Stroomschokjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Stroomschokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 11:33

Hebben meer mensen hier last van? Echt iedere keer als ik de auto open moet doen krijg ik een schokje. Ook vaak als ik mensen net 'verkeerd' aanraak. Je kunt zo wat stroom van me aftappen als je het deze maand zou opsparen *LOL*
Komt het door de droge lucht ofzo? En kun je er iets aan doen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:48

statische elektriciteit (2500 jaar geleden al ondekt door de grieken) onstaat door wrijving. het is onschadelijk maar je kan inderdaad een schokje krijgen. er zijn materialen op de markt (zoals bepaald schoeisel en vloerbedekking) waarbij de kans dat de lading opgebouwd wordt kleiner is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:48

Niet alleen van de auto. Ook als ik een deurklinkt vastpak of het hek van de wei, ofzo. Wordt er knettergek van...

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:53

Ik heb dat ook heel vaak! Ik weet ook niet wat ik eraan moet doen, maar meestal hou ik mijn mouw over mijn hand als ik bv de deur van de auto dichtgooi. Dat helpt wel een beetje.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:55

Als je geen schok van de auto wilt ... en neem dat je dat niet wilt Tong uitsteken

Dan moet je als je je deur opent niet direct uitstappen ...
Eerst even met 1 hand de bovenkant van je auto vastpakken,beethouden en dan uitstappen ...
Dan ben je geleid en krijg je geen schok als je uitstapt

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:56

Ik heb het ook met de auto! Ik heb er echt een trauma aan over gehouden Tong uitsteken. Durf alleen nog maar de deur dicht te doen via het raam Knipoog.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:57

Echt overal van, de auto, de kapstok op school, deurklinken

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:57

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb er ook een trauma aan overgelaten. Het is vaak genoeg voor gekomen dat ik mijn vriend een zoen wilde geven * pang*, een schok. Sindsdien raak ik eerst mijn vriend aan voordat ik een zoen durf te geven. Het is erg frustrerend Frusty

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:06

HA WAT FIJN!!!
ik dacht de laatste tijd al dat ik een soort Rasta MAgnani aan het worden was Haha! Haha!

HEB DUS EEN SLEUTELHANGER gekocht met een rubberen mini autoband araan die je eerst langs het portier moet halen en zodoende ben je schokvrij maar die tip met die hand eerst aan je bovendak is ook niet verkeerd...
verders krijg ik in het weekend altijd een opdonder van het ijzeren hek van stal en staat mijn paar ook vaak te knisperen....

ach...we moeten maar zo denken, als het licht uitvalt kunnen wij altijd nog....

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:12

Spirit schreef:
Ik heb het ook met de auto! Ik heb er echt een trauma aan over gehouden Tong uitsteken. Durf alleen nog maar de deur dicht te doen via het raam Knipoog.


Ik ook, of met mn voet. Lips are sealed
Als ik het paard poets met sommige borstels knetterd het ook als een gek.
Alles wat ik pak krijg ik zowat een tik van. Boos!
Mn haren staan ook alle kanten op behalve de goeie. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:51

De laatste tijd heb ik het ook heel erg.
De auto deur gaat voortaan standaard dicht met de elleboog met dikke jas Lachen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:02

Ik heb daar ook last van. Vooral als ik van de kassa afga. Als ik dat deurtje dicht doe krijg ik een opdonder. En ook veel bij andere mensen.

Er bestaat trouwens zo'n dingetjes dat ervoor zorgt dat je nooit meer een elektrische schok krijgt van iets waar je dat altijd bij hebt. Maar ik weet niet of dat echt werkt Verward

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 14:09

Jee, dan ben ik dus echt niet de enige Lachen Siempie; ik ken het verhaal van de schok en de kus Knipoog kreeg op een gegeven moment geen kusjes meer Boos!

Eerst maakte het me niet zoveel uit als ik een schokje kreeg, maar nu weet ik het van te voren al en dan moet je van die rare capariolen uit gaan halen om het te verkomen Knipoog
Het begint dus echt irritant te worden

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:32

Ja, ik heb er ook heel veel last van. Het is echt heel vervelend. Als ik de auto open doe dan raak ik de auto zelf gewoon niet meer aan, alleen de hendel (of hoe je het ook noemt) waar je de deur mee open doet... ook als ik uitstap en de auto dicht doe dan duw ik gewoon op die hendel.
Ik krijg ook heel vaak een schok als ik m'n pony aanraak. Want dan staan we lekker in de zon en dan ben ik haar ff lekker aan het aaien en dan ineens krijg ik weer een schok... Boos!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:49

Rockygirl schreef:
Ja, ik heb er ook heel veel last van. Het is echt heel vervelend. Als ik de auto open doe dan raak ik de auto zelf gewoon niet meer aan, alleen de hendel (of hoe je het ook noemt) waar je de deur mee open doet... ook als ik uitstap en de auto dicht doe dan duw ik gewoon op die hendel.


Heb het ook erg vaak met de auto, alleen vrij irritant: de hendel aan de binnenkant is van aluminium, ook *shock* dus... Boos!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:02

Hou op schei uit!!!! Elke keer als ik mijn auto uitstap, moet ik weer "die deur" aanraken, met alle schokkende ervaringen van dien!

Net nog zoiets: wil mijn vriendje een stukje kip voeren (aan een vork), maakte dat stukje kip een statische verbinding met zijn lip!!! Hij hoefde meteen geen kip meer...

Of je kat die je wilt aaien en die een opdonder krijgt....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:43

Ik word er ook dood- en doodziek van! Elke keer weer een opsodemieter van de auto. Vandaag kreeg ik zelfs een aantal schokken van de zweetdeken van mijn paard! Buddy reageert er gelukkig nauwelijks op. Ik en mijn ma geven ook constant vonken. Zo statisch als wat Scheve mond

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:51

Het moet maar weer even gaan regenen,is het over!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:55

Idd gerrie. Het ligt aan de luchtvochtigheid. Omdat het zo weinig regent is die erg laag en daardoor heb je ook veel last van statische electriciteit.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:14

Ik heb er ook last van.
Ik eigenlijk al een paar weken, de ene keer wel de andere keer niet.
Paardje heeft geen last ervan als ik haar aan raak.
Maar als ik me moeder even een knuffel; geef Boos!.
Pats, Pats Boos!:(

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:24

Oeioeioei! Vanochtend weer!!! En zelfs DOOR mijn jas heen!!! Isnieleukmeer! Volgens mij kan je gewoon een stekker in mijn neus steken, waarbij de lamp hierdoor vanzelf gaat branden...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:52

Ik heb dr ook hele erge last van.
Ik hoef maar wat vast te pakken en ik krijgt stroom...
Zeker als je op die schoolbanken van ons gezeten heb in de gangen...je hoort het gewoon knetteren *LOL*

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:15

Het komt door het vriesweer van de afgelopen dagen. Ik heb het ook heel erg. Waar ik mijn bijzonder aan erger zijn de haren die ik van Dex afborstel. Die vliegen zo tegen mijn jas en broek aan. Afborstelen werkt gewoon niet, de haren vliegen vanzelf weer tegen mijn kleren aan (dit tot grote hilariteit van mijn stalgenootjes als ik voor de 10de keer mijn kleren afborstel).
Verder heb ik het overal
- de deur van de auto
- als ik de sleutel in het slot van de deur steek (zie je zelfs een vonkje)
- de ingang bij het werk
Ik word er ook een beetje tureluurs van. Maar met beter weer in aantocht zal dit probleem ook verdwijnen. Dus nog even volhouden allemaal.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:20

Ja, echt onwijs irritant!! Echt gewoon alles wat ik zo'n beetje aanraak, daar schieten de vonken vanaf bijv. de auto, de koelkast de vitrinekast ik ging laatst met m'n hand gewoon langs een houte deur af en ik hoorde het gewoon zoemen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:20

en what about je eigen haar???

Elke ochtend en avond is het weer een drama om de klitten eruit te halen. En je hoort tijdens het bortselen gewoon *tik tik* van het laden van je borstel en je haren.

Tip: trek eens in het donker een lekkere statische trui uit: je ziet de vonkjes eraf springen!!!