Welke bokers rijden Endurance?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Welke bokers rijden Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 18:57

Welke bokkers rijden endurance? En wat voor een ras is jouw paard?
Enneh, laatste vraag, *LOL* *LOL* *LOL* wanneer ga jij je eerstvolgende wedstrijd rijden? 20 april, 31, 62 en 82 km. in Kootwijk?

Groetjes Tijn. Pling


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:59

Ik wil wel heel graag Endurance rijden, maar wacht nog steeds op het informatiepakket van de DER. Ondertussen ben ik bezig om mijn paardje verkeersmak en buitenritmak Knipoog te maken en dat gaat al supergoed. Mijn pony is een Ned. Appaloosa van 1.48m.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:08

Wij rijden endurance en onze twee paardjes zijn arabische volbloeden.

Summertje. Ik ben uit het bestuur gestapt maar ik wil je nog wel even digitaal een formuliertje sturen. Geef maar een gil als je dat wil. Informatiepakketten zullen even op zich laten wachten ben ik bang.

'Paint' it 'Black'

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 08:51

Fasel, welke klasse rij jij? En hoe regelmatig neem je deel aan wedstrijden?

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:01

ik ben net lid geworden, weet nog nietw anneer ik mijn eerste rit ga rijden ben me nu nog aan t orienteren, wilde eigenlijk laag soeren rijden maar vind 38 km voor de eerste keer wle erg veel, dus t is nog even afwachten misschien dat holten goed uitkomt. we zullen zien.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:04

Ik rij endurance met mijn fjordenmeisje, klasse 1.
Mn volgende wedstrijd is Leersum en in Kootwijk groom ik Brig in klasse 2 (ook met fjord).
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 10:12

Leuk Vippie! Kanp hoor dat je dat doet met je fjord. Lijkt me qua hartslag toch wat moeilijker rijden. Heb je nog een speciaal zadel ofzo?

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 10:15

Marjolein schreef:
ik ben net lid geworden, weet nog nietw anneer ik mijn eerste rit ga rijden ben me nu nog aan t orienteren, wilde eigenlijk laag soeren rijden maar vind 38 km voor de eerste keer wle erg veel, dus t is nog even afwachten misschien dat holten goed uitkomt. we zullen zien.


Doe jij nog iets speciaals aan training? Je kan zelf een keer een rit op tempo rijden (langzaam naartoe trainen) van 1,5 a 2 uur, dan heb je de km's wel te pakken, en kan je kijken hoe het gaat. Toch?

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:19

Ik wil her graag met mijn haffie gaan doen, maar istie niet te jong ( net 4)? En wat is DER?


Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 10:26

Der is Dutch Endurance Riders. 4 vind ik persoonlijk wat te jong, maar je kan wel al beginnen met trainen. Dan kan je volgend seizoen mee doen (volgend voorjaar). Hoe oud was jouw haffie toen je haar in ging rijden? Hoe lang rij je per dag, wat doe je zoal etc. Tell us more!!!! Knipoog

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:48

ik rijd nu vanaf hlf ni=ovember met hem, daarvoor was ik zwanger en bevallen (dan rijd je even niet *LOL* ) en daarvoor was hij te jong.
Ik rij nu bijna iedere dag en heb sinds gisteren een boomloos zadel om te kijken hoe dat gaat. Hij kreeg nl. van alle zadels die ik kon gebruiken drukplekken ivm overtollig vet Boos!

Ik rij graag buiten amen met een ijslander en dan zo'n uurtje dan is hij al moe : veel stappen, beetje draf en een klein galopje. Verder rijd ik ook in de bak om hem echt dingen aan te leren, alleen buiten is voor hem niet goed. Hij kreeg een steeds langere remweg Lachen en ging zijn hoofd kantelen als ik de anere kant dan hij opwilde...tsk.Boos!
Hij is gewoon supereigenwijs en denkt graag zelf, en dat heeft ook zo zijn voordelen. Is heel relaxed en erg lief, houdt van een spelletje maar weet wel waar de grens ligt : daar waar je net niet stiekem toch verder had moeten gaan, haha! *LOL*
Ik weet niet wat ik echt met hem wil maar endurance lijkt me echt heel gaaf, ook voor hem. Zo weet je al een hele hoop over ons he ? Knipoog Geeft niks vind het leuk om over Joris te praten Lachen

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 11:06

Zo te horen lijkt het me inderdaad beter om wel alvast te gaan trainen, en pas volgend jaar mee te gaan doen. Het is vooral belangrijk dat hij bijne een uur achter elkaar moet kunnen dragen en galopperen. Goede manier daarvoor is eerst goed warm stappen, 10 min draf, 10 stap, 10 draf, tien stap, tiep gallop etc. later kan je gaan naar 15 draf, 10 of 5 stap etc. Dan kan je dat in de loop van maanden ruistig gaan opbouwen. de gallop kan uiteindelijk naar de 15 min. en zo min mogelijk tussendoor gaan stappen in waar je naar toe moet werken, maar daar gaat wel een tijd overheen. Lekker lange buitenritten gaan maken, af entoe even een zandverstuiving pakken... En aan de lange teugel meet licht contact! Hij moet op zijn iegen beentjes lopen, en dat is voor zo'n jong paardje best moeilijk! Toch?

Wie traint er heel anders????

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:21

Ik rijd klasse 1 met mijn arabiertje. We wilden dit jaar klasse 2 gaan starten maar helaas, hebben we wat blesures gehad en heb ik besloten ons klasse 2 debuut maar een jaartje uit te stellen.

Mijn training? Ik rijd ook dressuurwedstrijden. Dus door de week rijd ik over het algemeen gewoon in de bak. Een half uur tot een uur. In het weekend gaan we langer weg. (tot zo'n drie a vier uur). Op een andere manier trainen is voor mij bijna niet mogelijk. Ik werk tot zes uur, dus s'winters is het daarna al te donker om het bos nog in te gaan. Als het nog wel licht is heb ik ook niet altijd tijd om nog eens een paar uur op stap te gaan.

Naziri doet het goed op deze training. We hebben inmiddels zo'n vijftien wedstrijden gestart en ik kan met trots melden dat hij ze allemaal uitgelopen heeft.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 11:45

Mammasan,
Mag je altijd in klasse 1 blijven rijden? Op een gegeven moment rijd je toch mee, zonder prijzen te kunnen winnen, of is dat niet zo?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:50

Ja hoor, je mag altijd in klasse 1 blijven rijden (net als dat je altijd B of L mag blijven rijden met hetzelfde paard) en ook gewoon voor de prijzen. Misschien kan je paard langere afstanden niet aan, of jij zelf niet, bijv. om een lichamelijke reden.

Ik rijd trouwens endurance met een kruising Arabier x draver (met NRPS-papier) van 11 jaar. Vorig jaar 5 ritten klasse 1 goed volbracht, dit jaar eentje (KWB) en toen overgegaan naar klasse 2 (Austerlitz) die we ook goed hebben volbracht. Dit jaar wil ik nog 1 x klasse 1 starten (in Lage Vuursche), de overige wedstrijden start ik klasse 2 (t/m 60 km). Als dat goed gaat, wil ik volgend jaar eens richting 80 km gaan rijden. Hij pakt het iig goed aan, voor hem zullen de langere afstanden minder problemen opleveren dan voor mij. Vier uur in het zadel in een flink tempo kan best een aanslag zijn op je spieren, zeker als je niet dagelijks rijdt.

Overigens wordt Ameretto door m'n zusje ook nog uitgebracht in het sgw. Zij rijdt hem dressuurmatig en springt met hem. Hij is op dit moment in topconditie.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:45

*tijn* schreef:
Leuk Vippie! Kanp hoor dat je dat doet met je fjord. Lijkt me qua hartslag toch wat moeilijker rijden. Heb je nog een speciaal zadel ofzo?


Ach ik val nog wel mee, mn vriendjes rijden klasse 2 en 3 (Gerrita, Annalynn en Brigitte) met hun fjordies. Ik ben poas beginnertje Haha! . Maar qua hartslag en ademhaling komt ze zeer goed mee en beide waardes zijn uitmuntend.
Voorkeuring Pols 38, P/A 55/36 en finish 52.
Ik rij gewoon met mn dressuurzadeltje met mn flexride beugeltjes en bitloos hoofdstelletje, niks speciaals dus.
Ooit wil ik mn niet passende westernzadel wat in de kast ligt inruilen voor een endurance zadel, mocht dit een meerwaarde hebben tov mn dressuurzadeltje.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:48

Pauline schreef:
Ik wil her graag met mijn haffie gaan doen, maar istie niet te jong ( net 4)? En wat is DER?


Persoonlijk heb ik met mn fjordje een jaartje gewacht en ben nu met 5 jaar gestart. Dan heb je nog wat meer tijd om conditie op te bouwen en regelmaat te trainen en kom je je eerste ritjes netjes door.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:51

*tijn* schreef:
Fasel, welke klasse rij jij? En hoe regelmatig neem je deel aan wedstrijden?


Hoi Tjin,

Ik rij nu nog klasse I. Zou II starten maar nu we ons nieuwe paardje erbij hebben hou ik het vooralsnog nog even op I.

Wij zijn dit jaar in principe op alle wedstrijden.

Groetjes,

'Paint' it 'Black'

ruth
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: garderen, gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:56

ik niet maar mijn mams wel k zal wel ff vrgen of ze ook op bokt komt

de silva .... youre great

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 13:05

Ach ik val nog wel mee, mn vriendjes rijden klasse 2 en 3 (Gerrita, Annalynn en Brigitte) met hun fjordies. Ik ben poas beginnertje Haha! . Maar qua hartslag en ademhaling komt ze zeer goed mee en beide waardes zijn uitmuntend.
Voorkeuring Pols 38, P/A 55/36 en finish 52.
Ik rij gewoon met mn dressuurzadeltje met mn flexride beugeltjes en bitloos hoofdstelletje, niks speciaals dus.
Ooit wil ik mn niet passende westernzadel wat in de kast ligt inruilen voor een endurance zadel, mocht dit een meerwaarde hebben tov mn dressuurzadeltje.
Viv[/quote]

gaaf dat je vrienden ook endurance rijden!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:29

ik wil het heel graag gaan doen met m'n draver. Die loopt echt perfect buiten en ook lange afstanden. Ik wil m'n vzh inruilen tegen een endurance zadel want m'n dressuurzadel is hartstikke fijn, maar zo fijn nou ook weer niet

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 13:03

xtostarlight schreef:
ik wil het heel graag gaan doen met m'n draver. Die loopt echt perfect buiten en ook lange afstanden. Ik wil m'n vzh inruilen tegen een endurance zadel want m'n dressuurzadel is hartstikke fijn, maar zo fijn nou ook weer niet


Laat je er een maken? f koop je gewoon een bestaande. Leuk dat je ook endurance wilt gaan rijden!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:14

Ben wel benieuwd wat jezelf start met endurance? of wat je ervaringen ermee zijn.
Op dit moment probeer ik 1 keer per week het bos int e gaan voor een rit van ruim 2 uur. nu nog in een lekker rustig tempo maar we bouwen het steeds een stukje uit. Ik rij in een super gebied met een super wisselende bodem, veel heuveltjes, zwaardere stukken maar ook hele lichte stukken. En een mooie omgeving wat natuurlijk ook meetelt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:56

*tijn* schreef:
Laat je er een maken? f koop je gewoon een bestaande. Leuk dat je ook endurance wilt gaan rijden!


nee ik wil m'n vzh inruilen, want ik rijd(voorlopig)ook nog geen wedstrijden of zo. We hebben nl geen trailer en ja dan kom je zo moeilijk ergens...

hoeveel uur duurt de klasse 0 ongeveer? kan ik flink gaan trainen!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:18

Ja, het trailerprobleem ken ik ook *LOL* Ik ben ook niet zo goed in het rijen met aanhanger, maar ooit ....ga ik het halen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, ArtHorse, Dartel, Lanoca en 34 bezoekers