Klusjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Klusjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 21:01

Wat vinden jullie de meest irritante klusjes die jullie verplicht moeten uitvoeren bij de verzorging van je paard?

Ikzelf vind het weiland uitmesten verschrikkelijk: Heb je het helemaal schoon, ben je de volgende dag weeeeeer uren bezig... Frusty

Vertel maar, misschien komen er nog hilarische zaken aan het licht!

Right or wrong
Life goes on
So trust in love


Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:16

een iets dat ik echt niet graag doe is het bit afspoelen als het echt ijskoud is buiten of vriest. dan krijg je zo koud aan je handen he en dan heb je het natuurlijk helemaal koud. voor de rest zijn er niet echt dingen die ik niet leuk vind.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:22

Iid bit afspoelen als het koud is! Of in de winter het hooi natmaken (hang ik altijd in het kanaal) brr.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:34

manen trekken pffff echt k*t, de rest vind ik niet erg om te doen.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:38

ik vind het uitpluizen van de staart niet echt leuk om te doen, daarom doe ik het ook niet zo vaak. Ook moet is soms de mesthoop ophogen wat absoluut geen leuk werk is !

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:38

Zijn uh, ding wassen, zeg maar, bah. En vroeger reden wij iedere week de mest weg, dat was echt supervervelend: karretje volscheppen, wegrijden, leegscheppen...en we moesten altijd zeker 2 keer rijden, ook in regen, vriesweer of als het heet was..Nee, dat was echt erg

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:40

Weiland uitmesten was inderdaad een crime... Vooral als het gras wat lang was. En natuurlijk was het altijd lang, daar waar de drollen lagen!!!
Het kost enorm veel tijd... Gelukkig hoeft het nu niet meer.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:45

Voer klaarzetten!!!!
Ik zie iedereen leuk hun emmertjes voer klaarmaken en neerzetten en het kuil pakken enz.
Maar ik vindt het toch zo irri!!!
Natuurlijk doe ik het wel elke dag.....maar vindt mesten nog leuker omdat er dan nog wat variatie in poephoop is Haha!
We hebben altijd hele verhalen tijdens het meste: oe Par is van poepplek verandert....ja klopt ze poept en plast nu aan deze kant en bij mij is het nu helemaal nat want komt onder de stal door. Jees...volgens mij heeft ze rondjes staan draaien terwijl ze deze neerlag...en vandaag heeft ze weer alles verstopt.....

Leuk toch? Verward

Maar we hebben het nou nooit eens over wandelende peentjes en rondvliegende biks tijdens het voer klaarzetten...en dan dat gehannes emt dat kuil de hele tijd....heb je net een pluk zit er weer schimmel in!!!
Of zo'n stekelding!!

En dan ben je bezig met alles mengen en mixen en lekker maken en ze kijkt er niet eens naar!!!
Gooit het zo naar binnen.....geniet er niet eens van.....vindt ik ook altijd al zo irri aan mijn pa!!!
Die ziet alleen dat er iets op zijn bord ligt als die het niet lust.

Snorrie hoor maar voer klaarzetten is dus echt niet mijn werk geloof ik...doe mij dan maar een box vol verrassings-poephopen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 00:42

ehm wat vinnik zo erg...? ehm...tsjah... hoeven krabben. omdat als ik weer recht kom dan verga ik van de pijn aan mijn rug...en al die haren eruit borstelen in e overgang Boos!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:39

De kruiwagen legen op de mesthoop. Vooral als je een volle kruiwagen hebt en dat je dan vrij ver naar achteren moet om te legen.
Of als het geregend heeft en voor de mesthoop modder ligt zodat je een vastloper krijgt met je wiel. Boos!

Als ze aan het verharen zijn en dan je trui helemaal onder de haren komt gaan die haren lekker prikken .

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:19

spokey schreef:
De kruiwagen legen op de mesthoop. Vooral als je een volle kruiwagen hebt en dat je dan vrij ver naar achteren moet om te legen.
Of als het geregend heeft en voor de mesthoop modder ligt zodat je een vastloper krijgt met je wiel. Boos!

Als ze aan het verharen zijn en dan je trui helemaal onder de haren komt gaan die haren lekker prikken .


of dat je met je kruiwagen over een 30 cm brede plank naar boven moet zodat de breedte van de mesthoop beperkt blijft en je valt geregeld met kruiwagen en al in de mesthoop... Ach gut

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:21

Okkie1"]
[quote="spokey schreef:
De kruiwagen legen op de mesthoop. Vooral als je een volle kruiwagen hebt en dat je dan vrij ver naar achteren moet om te legen.
Of als het geregend heeft en voor de mesthoop modder ligt zodat je een vastloper krijgt met je wiel. Boos!

Als ze aan het verharen zijn en dan je trui helemaal onder de haren komt gaan die haren lekker prikken .


of dat je met je kruiwagen over een 30 cm brede plank naar boven moet zodat de breedte van de mesthoop beperkt blijft en je valt geregeld met kruiwagen en al in de mesthoop... Ach gut
[/quote]

Of dat de plank natgeregend is en dus spekglad is geworden waardoor je bijna op je plaat gaat Schijnheilig .

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:22

haha..ja das ook zoiets..vooral leuk als het geijzeld heeft Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:49

Ehhhhhhhhhh ik ben nog steeds een Pennymeisje denk ik (ok, een beetje 'n ouwe maar toch Haha! ) Ik vind echt alles leuk, heb absoluut nergens een hekel aan Verward

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:20

Sonja schreef:
Ehhhhhhhhhh ik ben nog steeds een Pennymeisje denk ik (ok, een beetje 'n ouwe maar toch Haha! ) Ik vind echt alles leuk, heb absoluut nergens een hekel aan Verward


wil je een keer de kruiwagen van ons als ie vol is de mest hoop oprijden hahaha Haha! nee is toch goed joh !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:33

Tja, hihi, ik ben zo'n debiel die er de humor van inziet als ik (weer eens Haha! ) met kruiwagen en al in de mestput ben beland.... *LOL* *LOL* *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:37

hahaha, het is ook humor Haha! vooral voor die anderen als je er niet meer uitkomt omdat de kruiwagen op je is gevallen hahha en je wegzakt in de mest. en je dat 3x achter elkaar gebeurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:39

*LOL* Lachen joh, dan gebeurt er tenminste nog es wat *LOL*

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 11:41

Wel een voordeel daarvan is dat je armspieren flink getraind worden zo! HAHA

Right or wrong
Life goes on
So trust in love

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:43

ja dat klopt, en buikspieren van het lachen Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:44

vegen is niet en van mijn favo bezigheden. zeker als je ene veels te lang pad moet doen. achja krijg je wel armpsieren van

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:01

hihi vegen da doe ik echt de hele dag door als ik maar weer een strootje ofzo zie liggen kom ik alweer met de bezem echt erg, enne de wei uitmesten heb ik wel een hekel aan.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:07

Het ijskapot hakken in de winter brr, dan ben je zelf helemaal bevroren echt geen pretje!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:23

marloezzke schreef:
hihi vegen da doe ik echt de hele dag door als ik maar weer een strootje ofzo zie liggen kom ik alweer met de bezem echt erg, enne de wei uitmesten heb ik wel een hekel aan.


gewoon met de traktor de wei slepen..huppa vroem vroem zo klaar Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:32

Het omgooien van de mesthoop, of het ophogen ervan vind ik echt vreselijk. Zwaar werk en ik krijg er altijd spierpijn van.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Astrophe, Belker, bonnielau, Bretsa, IASCrawler, koenlover, lindo, love_mandy, rocky_1995, sofievdh, Tatjanaa, TICKELS, Vagabondo, Yipee en 120 bezoekers