slecht nederlands

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:17

Zoals ik al eerder heb gezegd, iedereen kan een keer een fout maken per ongeluk, of misschien ben je echt niet goed in spelling, maar je kan iig je best doen door je bericht nog een keer goed te bekijken voordat je hem post. En gebruik geen msntaal, ik erger me bijvoorbeeld ontzettend aan het gebruik van het woord me waar er mijn of eventueel m'n zou moeten staan (dus bezittelijk voornaamwoord). Dus mijn of m'n paard ipv me paard.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:17

Eens, maar als we dan gaan pietlutten, Knipoog moet er een komma tussen hoofdletter en mensen; en een punt achter zinnen. Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:25

Ik maak zelf ook veel fouten. Is op zich niet zo heel erg, maar dingen als hoofdletters gebruiken is een aangeleerde gewoonte.
Zinnen zonder hoofdletter aan het begin zien er zo slordig uit vind ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:34

Ik begin zelf eigenlijk ook niet iedere zin met een hoofdletter. Maar waar ik me echt aan erger is: werd bijvoorbeeld schrijven als werdt... Frusty en nog meer van dat nutteloze fouten... maar ja dan ga ik weer verder met mijn leventje en heb ik er geen last meer van.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:53

Ik ga met Lielle mee, ik kan me er ook dood aan ergeren.

Vooral ook 'me pony' ipv 'mijn pony' of desnoods 'mn pony' Frusty
Zonder hoofdletter kan ik nog wel overheen lezen, meestal gebruik ik ze wel, maar ik kan het wel eens vergeten.

En waar ik ook niet goed van word is een overdosis aan smiley's, uitroeptekens en vraagtekens. Eén is genoeg, hooguit twee

Het leven is een gebakje!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:02

Loesiejj schreef:
Ik schrijf zoiezo slecht dus het valt me niet eens op als andere fouten maken Haha!


sowieso.... Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:04

Ik ben het(voor de verandering) met Lielle eens *LOL*
Ik kan me heel erg ergeren aan berichtjes met slordige spelfouten. Vaak sla ik die ook gewoon over Bloos Net als berichtjes zonder punten en hoofdletters...Knipoog

En Lielle, als we toch gaan pietlutten Knipoog 1 keer plaatsen is ook wel genoeg Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:10

Ik vind het ook behoorlijk irritant als mensen de hele tijd afkorten en er schrijffouten in berichten staan. Ik ben van mening dat er een typfoutje altijd kan gebeuren, maar er zijn mensen die continu schrijffouten in hun berichten hebben staan of msn-taal gebruiken. Ik ben van mening dat dat het niveau van het forum laat kelderen. Persoonlijk neem ik topics die barsten van de schrijffouten of afkortingen gewoon niet meer serieus.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:46

Ik typ misschien soms ook wel fouten, maar ik kan me er ook wel aan ergeren. Sommige schrijven: 'Ik kon hem wel' (het is toch, ik kende hem wel. Verward) Of: 'Zei zegt wat' (zij zegt wat is het dan) Is niet persoonlijk bedoeld hoor!! Lachen Maar dat viel me gewoon op.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:54

zolang ik begrijp wat er staat vind ik het allemaal best

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:56

Ja dat valt mij ook op, wat angelfire zegt. En dat zie je steeds meer... ook op andere fora/forums (wat is het meervoud nou eigenlijk?)
Laatst bijgewerkt door Malabarista op 14-04-03 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:57

angelfire schreef:
Sommige schrijven: 'Ik kon hem wel' (het is toch, ik kende hem wel. Verward)


Maar da's dialect Haha!


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:19

Nee dat is geen dialect Tong uitsteken dat is fout!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:39

En dan is het ook nog niet toegestaan op Bokt, aangezien er AN moet worden 'gesproken', en geen dialect Knipoog

Het leven is een gebakje!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:43

Er zijn mensen voor wie schrijven nu eenmaal erg moeilijk is. Vervelend maar waar. Zolang iedereen zijn of haar best doet een leesbaar stukje te schrijven denk ik dat we een heel eind komen. Maar dan wel ECHT je BEST doen natuurlijk! Succes dan maar, analfabeten onder ons Knipoog Knipoog !


Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:49

Ik vind msn taal ook irritant, maar kom op nou we doen toch geen examen in nederlands.
Als het maar duidelijk is, het hoeft niet foutloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:13

Kiara schreef:
Er zijn mensen voor wie schrijven nu eenmaal erg moeilijk is. Vervelend maar waar. Zolang iedereen zijn of haar best doet een leesbaar stukje te schrijven denk ik dat we een heel eind komen. Maar dan wel ECHT je BEST doen natuurlijk! Succes dan maar, analfabeten onder ons Knipoog Knipoog !


Hier ben ik het dus mee eens.
Ik weet het allemaal niet meer.
Na 13 jaar van school af te zijn, en nooit meer heb hoeven schrijven, totdat bokt in mijn leven kwam. Haha!

En dan ben ik ook nog vaak erg vermoeid en zit ik hier maar wat te relaxen, maar als je dan 't kofschip ,waarvan ik werking ook al niet meer snap, er steeds bij moet halen, dan is het relaxen ook zo over.

Als mensen typen wat normaal te lezen is, vind ik het allemaal best.
Dus geen overdreven msn taal
Af en toe eens een komma of punt
En vooral een keer extra op enter drukken leest erg fijn.
Want ik heb nooit geen zin in die lappen tekst zonder een regel er tussen.

Maar spelfouten erger ik me niet aan, want ik herken ze toch niet Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:19

runningkawa schreef:
En dan ben ik ook nog vaak erg vermoeid en zit ik hier maar wat te relaxen, maar als je dan 't kofschip ,waarvan ik werking ook al niet meer snap, er steeds bij moet halen, dan is het relaxen ook zo over.

Als mensen typen wat normaal te lezen is, vind ik het allemaal best.
Dus geen overdreven msn taal
Af en toe eens een komma of punt
En vooral een keer extra op enter drukken leest erg fijn.
Want ik heb nooit geen zin in die lappen tekst zonder een regel er tussen.

Maar spelfouten erger ik me niet aan, want ik herken ze toch niet Haha!

Hee wat leuk, iemand met dezelfde instelling! Het is inderdaad leuk als je wat ontspannen achter je toetsenbord kan gaan zitten, zonder erop te hoeven letten of je het kofschip of andere taalkundige regels wel juist gebruikt.
Zoals ik al schreef, als we allemaal ons best een beetje doen komen we er wel!
Een tikfout kan altijd, maar even je berichtje doorlezen voordat je het plaatst kan OOK altijd, toch?
Veel lees- en schrijfplezier allemaal!


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:38

runningkawa schreef:

En dan ben ik ook nog vaak erg vermoeid en zit ik hier maar wat te relaxen, maar als je dan 't kofschip ,waarvan ik werking ook al niet meer snap, er steeds bij moet halen, dan is het relaxen ook zo over.



De 't kofschip (/'t fokschaap) regel: als de stam (werkwoord -en) van een werkwoord op de letters t, k, f, s, c, h en p (de medeklinkers uit 't kofschip) eindigt, krijg je in de verleden tijd -te er achter en eindigt het voltooid deelwoord op -t. Vb: vissen-viste-gevist.
Bij werkwoorden die niet op een van deze letters eindigen, krijg je in de verleden tijd -de er achter en eindigt het voltooid deelwoord op -d. Vb: antwoorden-antwoordde (let op 2xd)-geantwoord.
Deze regel geldt overigens alleen bij zwakke werkwoorden. Een voorbeeld van een sterkt werkwoord is lopen-liep-gelopen.

Et voila Haha!

Dit was trouwens deel 3 van mijn lessen Nederlands voor bokkers Nerd .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:48

Jaja et voila *LOL*
En dat moet ik onthouden?
Je weet vast hoe een zeef eruit ziet?
Nou daar lijkt mijn hoofd op
Alleen ook nog altijd flink wazig van binnen *LOL*

Ik geloof dat iedereen nog altijd heeft begrepen wat ik schrijf, dus ik ga lekker eigenwijs zo door Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:53

Print het uit en hang het boven je bed Haha! Tong uitsteken

Nou ja op je gevoel kom je ook een heel eind hoor en anders maar niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:55

hahha dat kan ik wel doen Haha!
Alleen eerst mezelf aanleren met de oogjes open te slapen *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:00

Nehee je moet er elke keer als je gaat slapen en als je opstaat even naar kijken Tong uitsteken. Wel oppassen dat je er geen nachtmerries over krijgt Scheve mond

*ziet in gedachte Runningkawa gillend wakker worden:"Neheeee niet weer dat kofschip!"*

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:45

*krijgt dezelfde gedachten als Kayla* Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:08

Ik ben bang dat hij zinkt Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Domi_94, Kimmej, Lizzy__87, LWDaisy, nimbletje, Nouki_poek, Nustice, Sanne_com, veerledec, VuurVleugels, xJolijn en 126 bezoekers