Veilige & fijne schoenen om te dragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Veilige & fijne schoenen om te dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:28

Wat zijn nou veilige en fijne schoenen om te dragen?

Ik heb nu stalschoenen met brede neus (stalen) en dik profiel.

Maar ik zit erover te denken andere schoenen aan te schaffen, bijv. jodhpurs of smallere schoenen, met niet teveel profiel en een hak.
Omdat met een dik profiel en een dikke neus, je meer kans hebt om in de beugel te blijven steken.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:29

Ik heb de nubuck jodhpurs van mountain horse met stalen neus. Ze zitten heel fijn, water dicht en makkelijk. Ik rijd er ook mee dus dat gaat ook prima! En makkelijk aan te doen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:31

joppurs van ariat zijn ook heel fijn prima om mee te rijden voor in stal en zitten super. (maar wel een beetje prijzig)

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:36


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 21:51

Jodhpurs dus allemaal, waar ik ook aan zat te denken.

Berdientje, die van jou vind ik echt stoer!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:11

Summertje schreef:
Jodhpurs dus allemaal, waar ik ook aan zat te denken.

Berdientje, die van jou vind ik echt stoer!


Die heb ik dus!!!!!!!!!!!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:34

Ik heb gewoon bergschoenen van Blackstone.

Ik had eerst de stalschoenen van MH die waren binnen een maand stuk. Toen had ik de zwarte schoenen van MH die waren ook zeer snel stuk.
Ook heb ik van MH de leren laarzen alleen ging van mijn rechter laars de rits stuk zijn ze gemaakt en heb ik ze twee keer aangehad is nu dus de rits van mijn linkerlaars stuk kunnen ze weer terug Boos! .

Vandaar dus dat ik nu Blackstone heb want ik durf geen MH spullen meer te kopen gaan mij veels te snel stuk.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:37

Ik heb mijn oude legerkistjes nu als stal- en rijschoen. Deze gaan bij mij veel langer mee dan de johpurs die ik voorheen had. Ze hebben ook nog stalen neuzen, zijn smal genoeg en hebben een hakje.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:38

Linda250 schreef:
Ik heb mijn oude legerkistjes nu als stal- en rijschoen. Deze gaan bij mij veel langer mee dan de johpurs die ik voorheen had. Ze hebben ook nog stalen neuzen, zijn smal genoeg en hebben een hakje.


Ik ook! ik rij en werk gewoon op mijn legerkisten........gaat prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:20

Ik draag altijd werkschoenen met stalen neuzen, die heb je in allerlei varianten, lage en hoge schoenen, met of zonder hak, isolerend en nog heel wat snufjes. Ze bevallen mij altijd goed, en het is altijd fijn als er eens een lomperik op je voet gaat staan, je hebt maar een halve pijnlijke voet i.p.v. een hele Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:49

ik doe alles met kisten , al jaren
ben trouwens ook nog nooit schoenen tegengekomen die beter zitten en zo lang meegaan

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:00

Ik heb gewoone makkelijke bergschoenen.
Kisten draag ik ook wel is en iid ze gaan lang mee!
En ze zijn ook stevig en water vast.
Maar in het begin in het zwaar lopen zeggen ze maar daar had ik geen last van mijn zus wel.
Het is gewoon ff wennen. Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:24

hey
ik rij altijd met Doctor Martens schoenen (zo'n laarsjes) Ze zijn redelijk duur in aanschaf (zo'n 100€) maar ik doe er nu al zeker 3 jaar mee, en ze zijn nog steeds als nieuw, alleen wat vuiler Haha!
xxx

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:58

Ik hoor veel mensen met schoenen die imo niet veilig kunnen zijn ivm breedte van de neus, zool enzzz......
Ik zelf kies toch liever voor een wat duurdere schoen die voor de paarden besteed is als ik ermee wil rijden.
Op stal rond banjeren kan met alles maar rijden vind ik toch tegenwoordig anders.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:28

Ik had vroeger echt een hekel om met springen mijn leren laarzen aan te hebben. Met de training reed ik met chaps en werkschoenen met stalen neuzen waar ik de hele dag op loop bij de paarden. Ze zijn idd behoorlijk breed maar ik heb gewoon bredere stijgbeugels voor mijn springzadel gekocht, dan is het ook veilig Lachen

Let bij schoenen met stalen neuzen wel op dat ze gekeurd zijn. Je ziet bij "gewone" winkels regelmatig schoenen met stalen neuzen maar als daar een paard op gaat staan, ben je je tenen kwijt. Ik koop ze dus bij de Agrarische Unie.
Nu ik niet meer rijd, loop ik bij de paarden met rubberen laarzen (geen rijlaarsmodel) met stalen neuzen. Ook erg handig als het flink geregend heeft Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:32

Ik reed vroeger altijd met bergschoenen onder m'n chaps, maar die vond ik niet veilig genoeg. Ik bleef regelmatig met m'n schoen in de stijgbeugel hangen bij bijvoorbeeld afstappen, je moet er toch niet aan denken dat je erin blijft hangen als je er af valt! Ik heb nu een soort jodphurs, die lopen en rijden goed.