Eén, twee, drie, vier, friesje van, friesje van...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 19:36

Hoi!
Vandaag was ik dus weer naar mijn verzorgfries met veulen.
Sanne stond in de paddock met veulen Fedde. Ze had een heerlijke bult hooi gekregen, want ze mocht niet in de wei met dat natte weer, dan ploegt ze de boel onder Haha! . En naar de andere wei kunnen ze niet, omdat de tbc van het veulen misschien besmettelijk is.
Maar ze konden dus wel lekker naar buiten, en ik ging er bij staan met de kruiwagen om de boel daar eens goed uit te mesten in de paddock. Een grote bende was het geworden!
Ik zag meteen dat het met Fedde een stuk beter ging. Gelukkig had hij errug veel belangstelling voor mij en de kruiwagen, huppelde af en toe vrolijk heen en weer (vorige week nog lusteloos), en werd steeds brutaler... Party!!
Er kwam een grote wagen met hooi, ze gingen de hooizolder weer bijvullen, en Sanne kreeg weer wat extra hooi. Moeilijke situaties soms: het veulen wilde ook hooi knabbelen maar mamma Sanne wil altijd alles voor zichzelf alleen.... Frusty , dus ik heb maar hooi op drie verschillende plekken gelegd, want dat veulen heeft toch al een groei-achterstand, die moet eten!
De eigenaar zei trouwens dat Fedde na een tijdje verkocht zal worden.
Er komt, als Fedde redelijk gezond weer is, woensdag een nieuw veulen bij, een merrieveulen genaamd Ferdau.
Dan komt er nóg een merrieveulen die eerst nog gekeurd wordt, die komt dus later naar de groep.
En de eigenaar zit er zelfs aan te denken om een derde merrieveulen te kopen, mocht hij nog een mooie tegen komen.
Hij wil in de toekomst dus uitgebreider Friezen gaan fokken... hij is ook al een andere boerderij aan het zoeken omdat hij volgens het bestemmingsplan geen stallen meer bij mag bouwen van de gemeente...
Ik hoop echt dat hij in de buurt blijft wonen.
Ben er toch wel een beetje van onder de indruk!
Zoveel paardjes die er in de toekomst gaan komen, en weer weg gaan, lijkt me echt leuk zo'n fokkerij!
Groetjes, Dorine.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 20:44

wauw!! GAaf man!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 21:29

Klinkt zo leuk Dorine! Dat zou ik ook wel graag willen, paardjes fokken.
Maarja, je moet er wel plaats, ruimte, geld en tijd voor hebben. En geschikte merries....
Dus blijft het bij Udinde. En over een aantal jaar, als ik uit de schulden ben en Berbertje bejaard, komt er nog een veulie van Udinneke.
*droom*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 23:54

Erg leuk, maar steeds afsheid nemen doet pijn... In ieder geval kan ik er apslote niet tegen...
Daarom heb ik Pinky nu ook Haha! Cool Lovers
Volgendjaar (mei) komt er weer een veulen bij en als dat een hegst is wordtie vast ook van mij (En inge) Het ergste is gewoon dat ik dat al weet ookal wil ik nie eens meer eigen paardjes haha

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bernadth99, dierenfan, DogWords, Natascha, Plonspony, sterregoud, Vagabondo en 38 bezoekers