Gewandeld met Aldira

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 23:07

Vandaag weer met mijn zus naar de manege geweest en voor het eerst lekker met Aldira wezen tutten. Uitgebreid gepoetst, stal gedaan en even geknuffeld natuurlijk.
Mijn zus heeft lange teugel gedaan met haar paard, daar heb ik even gekeken, en daarna zijn we met Pliva en Aldira wezen wandelen. En 1 ding is zeker: Aldira is geen sufferd buiten!!! Ze is ontzettend oplettend en vond alles spannend (en ze was mij natuurlijk aan het testen Schijnheilig ) Toen ik terugkwam had ik het erover met Astrid, van wie de manege is. Die is dus een keer heel erg met Aldira aan de kletter gegaan, ze is buiten erg druk, en nu is haar bijnaam buiten 'bommetje'...

Hmmmmmmmmmmm Scheve mond\

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 23:14

Oeps voorlopig elkaar eerst maarin de bak goed leren kennen Party!! Dan pas onder het zadel naar buiten, Misschien is ze met een ander paard wel rustiger, of was ze die keer dat ze aan de kletter ging ook niet alleen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 23:33

Ik weet niet of ze toen alleen was. Ik ga inderdaad lekker in de bak oefenen en veel buiten wandelen eerst (met longeertouw, dan raak je haar niet zo snel kwijt...met een gewoon halstertouw is het een flinke sprong opzij en je staat met lege handen) en dan met een groepje naar buiten denk ik de eerste keer.
Ze komt nu ook nauwelijks van het terrein he, dat scheelt ook. Het paard van mijn zus is nu ook superverkeersmak en een jaar geleden was er ook niks mee te beginnen. Dus oefenen denk ik maar.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 23:35

Oh dat kan dus nog leuk worden. Haha! Ah joh, dat komt vast wel goed.

Kan niet wachten tot jullie in de les komen rijden. Wordt een lekker stelletje bij elkaar; aldira-pliva-joy-sarah...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 23:38

Ja, rodeo-les haha. Als er mensen komen kijken denken ze zeker dat we western rijden alleen proberen wij stiekem allemaal dressuur te doen *LOL*
Het is inderdaad alle gekke knollen bij elkaar op dinsdag.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 09:02

Oh gewoon ff uittesten denk ik hoor!
En waarschijnlijk wil Aldira ook eerst ff weten waar ze met jou aan toe is, voordat ze ook nog eens een spannend ritje met je gaat maken...
Dus dat komt wel goed. Pie had in het begin op straat dat hij ontzettende dribbel was, later was dit totaal niet meer zo.
Totdat we een keer alleen naar de manege onder het zadel moesten (niet iemand die voor de veiligheid naast ons fietste).
Toen schrok hij (echt niet hoor!) van twee mensen die naast een stal bij een boerderij stonden te praten, 50 meter verderop!
HUP DRAAI en in rengalop richting huis!
Dan is hij echt sterk, maar ik heb hem toch maar richting greppel gestuurd en eens flink aan die teugels gerukt.
Bij het omdraaien om weer verder te gaan wilde hij dus niet vooruit en kwam ietsiepietsie naar boven ("Denk er om Dorine, ik kan ook nog zo gaan steigeren hoor!"). Toen werd ik echt boos. Boos! Wie was hij om te mogen dreigen?
En ik had geen zweep of sporen Frusty , dus ik heb die teugels bij het eind gepakt en hem een klets in z'n hals gegeven en een aantal schoppen tegelijkertijd, plus nog een paar scheldwoorden niet voor herhaling vatbaar Lips are sealed
Ik trilde op mijn benen. Niet van angst, van woede!
Pie was zo overdonderd dat hij de hele rest van de weg ontzettend lief is geweest.
En later bleek dat hij tijdens de les helemaal niet zo hard hoefde te 'werken' als hij van tevoren had vermoed. We kregen namelijk springen, dat is ook wel vermoeiend, maar dit werk vind-ie dolletjes!
Tja, sommige paarden proberen je ff uit. Zeker weten dat Aldira dat ook zal doen. Maar het is voor een paard gewoon erg belangrijk waar de grenzen liggen. Wat mag, wat niet. Net als bij honden.
En ja... toegegeven: net als bij mensen Haha! .
Veel succes met Aldira!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 10:23

ja dat is altijd de 2de dag dat ik expensive had ging ie ook tijdens het wandelen met me aan de haal, in de galop en ik bungelde maar schreeuwend aan het halstertouw : HELENNNNN HELLLUPPP!! Clown en toen was ze er rennend aaan gekomen toen et allemaal voorbij was Frusty maar ik denk ook dat het ff uittesten is en als ze eenmaal gewent is gaat het prima en eerst naast aldira naar buiten gaan en later pas erop.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 12:09

Je kunt ook zelf op aldira naarbuiten, en iemand ernaast die haar aan het halstertouw heeft
Zo voel je je zekerder, dat voelt de pony ook weer, en die zal ook minder snel wat uithalen met een persoon naast zich (lopend of op de fiets).
Veel plezier!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-01 16:05

Ja ik ga zeker rustig aan beginnen. Eerst veel wandelen en inderdaad dan eens een van ons erop misschien, en de ander lopend.

Maar ja, misschien gaat het rijden in de bak wel goed, en dat je dan na de les even buiten gaat uitstappen. Ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.