Hoe zit dat nou met kampioenschappen en zo???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Hoe zit dat nou met kampioenschappen en zo???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 21:11

Afgelopen zondag had ik een wedstrijd (in Overloon) en die zou meetellen voor het kringkampioenschap. Nou hoorde ik van de week weer dat er hier in juni een wedstrijd afgelast word omdat er geen kringkampioenschap meer gehouden zou worden. Nou snap ik er dus helemaal niks meer van.
Ergens van de zomer is er een provinciaal kampioenschap in Oirschot (van Brabant neem ik aan dus...), maar hoe kwalificeer je je daar voor dan? En is er eigenlijk wel een kampioenschap voor de B? En voor de L (hoop binnenkort mijn 10 wp voor elkaar te hebben)?
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen hoe de KNHS alles nou weer geregeld heeft. Ik was zondag tweede van de alle mensen van onze kring dus op zich wil ik wel graag weten hoe het nou zit. Bovendien zou ik best graag naar Oirschot willen omdat mijn paard daarvandaan komt maar ik heb dus geen idee hoe dat nou werkt.
Dus mijn vraag is: wie weet hoe dit nou allemaal zit???? Verward . Voor mij is het een ondoorzichtig woud van regeltjes en veranderingen geworden.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:10

Dit jaar is inderdaad de provinciale kampioenschappen in Oirschot.

Volgens mij is er voor de B geen kampioenschap, in Ermelo (NK) zeker niet in ieder geval.

Hier kwalificeren wij ons in ieder geval gewoon door 4 kringwedstrijden. Gewone wedstrijden waar ook mensen van buiten de kring aan mee kunnen doen, maar de mensen uit de kring de ranglijst wordt bijgehouden, de 3 beste wedstrijden tellen en dan mag er een X aantal naar Oirschot, zo heeft het altijd gewerkt. Dan heb ik het hier over Springen, maar volgens mij is het bij dressuur niet veel anders.

.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 22:15

Ja, dat was ook mijn veronderstelling. Maar nou is de 3e kringwedstrijd hier afgelast omdat er volgens de KNHS geen kringkampioenschappen meer gehouden zouden worden. En ik had begrepen dat de B wel provinciale had maar geen Ermelo?
Ik wil het graag weten omdat ik anders nog een andere wedstrijd erbij moet opgeven (gezien mijn 2e plaats heb ik nog goede kans dus dan wil ik ervoor gaan) Anders ga ik dadelijk gewoon over naar de L en wacht ik al die wedstrijden niet meer af.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:18

ik wet niet hoe het bij jullie gaat, het kan idd zijn dat je een aantal wedstrijden moet rijden en de beste amazones.ruiters over al die wedtsrijden(of bv 3 beste) mogen door naar het kringkampioenschap

hier in NH heb je het kringkampioenschap meteen en daarna de Noord Hollandse, maar vorig jaar mocht je zelfs meedoen aan de NH als je de kring niet had gereden! beetje raar! komt gewoon omdat wij niet veel ruiters hebben
B kan wel op een provincionale worden verreden maar niet op Hippiade(NK Ermelo)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:28

Probeer eens iemand van je eigen kring die in het bestuur zit aan te spreken, die weet er vast alles van!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:21

Bij ons mocht je ook alleen de regio rijden als je kring mee had gedaan hoor Tab *LOL* maar afgelopen jaar zijn er wel een aantal uitzonderingen gemaakt...Knipoog

Provinciale is hier vanaf de L2-dressuur en het L-springen, maar sommige provincies hebben wel een B-rubriek *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:53

zeker wat uitzonderingen!!!!!! mag je tijdens de kring bv nog L starten terwijl je op de provincionale M gaat????

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:02

In kring oirschot moet je gewoon selectie rijden, en dan mogen er blijkbaar erg veel door naar de voorselectie in oirschot, op 16 augustus voor de pony's. Daar zijn meerdere ringen van dezelfde klasse, vanaf daar mogen de beste zoveel per ring door naar de Brabantse kampieonschappen op 17 augustus. Dat hoorde ik van mijn commandant. Hoop dat het klopt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers