*joehoeee* ben erg in mijn nopjes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 21:59

Het is weer een bericht van niks, zullen jullie denken.
Maar ik ben erg heppie! Heb net een nieuw bitje gekocht. Gekocht ja, hoefde hem niet eens te bestellen en als ie niet goed is kan ik hem woensdag ruilen! Is dat niet fijn?

Het is een happy horse, dubbelgebroken watertrens. Met massief tussenstukje, dus iets zwaarder.
Ik kwam eigelijk voor een enkelgebroken, net als ik met Janna uitgeprobeerd had. Heb me toch een dubbelgebroken aan "laten smeren".
Ben erg blij dat ik hem rustig kan proberen, ze stond bij ons op de markt en komt woensdag weer. Bevalt het me niet, kan ik het ruilen tegen een normale watertrens.
Koste 37,50 piekjes, viel me best mee.

Lang verhaal he? Voor een enkel bitje wat ik gekocht heb? Maarre... Ik ben BLIJ!


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:24

Fijn toch dat je blij bent!? Ik hoop dat ze lekker op dit bit loopt! Succes ermee! Party!! Party!! Party!!

_________________
Denk altijd positief, ook in slechte perioden!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-08-02 23:25 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:26

Altijd leuk, dingetjes kopen Lachen
Maar had je zo'n speciale maat dat het je verbaasde dat het er was? Bij Pink moet ook altijd alles op maat gemaakt worden, echt erg! Zijn bitje trouwens niet... mmmzz Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 07:32

Neuh, speciale maat niet, maar hier kan je nooit iets kopen. Dus moet of bestellen of wachten tot ik aan de wal ben.
Best wel klote dus.
Maar omdat zij hier volgende week ook nog is op de braderie, kan ik hem ook nog ruilen als ik wil.
Is me nog nooit overkomen. Moet je eens bij Divoza proberen......

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 07:36

ja haha veel succes
heb denk ik wat gemist dat ie niet goed liep met et andere bit maarja

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 12:19

Nee hoor, je hebt niets gemist. Ik had een oude trens die speling kreeg bij de ringen. TIjd voor wat nieuws dus!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 21:32

en?hoe loopt isol erop?of heb je nog niet geprobeerd?

soms is het beter om te zwijgen

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 21:45

Dubbel-gebroken is wel zachter als enkel-gebroken. Mijn paard wordt nukkig op een enkel-gebroken trens. Met een dubbel-gebroken loopt ze prettiger. Met een ongebroken trens is ze in haar nopjes, dan doet ze alles zonder tegenspartelen. Durf ik er een happy-mouth bitje in te hangen dan gaat ze spontaan dansen van geluk. Beetje overdreven natuurlijk, maar op een happy-mouth loopt ze echt perfect.
Ik weet niet of ik een bitje voor zo'n prijs wel terug zou brengen. IJzerwerk in voorraad hebben kan ook gemakkelijk zijn. Wat vandaag prima gaat, werkt over een half jaar misschien niet meer en dan heb je wat om uit te proberen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 08:25

Ik heb het nogn iet geprobeerd. Wilde vabniddag gaan maar moet het nog zien, want het regent.
De vrouw die hemmij verkocht heeft heeft ook nog verteld over bustrens enkel en dubbelgebroken.
Als zij dramt en ik trek aan, dan prikt bij enkelgebroken in haar gehemelte, dus doet ze haarhoofd omhoog. Bij dubbelgebroken gebeurt dat niet.
Dus ben ik benieuwd of ze haar hoofd nu niet zo hoogop zal gooien als we terug rijden naar Udinde.
Haha!
Ik tiep wel even als ik er mee gereden heb!!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 08:52

Heel bekend, als je een ongebroken trens gebruikt dan heb je daar helemal geen last meer van. Zeker als het paard een klein mondje heeft, zal ook een dubbel-gebroken trens nog het gehemelte raken. Let er bij een ongebroken trens echter wel op dat ie recht moet zijn, hoe rechter, hoe beter. Al die welvelingen die ze tegenwoordig bedenken is meer voor de inkomsten van de leverancier dan dat er echt iets nuttigs tussen zit.
Bedenk echter ook dat een bit zo hard is als de ruiterhand. Een zacht bit verbloemt een slechte ruiterhand niet, laat je in deze dus nooit iets wijs maken door wie dan ook.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 13:16

Dat is vaak het verraderlijke, mensen die je vanalles aansmeren. Ik ben ook snel geneigd om daar in te geloven, maar ik koop het dan niet direct en denk er nog eens over na. Over het algemeen kom ik er dan wel achter. Lachen

Met mijn hand heb ik verder geen problemen, Haha! die zijn stil.
Heb ook een liverpool, met mennen. Die is ook mooi recht. Heb overigens wel weer gehoord, dat een stang met tongvrijheid (zo'n "bocht" in het bit) ook erg goed zou zijn. Verward Geen idee, Isolda doet het prima op haar stang, die verander ik zeker niet.

Jij hebt een ongebroken trens Ikke? Hoe werken die in dan?


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 14:36

Onder andere, ja, ik heb een behoorlijke ijzerwinkel beschikbaar.
Een ongebroken trens werkt ongeveer als een gebroken trens, echter, je hebt eerst inwerking op de tong en daarna op de lagen, i.p.v. tong en lagen min of meer te gelijkertijd. Bovendien prikt een ongebroken trens nooit in het gehemelte.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 16:39

heeey super joh! ik zweer ook bij die dubbelgebrokenbitjes vind ze ideaal nu in de rijd ik er ook gewoon mee hoor.
Waren een paar mensen die zeiden dat je vanaf de M teweinig inwerking zu hebben met die dubbelgebroken???
Happymouth bitjes vind ik ondingen (die plastice he met smaak)
waarom?
Omdat mijn ervaring is dat paarden die kauwen op het bit ze binnen notime kapotkauwen je krijgt dat scherpe randen mijn oogst was meteen de eerste keer gebruiken een diepe snee vanaf de mondhoek de mond in Huilen
Mijn tante heeft die bitjes omdat haar paard er super o`p loopt ze doet er langer mee dan ik doe maar toch elke 2/3 maanden een nieuw bit omdat ze scherp worden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 16:57

Ik heb hem dus net geprobeerd, maar hij was net 1 maatje te klein. Moet hem even wisselen voor een 14,5.
Isolda vond het echt verschrikkelijk, maar dat kwam omdat ie te klein was, ze stond heel erg ongelukkig te kijken. Snel uitgedaan, woensdag bitje wisselen in een grotere maat.
Zit er maatverschil in bus en watertrenzen?
Ik heb namelijk een net iets te klein bustrensje, (daar reed ik mee toen ze 6 was ofzo) dus 1 maar grotere watertrens gekocht. Maar ook die was net iets te klein, eigelijk precies hetzelfde.
Of is het net zo iets met kleren en "valt" het ene bit groter als het ander?

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 09:50

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

-

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 11:52

Hihihihi, grote mond he?
Ik had mijn eigen trensje meegenomen en die vrouw beweerde dat het toch echt een 12,5 was.
Ik twijfelde, maar goed.
Woensdag ruil ik hem om, kanik hem pas echt goed proberen!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:55

Ik heb ook 13 wp gehaald in de Z1 met het dikste dubbelgebroken trensje wat er is, en heb idd ook een dubbelgebroken onderleg trens. Mensen die vanaf de M een scherper bit nodig hebben hebben gewoon een aanleuningsprobleem (of een probleempaard, maar dat is denk ik een hele grote minderheid)

Navragen is beter dan afvragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:05

Naar dubbelgebroken onderlegtrensen ben ik al maanden op zoek, en niet alleen voor mijzelf...

Ik heb ze alleen nog maar gevonden in de K&K versie maar niet in simpel RVS...
beetje off-topic, maar welke uitvoering hebben jullie en waar hebben jullie die vandaan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, N_B_N, Niika en 49 bezoekers