s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 14:21

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

-


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:31

Ik heb wel al vaak mensen gehad die Mira ineens wilden kopen, maar daar gaan wij nooit op in!!! Ik heb eigenlijk nog nooit gevraagd wat ze ervoor wilden geven, krijg ik ook niet over mijn hart.

Ik ken wel een verhaal van iemand die een shetlander niet wilde verkopen, maar iemand anders die op die appaloosa uit was, wilde absoluut een bedrag horen.
Toen zei die man om te lachen 300 000 en verkocht, hij was zijn paardje kwijt. Dat was nu wel niet de bedoeling! Clown

Femke

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:16

Er is voor mijn paard toen hij 4 was 35000 gulden geboden. Ik vond dat vreselijk, want verkopen zou ik hem nooit, maar het idee dat ik zo'n duur paard onder mijn kont had, was toch heel raar. Het zijn geen tonnen, maar voor mij vreselijk veel geld, en de volle broer van mijn paard was toen ook net 3 en een exacte kopie van die van mij. Dan denk je toch wel eens, waar ben je nou mee bezig, amper geld om te eten, maar dit sla je af. Trouwens nooit spijt van gehad hoor!!
Na zijn peesblessure kwam er bij mij ook een soort opluchting, gelukkig hij is niet meer zoveel geld waard, ik vind het gewoon een enge gedachte.

Navragen is beter dan afvragen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:46

hoi
Ik heb een paard gereden (was helaas niet van mij)
En daar werd 125.000 voor geboden
Hij liep toen pas L springen. En pas 4 jaar oud.
Maar de eigenaar heeft hem nog steeds en dit paard staat nu ook stil wegens een blessure

voor kawa is ook heel wat geboden maar geen ton
en ik ben ook vaak voor gek versleten dat ik hem heb gehouden, maar je doet je maatje toch niet weg. Kawa was toen 5 jaar en sprong M.
_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-08-02 15:48 ]</font>

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 15:46

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:49

hoi
Ja ze komen gewoon naar je toe en bieden dus zo'n idiote bedragen.
raar maar waar.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:01

Een duur paard zegt niet veel eigenlijk. Je hebt gekken genoeg die aardig van duizendtjes neertellen voor een paard wat qua ras of mogelijkheden niet eens zo speciaal is. Voor mijn paard bijvoorbeeld. ik heb een shagya arabier zonder papieren en hij loopt m2 en springt m. Wilde die man 20.000 piek voor neertellen. Alleen omdat z'n dochter (echt zo'n stereotype verwend kreng) mijn paard zag staan. Die man had uiteraard veel geld en afstammeling of capaciteiten maakte hem niet uit. Uiteraard heb ik mijn paard niet verkocht, maar sommige mensen denken ook werkelijk dat ze met geld álles kunnen. Best bijdehand om gewoon maar te gaan bieden. Maar goed, ik heb het hier vaker gelezen en ik ben het er 100% mee eens: Het is maar wat de gek er voor geeft!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:07

Voor Lethal is als 5-jarige (hij was toen Z2-dressuur startgerechtigd) een keer 100.000,= geboden. Het was een Amerikaan en omdat Lethal zijn wissels goed deed en omdat hij veel uitstraling had, wilde die man hem hebben. Toen heb ik echt 10 keer moeten slikken. Ik had het wel gedaan als ik een ander paard achter de hand had, maar dat had ik op dat moment niet. En dan is het leuk als je een stapel geld hebt liggen, maar dan moet je een paard gaan zoeken en dan vindt je nooit wat jer wilt hebben. Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:04

Voor Gambler is door een of andere Japanner een keertje 1,5 ton geboden. maar de eigenaars willen m beslist niet kwijt dus ging niet door.... *pfieuw*. dat was een paar jaar terug, dus denk dat gam dan 10 of 11 was ofzo en Z1 dressuur. weet t niet precies, vind t wel erg veel geld voor Gampie. ok ik vind t wel een toppaard maar dat komt ook vooral omdat ie zo'n lief schattig hengsie is (ok kwpner van 1.63 (niet echt groot)). maar toch he

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:16

hoi
Toen ik mij paardje pas had. Toen was hij ook maar 8 maanden oud en nog hengst ik stond toen nog op en manege en daar stond ook een groot paard tekoop die man die dat ander paard wou kopen vroeg toen aan mij wat voor een ras het was ik heb een kruising tussen een kwpner en crusado andalusier niet zo speciaal maarja. die man heeft toen 8000,00 gulden voor hem geboden. Toen heb ik ook een paar keer moeten slikken hoor maar ik heb hem toen gehouden. Hij is nu 2 jaar en heb hem nog steeds. hij is alleen alwel geruind hoor. Zo zie je maar dat ze ook voor een veulen veel geld betalen en hij is maar gewoon een vuilnissbakkeras zal ik maar zeggen. Ik ben er nog steeds blij mee.

groetjes claudia

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:31

Ik heb voor Meis ooit een bod gehad van 90.000,-- door Van Kooten. Voor mijn paardje die helaas dood is heb ik 140.000 geboden gehad. Ik geloof Mieke v/d Maat.

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:55

Sjonge jonge jonge wat een geld......
Ik sta er echt versteld van wat er voor die beesten geboden wordt!
En dan bedenk ik me, wat een rijke lui!!!! Kan ik rustig over dromen, over al dat geld. Kon ik een deel van mijn hypotheek aflossen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:48

Hehehe Jantina... da's mijn redenering: als ik er een huis aan over houd dan gaat ie. Haha! Er is voor Nescio al eens aardig wat geboden, maar niet zoveel dat ik er echt een beter paard voor terug kon kopen. Hij is echt mijn ideale paard, dus waarom zou ik hem dan verkopen? Als ik toen had geweten wat er een half jaar later zou gebeuren had ik hem subiet verkocht overigens, maar dat weet je nooit.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:58

nimber heeft al vaker mensen gehad die haar best veel geld boden voor lodewijk.toen hij drie jaar was en net onder het zadel wilde een man hem op de beurs van paard 99 voor 15000,-hebben en later op andere beurzen heeft ze volgens mij weleens meer mensen gehad die hem wilde kopen!

soms is het beter om te zwijgen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 09:21

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 11:16

Ze zijn tijdens mijn eerste springwedstrijd met Muzefee op me afgekomen met de vraag wat ik voor haar wilde hebben. Maar ja, ze is niet van mij, dus kon ik dat niet zeggen. Was ik allang blij om! Haha!

Nu staat er op stal een Trakhenermerrie die zowat alle prijzen al gewonnen heeft die er te winnen zijn in Duitsland. En nu maar eens kijken wat ze onder het zadel presteert..... Ze moet 75.000,= opbrengen. (en ze kan nog geen B-proef lopen)

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:07

hee mensen!!

haha, leuk onderwerp. Ik zal is ff vertellen : ik heb nu een paard onder mijn kont die we van toin pemen hebben gekocht. Hij heeft hem voor ons getraint. Hij heeft Helvoirt in het Z uitgelopen. Toen kwam er een Engelsman aan en die bood 1,7 voor het paard. Daar gingen we niet op in. Toen kwam er een Italiaan aan en die bood F200.000,oo voor ons paard. Maar het was de bedoeling dat mijn zus met haar bij de Junioren zou gaan rijden. Dus het antwoord was " nee:" we verkopen haar niet. Toin zei nog : ik zou het doen. Nou, een maand later belt hij op met de mededeling dat ze een peesklap heeft. Maar oke, ze loopt nu weer super, maar als er nu op een paard word geboden, gaat ie wat mij betreft weg, want anders worden ze volgens mij toch alleen maar kreupel.

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:10

Dat is wel vaak zo, je hoort altijd dat er geld komt, en dan doe je het niet en dan gaan ze stuk. Ken daar uit de praktijk ook wel voorbeelden van (en dus niet alleen het buurmeisje van m'n aangetrouwde tante Haha! )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 14:45

Wat Zep zegt,
als ik voor mijn paard genoeg geboden krijg zodat ik een goede nieuwe kan kopen gaat hij echt weg!

Mijn ervaring is dat het bieden op paarden veel meer voorkomt om de spring ring als bij een dressuurring,

Toen ik nog regelmatig met een vriend meeging naar springwedstrijden had ik tijdens het uitstappen altijd een hele horde kopers om me heen plakken, zelfs zo ver dat ze elkaar gingen overbieden (bedragen van ruim boven de ton) terwijl ze niet eens wisten of de eigenaar hem wel wou verkopen!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 15:54

Als die man waar ik groom van ben (springstal) op jumping gaat word er ook wel wat geboden voor sommige paarden,het hoogste bedrag dat ik gehoord heb was op een paard waar ik daarvoor bij iemand op reed(ook een jumpingpaard) ze boden hem 800 000bef of 40 000 gulden.En hij heeft ze niet verkocht omdat hij dat te weinig vond en te veel van dat paard hield

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:50

Citaat:
Op 2001-08-02 18:31, schreef Merilyn:
Ik heb voor Meis ooit een bod gehad van 90.000,-- door Van Kooten. Voor mijn paardje die helaas dood is heb ik 140.000 geboden gehad. Ik geloof Mieke v/d Maat.

Greetz Merilyn



Zo toen had mieke vd maat nog veel geld zeker Verward want nu rijdt ze een schimmel voor mensen en die mensen willen hem verkopen en zij kan hem overkopen als ze wilt maar heeft er niet genoeg geld voor Verward

En mensen bieden soms wel veel geld voor een paard maar of dat er uiteindelijk voor gegeven wordt als de eigenaar er op in gaat??????? Bij zulke bedragen worden de paarden meestal heel streng gekeurd en dan kan er nog weleens wat aan mankeren. ken hier voorbeelden genoeg van.
Achja het is maar net wat een gek er voor geeft.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 17:00

En dan hebben we het hier nog maar een beetje over KWPN ers al eens gekeken bij de Arabische volbloeds? Dan wordt je echt ff niet goed.
Ook al eens op de veulenveiling van prinsjes dag geweest? Biede ze ook rond de ton voor een veulen van 4/5/6 maanden oud.
Als je dat hoort wordt je echt ff gek.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 10:44

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:11

Citaat:
Op 2001-08-07 16:50, schreef Mytens:
Citaat:
Op 2001-08-02 18:31, schreef Merilyn:
Ik heb voor Meis ooit een bod gehad van 90.000,-- door Van Kooten. Voor mijn paardje die helaas dood is heb ik 140.000 geboden gehad. Ik geloof Mieke v/d Maat.

Greetz Merilyn



Zo toen had mieke vd maat nog veel geld zeker Verward want nu rijdt ze een schimmel voor mensen en die mensen willen hem verkopen en zij kan hem overkopen als ze wilt maar heeft er niet genoeg geld voor Verward

En mensen bieden soms wel veel geld voor een paard maar of dat er uiteindelijk voor gegeven wordt als de eigenaar er op in gaat??????? Bij zulke bedragen worden de paarden meestal heel streng gekeurd en dan kan er nog weleens wat aan mankeren. ken hier voorbeelden genoeg van.
Achja het is maar net wat een gek er voor geeft.



Die schimmel is nu voor 60.000,-- verkocht naar het buitenland. Dat was een D-Day

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers