Draver X Fries??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 11:47

Laatst zag ik een paardje lopen, heel leuk en apart om te zien, mooie manen, echte friezenuitstraling, was aan de grote kant (1,73) en liep M2 dressuur, Z1 startger.! Die moeder van het veulen bleek dus een dravertje te zijn, was 1.60, en een echt dravertje, leek erg op Navy Lachen Keiharde mond, absoluut niet Dressuurmatig te rijden, maar dat veulen liep dus wel super Verward Verward Verward Wat vinden jullie van die combinationne?? Was echt een heel mooi beestje om te zien, net een witte fries! (moeder was een schimmel) alleen wat smaller..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:11

Mijn overbuurvrouw heeft een draver en die heeft ze vorig jaar laten dekken door een Fries. Nu heeft ze een superleuk veulentje eruit. Het is wel een aparte combinatie, maar het is een heel leuk veulen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:15

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lein op 2001-08-19 16:45 ]</font>

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 13:49

Gisteren avond ging ik met mijn vriend kijken naar een veuletje dat pas geboren was(het stond nog niet recht) toen de eigenaar daar aankwam zij hij dat de vader ook een Fries was,en de moeder was een schimmel bwp of zo,dat is pas een rare combinatie,ik moest er direct aan denken toen ik dit las

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:19

het lijkt me een vreselijke combi. Maar als jij navy wilt laten dekken door een fries moet je zelf weten..

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:16

Ach eigenlijk vind ik al die kruisingen maar niks. Zeker niet een draver x fries.
Sommige combinaties zijn wel aardig maar ik houd toch wel van een zuiver ras waar niet te veel in geknoeid wordt.(,mm in welk ras wordt er niet meer geknoeid? alles moet luxe tegenwoordig)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:54

Ik vind eigenlijk ook wel dat de rassen een beetje zuiver gehouden moeten worden. Maarja, de meeste paarden zijn van oorsprong ook kruisingen. Oja, draver X fries is wel een aparte kruising, maar er komen wel hele mooie paardjes uit.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:15

de moeder van de draver was een schimmel??? Das wel heel apart want dravers zijn vrijwel altijd bruin, vos of zwart metgrote uitzonderingen: schimmel; roodschimmel o.i.d.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:19

Citaat:
Op 2001-07-31 13:15, schreef lein:
Wij hebben ook een kruising van een fries en een draver op de manege. Echt een mooi paardje om te zien. Heel elegant. Maar ze loopt echt als een draver erg appart om daar op te zitten *LOL*


wie bedoel je daarmee???? sorry ben ff nieuwsgierig want ik kan me zo ff geen draver x fries voorstellen op de manege namelijk

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:41

Een draver is wel leul om op te zitten hoor,ik had namelijk een Franse draver,en ze kunnen trouwens super springen
[img]../upload/732/fresia5.jpg[/img]

[img]../upload/732/fresia.jpg[/img]
kijk dit is ze:
Fresia du Viviers
toch best mooi he? trouwens het paard dat ik nu heb daar zit ook wat draver in


[img]../upload/732/lien.jpg[/img]
Majestic Lovers

[edit:BartVB]Pagina werdt opgerekt..[/edit]
_________________
Nog 1 week gips en ik kan opnieuw paardrijden(laten we hopen)na 2en halve maand

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-08-03 22:12 ]</font>


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:59

Ik vind dravers ook hele mooie paarden, maar ik moest wel even aan het idee wennen dat mijn overbuurvrouw er een fries op ging zetten. Maar het veulentje is echt een schatje om te zien, heel apart. Ik heb helaas geen foto.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 10:12

Ik wil Navy nie laten dekken, hoor!! Heb r wel over gedacht, maar doe het niet! Ik zag alleen deze kruising lopen, en vonnem zeer geinig! Lientje, Dravers springen super!! Voor dat Navy hoefkatrolontsteking kreeg was ze ook mijn kleine springpony.. Ze is zelf 1.55 en ging over hindernissen van 1.50.. We waren van plan nog wat fijne wedstrijdjes te gaan rijden, maar toen kreeg ze die ************************ hkontst. Sorry, ben er nog steeds boos over.. Waaaaaaroooomm Navy??? Huilen Huilen Huilen Maar ja, nu doen we fijn andere dingen, en ik moet toegeven, dat we betere maatjes zijn geworden.. Inmiddels hebben we ook al heel wat meegemaakt.. Die hk dus, 2 X bijna dood.. (heeft heel vast gelegen in de sloot.. Ik was natuurlijk helemaal in paniek.. "Waarom rijdt die brandweer nie wat sneller?? Waarom heeft ie geen sirenes aan?? Waar blijijijven ze nouhou??") dat soort dingen.. Navy is namelijk niet echt handig.. En ja, met ook zo'n onhandig baasje.. wil dat nog wel es problemen geven.. O, sh*t, ik raak een beetje off topic.. Vergeef me!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Casper1985
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:24

Ik ben er zelf niet zo voor om verschillende rassen met elkaaar te kruisen

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:52

Draver X Fries heb ik nog nooit gezien. Wat ze op het moment in Engeland veel doen is Draver x Tinker. Dat lijkt me eigenlijk ook wel een aparte combinatie.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:04

Dit is een oud topic!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:00

Dus maar een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers