Cole's Liniment?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Cole's Liniment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 19:56

Een stalgenootje heeft dit spul pas gekocht, het is geloof ik homeopatisch? Gebruikt iemand dit? Waar helpt dit voor? Spieren? Dikke benen? Alvast bedankt! Knipoog


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:10


Nulla tenaci invia est via


Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:43

ik heb het een tijdje terug gebruikt bij die van mij toen hij peesblesure had!!!
nu gebruik ik het voor en na het werk altijd!!!
schouders, rug en benen.. dan deken erover gaat het lekker warm worden!!! Extreme duivel *LOL*
goed voor z'n spiertjes *LOL*

Niemand is zo sterk dat hij niemand nodig heeft...

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:33

Ik vind het wel fijn spul. Ik heb het idee dat mijn paard het erg fijn vindt om daar mee ingewreven te worden naar het rijden.
Je kunt het ook verdunnen met water en je paard ermee wassen na het rijden. Is ook goed voor de spieren.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:48

Wij gebruikten het heel vaak in de drafsport als warming-up voordat de paarden de koers in moesten. Ik vind het zelf fijn spul, net als fluid, wat ik dan weer als colling-down gebruik.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:09

Ik gebruik het ook vaak voor mijn oudere merrie als ik veel van haar gevraagd heb..Lachen

alleen heb ik wel geleerd het altijd goed te mengen met water omdat de huid anders een beetje gaat vervellen.. terwijl er toch opstaat dat je het zo geconcentreerd mag gebruiken... wel heb ik gemerkt dat dit pas gebeurt als je het een aantal dagen achter elkaar doet... als ze bijvoorbeeld een kreupel been hebben ofzo.

Maar wij gebruiken dat spul hier in huis ook voor onszelf.. na het hardlopen ofzo.. of gewoon als je een spier verrekt hebt ofzo. Dan merk je dat het erg goed helpt Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 09:56

boemel schreef:
Ik vind het wel fijn spul. Ik heb het idee dat mijn paard het erg fijn vindt om daar mee ingewreven te worden naar het rijden.
Je kunt het ook verdunnen met water en je paard ermee wassen na het rijden. Is ook goed voor de spieren.


Dat doe ik dus ook: verdunnen en na een stevige training (in de zomer) was ik Imker er helemaal mee af. Het ruikt echt lekker fris en je voelt zelf ook de werking op je handen en armen.

Bij ons in de buurt was een winkel en die verkocht het, maar voor de verkeerde prijs, ik betaalde voor een flacon €4.50 ipv €9.50... hihi en toen heb ik ze allemaal even gekocht daar. Twee weken later kostten ze gewoon de normale prijs!

Toos paardloos

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:07

chantalvdv schreef:
schouders, rug en benen.. dan deken erover gaat het lekker warm worden!!!

Kijk daar mee uit!
Het kan ook te warm worden. En dan gaat het broeien, met als gevolg dat de huid op gaat zwellen en na een paar dagen kun je kale plekken krijgen.

Dus net als bij mensen kijk eerst op een klein stukje van de huid hoe je paard er op reageert, en ga dan pas verder.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 10:52

Bedankt voor de reacties!

groetjes

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:03

ik heb t gebruikt toen jewel op eieren liep door zn nieuwe ijzers. hij hield alles vast en liet zn rug niet los. toen gaf ik m een warme douche met dit spul. het is best agressief tegen de huid dus gebruik t niet te vaak.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:01

Geweldig spul !

Ik gebruik het altijd nadat ik een cross heb gereden dan bandageer ik er alle vier de benen mee in, verder is het ook erg handig bij dikke benen of stijve spieren ofzo!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:08

ik dacht dus dat dit spul "eruit" gehaald was, uit de handel dus??
ivm de nare werking die het kan hebben bij verkeerd gebruik..??

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:13

Nee hoor, ik zie het nog gewoon in de meeste paardenwinkels staan!

Bij verkeerd gebruik kan Cole's Liniment idd hele nare bijwerkingen hebben, maar als je het spul netjes verdund gebruikt of eerst de bepaalde plekken nat maakt en dan het spul erop doet is er niks aan de hand..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers