik zo pissig. Ik dacht, ik maak wel uit wanneer ik het wil hebben. Dat ging vroeger op stal ook zo. Je bestelt in de zomer wat je van de winter nodig hebt...
IK de loonwerker gebeld die op de vorige stal ook hooi en stro leverde: Krijg ik zijn vrouw aan de telefoon, zegt ze: hartstikke goed hoor dat je nu bestelt, want in de winter wordt het vaak voor ons moeilijk om te leveren en betaal je 1,50 meer per baal... (nu zeg ik je...)

Het hooi is bestelt en wordt netjes gebracht zodra het van het land gehaald kan worden.
Ben ik nou gek of niet? Moest het ff kwijt...



Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 20:06

Hardstikke goed gedaan hoor!
Ik heb trouwens zo'n donkerbruin vermoeden dat jouw oude stal, bij wie je uit solidariteit kon bestellen Misselijk , in de winter inderdaad ook meteen wat meer voor de balen had gevraagd...
Dus maar goed ook dat je het gewoon zo gedaan hebt!
Bij mijn verzorgpaarden is het hooi sinds vandaag ook weer uitgebreid aangevuld. Ontzettend veel ligt er nu.
Veel succes met je nieuwe stal, en zeker weten dat alles goed komt. Als ik zo lees hoe jij je zaken kan doen... *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kla4tje, Mark0919, Nannetje7, xSuuzerd en 47 bezoekers