transportbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 00:45

Hoi,

Ik wilde weten of jullie transportbeschermers hebben en hoe ze zijn. Ik ben namelijk een beetje aan het tijfelen. Bij Julius had ik niets omdat ik een beetje voorstander ben met meer is minder. julius had erg goede trailerbenen en stond erg stevig. Nu is Barley niet echt gewend om op de trailer te staan en ik wil toch wel wat vaker met haar weg.bandageren vind ik een beetje eng. Ben altijd bang dat het losgaat of dat het afknelt op een lange rit.

Dus advies graag

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 13:47

mijn eigen paard bandageerde ik altijd en daarna gingen er van die hele lange transportbeschermers overheen met klittenband die ook de kroonranden goed beschermen. Zo zien ze er uit: Afbeelding
De springpaarden die ik groomde hadden altijd van die gele kunststof transportbeschermers met dik vilt aan de binnenzijde. Die beschermen de kroonrand ook erg goed. Ze zijn echt superfijn en gaan bijna niet kapot maar wel prijzig.
Ik ben een verschrikkelijke zeur en ik zet echt nooit een paard zonder beenbescherming op transport. Het is een kleine moeite ze goed in te pakken en je hebt er een hoop plezier van als ze een beetje staan te draken op de wagen.

Carly

Berichten: 10
Geregistreerd: 27-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 15:22

Ik heb ze ook en die van mij bevallen prima! Niet moeilijk om om te doen en mijn pony heeft er verder geen last van. Ze zijn inderdaad wel een beetje duur, maar ja....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 15:57

Ik heb allerlei spulletjes, hoge transport beschermers, lage en hele dikke lappen waar je bandages omheen doet. Die laatste zijn heel comfortabel, maar weer meer werk met ondoen. Ik ben eigenlijk vrij makkelijk, mijn paard is erg braaf dus soms naar een wedstrijd doe ik alleen de witte bandages erom heen, of alleen peesbeschermers. Bij Razinda deed ik in de trailer (naar de kliniek) sowieso alleen maar peeskappen om omdat zij dat niet gewend is en de trailer is al eng en om dan ook nog eens enge dingen om de benen te doen. Volgens mij is het risico dat er iets met de benen gebeurd niet veel groter dan op stal, waar ze altijd zonder iets om de benen staan. Jur heeft al heel vaak wonden opgelopen in stal.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:03

Ik vind transportbeschermers altijd een beetje slappig. Wij zetten ze altijd met hun beschermers op de trailer waarmee we ook rijden (van die neoprenen 3-in-1 beschermers) en dat bevalt ons prima. Milena kan ook zonder iets op de trailer, die staat doodstil, maar Leonardo heeft geen zeebenen, dus die moet er ingepakt in.
Groetjes, Sonja.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:19

Ik dacht ook altijd zo mijn paard staat stevig op de trailer we rijden altijd rustig op tijd afremmen etc.
De eerste keer ging het mis met onze oude trailer net terug van een beurt bij de garage.Het hele verhaal weet ik niet precies maar iemand had daar nogal zitten slapen en toen we van de snelweg afkwamen op weg naar de keuring brak er een as in een scherpe bocht....
Trailer hing helemaal scheef naar 1 kant en ruste daar op de bodem flink oliebol dus mijn paard Floor en haar veulentje (Lodewijkje) stonden er toen in veulen had niets gelukkig Floor had simpele beschermers om en haar kroonranden en hakken flink open gehaald.
Tja zoiets is vrij zeldzaam natuurlijk en liep goed af dus ik gebruikte nog steeds alleen die beschermers Ik zou een demo geven op een landgoedfair in Beesd de toegansweg was via een smalweggetje en we werden door een idioot met haast ingehaald waar het eigelijk niet kon en die sneed ons Tuurlijk wil je geen botsing dus de fokker van Floor werd van de weg gedrukt en daar ging de trailer half van de dijk af.
zodra alles recht stond natuurlijk paard controleren want die had een flinke smak gemaakt en lag onderste boven in de trailer Ze had niets! pffffff maar de dag erop wel 3 dikke benen en zo kreupel als wat (show hebben we dus niet meer gedaan trouwens)
Toen heb ik een beetje een tik gekregen van alles in pakken dus springschoenen om voor de kroonranden van die beschermers als de foto hierboven en een staartbandage.
In onze trailer zit een paniek stang aan de voorkant en ze zijn met rubberbekleed.
Met lottie is er nooit wat gebeurd maar toen we Moon wegbrachten natuurlijk wel een auto kwam van links en knalde 'm er zo voor Mike moest flink uitwijken en er kwam mega kabaal uit de trailer Moon was ook gevallen alleen maar een paar wondjes...
Daarom hoe rustig jij rijd en je paard staat er zijn zoveel idioten op de weg waardoor je ineens vol op de rem moet of moet uitwijken het hoeft niet te gebeurden maar waarom moet je het risico nemen ???
als je met zoiets simpels erger leed kunt voorkomen okee niets ernstigs alleen wondjes een een week een kreupel paard maar toch...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:52

als quinto nu mee moet in de trailer krijgt hij bandages om, maar als hij leter groot is (hmmm groot???) dan neem ik ook specilae transportbeschermers.
crosby heeft naar les nooit wat om, maar voor een wedstrijd ofzo krijgt hij ook bandages om in de trailer.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 19:50

Mijn paard staat rustiger zonder transportbeschermers dan met! Hij brak een keer de halve trailer af omdat hij het voor elkaar kreeg om een transportbeschermer (zoals op de foto bij Jippie) half ban zijn been af te krijgen!! Dus wat is wijsheid???!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 22:39

Citaat:
Op 2001-03-15 17:19, schreef Nimber:
Daarom hoe rustig jij rijd en je paard staat er zijn zoveel idioten op de weg waardoor je ineens vol op de rem moet of moet uitwijken het hoeft niet te gebeurden maar waarom moet je het risico nemen ???
als je met zoiets simpels erger leed kunt voorkomen okee niets ernstigs alleen wondjes een een week een kreupel paard maar toch...




Hebben wij gelukkig iets minder last van omdat we de paarden in een omgebouwde bus vervoeren. Ze staan dus direct achter me, met de koppen naar achteren. Dus ook in noodsituaties is er minder aan de hand als met een trailer achter je auto. Die van ons gaan dan met hun kont tegen het achterschot (waar Leo toch al met z'n reet tegenaan geparkeerd staat) en ze schieten tenminste niet tegen of onder zo'n stang.... Brrrr, je moet er toch niet aan denken wat er gebeuren kan...... Overigens zijn er wel akelig veel mensen op de weg die er geen greintje begrip voor hebben dat je rustig optrekt en langzaam door bochten gaat. Daarvoor is onze bus te weinig herkenbaar als paardenvervoermiddel. Terwijl er toch een bordje "paardenvervoer" achterop zit. Maar de meeste mensen geloven niet dat er echt twee paarden achterin staan, als ze onze bus zien. Sukkels!

Gr, Sonja

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 00:22

ik twijfel nog over harde en zachte been beschermers. Die harde kunnen niet afzakken. ik weet van iemand op de manage die die zachte helemaal niets vond omdat die dus steeds afzakte. Het is wel duurder maar ja. Ik kan ervoor gaan sparen. Ik wil namelijk ook wat vaker weg met mijn paardje en dan staat ze wat langer op de trailer. Dat is natuurlijk niet zo prettig. Ik wil dus gewoon goede hebben die zeker niet af kunnen zakken

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 11:31

Ik heb mijn paard nog nooit op de trailer gehad, ,maar de vorige eigenaar heel vaak. Die had op het laatst ook van die hoge beschermers (zie foto boven ergens), maar volgens mij gebrukte ze ze nooit. Ik denk dat ik gewoon de peesbeschermers zou gebruiken, als het goed is isze heel rustig op de trailer. Maar wat ik al zei, ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeert, moet ik eerst een trailer hebben (en E achter B)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 03:00

Ik doe ook wel eens springschoenen om in de trailer, omdat daar vaak wondjes kunnen ontstaan.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 12:35

Aangezien ik ook wel een tuthola ben staat lab ook ingepakt in de trailer. De hoge beenbeschermers zijn iets te groot en daarom heb ik daar zelf nepbont ingenaaid. Daarbij heb ik ook nog vilte lappen waar ik zelf klitteband op gemaakt heb, die gaan er altijd onder. Alles past nu prima en hij staat goed beschermd op de trailer of vrachtwagen. Ik doe het altijd want er kan altijd iets gebeuren, ze hoeven maar naast de klep te stappen bij voorbeeld.
Lab had ze ook nog nooit omgehad maar ik heb ze omgedaan en verder geen punt van gemaakt.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 17:46

Ja, mij kan je ook wel een tuthola noemen als het om vervoer gaat. Na echt enge verhalen van anderen heb ik ook van die hoge beenbeschermers gekocht, maar dan van Weather Beta. Passen prima en sluiten mooi hoog op. Lamanda staat normaliter twee keer per week op de trailer (nu niet i.v.m. MKZ) en we hebben al een paar keer meegemaakt dat we gesneden werden. Nu rijdt mijn vriend altijd super rustig en staat Lamanda erg kalm erop, maar een ongeluk(je) zit in een klein hoekje.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 20:25

Ik heb hoge transportbeschermers van het merk Bucas. Die bevallen heel goed en blijven goed zitten.Bij sommige andere merken is de binnenkant heel glad en synthetisch, maar bij deze niet. Ik heb het idee dat dat lekkerder voor hem zit, maar misschien is dat wel alleen mijn eigen idee.Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 10:53

Afbeelding

Deze heb ik dus ook en bevallen Leys niet. Ze zijn iets beschadigt maar het valt te repareren (1x gebruikt nog niet gewassen). Ze zijn voor een paard maar heike als je geinteresserd bent hoor ik het wel. Ze liggen nu ook maar in de schuur.

Waarom bevallen ze niet is het volgende Leys was te druk met die stomme dingen dan met de trailer hij bleef slaan naar de beschermers. Gevolg was later dat hij van de klep af donderde en er nu niet meer op wil lopen. Baal baal.
sinds die tijd gebruik ik lappen en bandages als je gewend bent om te bandageren en je paard ook merk je gelijk wanneer er wat mis is.
Als ik nu wegga ga ik vaak met de vrachtwagen (8 paards) omdat het hierbinnen best warm is doe ik vaak alleen peesbeschermers om dus ook achter peesbescherms van voor om.

Bij ons staan tuigpaard dekhengst Manno als zij op pad gaan met hem (vrachtwagen) doen ze juist niets om zijn benen. Hij moet vaak lang staan en het is toch best warm daarbinnen en zijn dan juist bang voor de pezen. Hij moet vaak kort en heftig werken en in combinatie daarmee doen ze het liever niet. Er is ook in 30 jaar hengsten houden nog nooit wat gebeurt met een hengst op de wagen.


gr Pris

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:23

die bovenstaande op het plaatje hebben wij ook maar die beschermen het spronggewricht niet want ze zakken direct af. Deze zijn van weather beeta en vind ik heel mooi(+zijn langer en steviger)
Afbeelding

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:06

Ja dat klopt maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan??

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:38

tja, ook een goede vraag!
ik heb een beetje t zelfde als jij heike. Ik heb tot op heden nog geen transportbeschermers gekocht en dus ook nooi omgedan bij leorna. Tot dit jaar ging ze maar hooguit 2 x per jaar op de trailer en ik denk ook zo: als er echt iets gebeurd, zijn de gevolgen vaak erger dan alleen een wondje, bijv. iets verrekt, gescheurd, of erger.. en dan help ook de duurste becgermer niets volgens mij.. Die zijn alleen tegen (schaaf)wonden e.d.
Maar omdat leo de laatste tijd wat vaker in de kar gaat, zat ik er ook over te denken om ze aan te schaffen, al is het dan maar om wondjes te voorkomen.
Maar aan die korte heb je niet veel, vind ik en die lange, dus tot over de knie, zijn erg duur. En dan denk ik, voor echte blessures helpen ze toch niet en voor die paar keer per jaar..tja.. Ze gaat nu heel d'r leven al zonder beschermers in de trailer, metstal dus ook maar 1 of 2 keer per jaar, uitgezonderd dit jaar.
Maar ik ben van plan binnenkort (zomer) m'n E te halen en een trailer te kopen, om vaker weg te gaan ( kan nu nix en ben erg afhankelijk): lessen, evt. wedstrijdje af en toe, strand, 'echt' bos, etc. En dan gaat ze dus vaker de kar in en dan moet ik er misschien toch 'ns over denken.
Maar of t echt nodig is, vraag ik me af...?
prisca, ik maakte het een paar jaar terug ook mee op een dress. stal: die paarden kregen ook standaard hofe beschermers om en bijna allemaal gingen ze er echt naar lopen (erg veel knieactie zeg maar en de achterbenen net niet tegen de buik slaan haha) en soms gingen ze er ook wat tegen trappen, schuiven, e.d.
hmm.. ik ben er nog niet uit! Houd helemaal niet van al die 'poespas en gedoe', maar tja..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 10:09

Madelien ik weet niet of een paardemaat past bij een Fjord?

Maar andrs mag je ze wel hebben tegen verzendkosten. Moet wel even kijken hoe ze eruit komen te zien na het wassen. Dan heb je wat om het mee te proberen. Bij Leys werkt het in iedergeval niet. Ik gebruik gewoon lappen met bandages.

Ik hoor het wel of je geinteresseerd bent.

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 12:27

nee, dat weet ik ook niet, dat weet ik pas als ik ze geprobeerd heb bij d'r..
denk dat een paardebeen wel ietsie langer is dan een fjordenbeen ( klinkt grappig!), maar in hoeverre dat gevolgen heeft..?
Kijk, als je ze toch 'kwijt wil' voor alleen de transportkosten, kan ik ze allicht proberen. Als ze echt niet passen krijg je ze gewoon terug en als je dat niet wil, houd ik ze voor mijn 'toekomstpaard' (ooit) ef maak evt. een ander er blij mee.
(btw, is Mark geen optie om ze door te geven om ze ff te passen en dat ik jou dan een kleine vergoeding geef oid?)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 12:44

Dat is ook mogelijk. Ik weet niet wanneer ik weer naar mijn broer ga of andersom.

Ik ga ze eerst even uit de schuur halen om te kijken hoe ze zijn. Dan hoor je hte wel.

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 13:52

ja, kijk eerst maar of ze niet in verre staat van ontbinding verkeren *LOL*
Ik ben trouwens niet de enige die ee garage vol heeft liggen met paardenspul dat ik niet/zelden gebruik haha:
oude (kindertijd)laarzen, oude (kinder..)caps, kapotte zwepen, oudere/halfgare schabrakken ( van roy vooral, past leo niet), roy's oude zadel, 3 rijbroeken..
Die laarzen doet mijn nichtje soms aan als ze komt rijden, een van de oudere schabrakken heeft in de hondenmand gelegen,..
ehh.. dus mijn motto is :" Wie wat bewaart, die heeft wat" *LOL*
( meeste gebruik ik never nooit meer, maar goed..)
Als er iemand nog iets zoekt van bovenstaande..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 14:05

Het valt op zich nog wel mee bij mij. Ik had ook een uitstapdeken die te klien was voor Leys. Een vriendin van mij had een deken nodig en ze heeft niet veel centjes dus toen heb ik hem maar weggeven ze was helemaal blij.

Als ik dingen over heb die ik toch niet gebruik verkoop/geef ik ze weg. Anders liggen ze oom maar te vergaan in de schuur. Net zoals die transportbeschermers ik heb ze maar een keer gebruikt. En nu kan ik er iemand anders blij mee maken. Wat is nu leuker??

Maar als je een beetje handig (naald en draad) bent kan je ze best gebruiken.

Ik laat je het wel weten.

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 14:28

ja, goed plan hoor, andeen blij maken Lachen!
Ik ben een beetje handig met naald en draad, maar m'n moeder kan dat veel beter haha! ( is erg, maar ik repareer zelden m'n kleren of knopen e.d. zelf)
Ik heb dat ook, als er iemand komt die er wat van kan gebruiken mag tie t hebben ( is te oud om er geld voor te vragen en ik ben er dan maar van af), maar ik hang nooit advertenties op ofzo. heb voorheen 2 x een paar laarzen weggeven aan meisjes uit de buurt die soms een rondje op roy kwamen doen, die andere staan er nog ( ach, m'n nichtje past ze nog dus..)
kleding en laarzen kom je dan nog wel van af, maa r'n oud zadel en schabrak wodt al wat lastiger..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Tess1 en 42 bezoekers